POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR / Mededelingen / "HET IS STIL AAN DE OVERKANT" / Opmerkingen


Gast

#1

2018-06-11 21:31

Goed gesproken Dolf; onze bondvertegenwoordigers kunnen niets zonder onze daadwerkelijke steun. Het is nu of nooit. Laten wij een voorbeeld nemen aan de leraren door bij de eerstvolgende grote actiedag met minimaal 40.000 m/v in Den Haag te staan en te laten zien dat het ons nu echt ernst is.

Gast

#2

2018-06-11 21:33

Goed verwoord! Tijd voor actie!!

Gast

#3

2018-06-11 22:17

De kip bleef netjes op het nest, maar ondertussen veranderde er niets. Weet 1 ding Wij gaan kapot aan onze loyalytijd na 38 jaar politie en 5 jaar bouw ga ik doen waarvoor ik betaald wordt en wat de regering doet en das verdomde weinig. willen ze dat ik langer werk prima ik ben namelijk een heel dure. Die vrij weinig zeg maar niks meer doet. Ja heen en weer rijden van huis naar werk en VV. ach ja is ook een bezigheid. Houd je wel in regelmaat met opstaan.
Dat er zoveel collegae met pensioen gaan, wisten ze 40 jaar geleden al maar vooruit kijken is regeren, dat hebben al die klote kabinetten niet gedaan en de BONDEN hebben ook geslapen dn wel hun zakken gevuld ( Doekle Terpstra Wm KOK.) Als dit op niets uit loopt en dat zal wel, zal ik mijn gouden spelt inleveren en mij een lichte loonsverhoging geven door geen contributie af te dragen. want toen ik de bond nodig had waren ze er ook niet.

Met vriendelijke groet Chris Werensteijn.

Gast

#4 Re:

2018-06-11 22:20

#1: -  

Ik weet niet hoe lang je in dienst bent maar een vuist maken bij de politie, ha ha ha . Jongen geloof me de cultuur is verdeel en heers. En daar komt altijd bij de kontenkruipers blijven werken en dat worden de baasjes van de toekomst.

Groet Chris Werensteijn.

 


Gast

#5 Re: Re:

2018-06-12 04:39

#4: - Re:  

#1 : Bijna 45 jaar.....


Gast

#6

2018-06-12 05:20

Ik ben ook wel een beetje klaar met loyaal zijn. Maar ik ben ook klaar met slappe hap actievoeren. Geen bonnen meer schrijven of stiptheidsacties werken totaal niet. Het is tijd voor echte actie, de beuk erin. Zachte heelmeesters stinkende wonden zegt een spreekwoord. Wij hebben de bonden nodig en omgedraaid maar dat politieke geleuter heb ik nu al jaren aangezien. Ook ik heb in den Haag gestaan en veelal sta je voor lul met softe hap actie. Wat ik zou willen zien kun je en mag je niet uitspreken hier omdat de KGB ook meekijkt. Maar de term burgerlijke/ politionele ongehoorzaamheid heeft een bepaalde charme gekregen. Malieveld actie etc daar doe ik niet meer aan mee. Slappe hapgeleuter heeft mogelijk tot gevolg dat met mij, velen hun lidmaatschap van de bond, schrappen.


Gast

#7

2018-06-12 05:40

Vreemd dat in de ogen van de schrijver "Franse mentaliteit" en loyaliteit op gespannen voet zouden staan ...
Geen pseudoniem gewoon Harry Ottjes

#8

2018-06-12 07:05

Beste Dolf, Hoe lang ben jij, zijn wij, inmiddels bezig. Ik ben inmiddels de 62 gepasseerd en heb nog steeds veel vertrouwen in mijn collega’s. In mijn organisatie en in de politiek niet meer. Inmiddels ruim 44 jr. diender. Ik kan/mag er nu met 64 jr 3 maanden dus na 46 jr uit. Ik zal dan met enorm veel plezier terugkijken naar de mensen waarmee ik dan gewerkt heb. Afscheid nemen zal ik maar geen speeches van de leiding over hoe geweldig het allemaal was. Ook ik vertrek met een aantal pittige littekens op mijn ziel. Ach en die ondankbare trap na van onze organisatie en de politiek neem ik wel voor lief. Je begrijpt ik ben het meer dan zat. Politie een mooi vak maar zou er nu nooit meer aan beginnen!!!


Gast

#9

2018-06-12 07:34

Helemaal mee eens.

Gast

#10

2018-06-12 07:43

Mooi geschreven Dolf...
Het is inderdaad van de gekke wat onze Minister en onze Korpsleiding heeft voorgesteld hoe onze nieuwe CAO er uit moet komen te zien. Ik dacht dat het niet gekker kon en nog meer kon worden ingeleverd maar het tegendeel is waar...
Nog flexibeler, nog loyaler moeten we zijn, terwijl nog meer verworven rechten moeten worden ingeleverd. SCHANDALIG, dit getuigd van super slecht leiderschap. Dit is misbruik maken van je medewerkers, volgens mij zijn wij de afgelopen jaren al uitgewoond...
Het wordt nu eens echt tijd dat men in Den Haag eens gaat begrijpen waar het werkelijk over gaat. Ik schaam me eigenlijk kapot voor allerlei misstanden en leugens waar men altijd mee wegkomt in het Haagse pluche...

Gast

#11

2018-06-12 08:44

Dag Dolf en met jou andere voortrekkers van het platform,
Bovenstaand bericht geeft precies de stand van zaken aan. Met heel veel mensen uit mijn omgeving praat ik. Iedereen is stomverbaassd als ik vertel dat de Nederlander 2 jaar langer moet werken en de politie-agent ineens 7 jaar met de AOW leeftijd verhoging. Mijn gevoel: Deze onrechtvaardigheid is nagenoeg onbekend bij de bevolking.Wacht ons nog een schone taak om dit beeld tussen de oren van de gemiddelde Nederlander te krijgen en zo begrip en brede steun voor onze zaak te genereren !
Eenheid Amsterdam

#12

2018-06-12 09:53

Mooi gesproken! En het is een goed overtuigend verhaal maar helaas is de realitiet geheel anders. Ik had een heel verhaal op papier staan maar toen bedacht ik mij dat ik het toch geen zin heeft om "de waarheid" hier neer te zetten. Iedereen heeft zo zijn eigen waarheids-ervaringen en weet dondersgoed hoe de vork in de steel steekt. Klagen heeft geen zin, en lid worden van een vakbond ook niet want die doen al jaren niks voor ons. Als ze dit jaar de idiote ideëen van de korpsleiding weten tegen te houden én er voor ons nog wat leuks uit weten te slepen in de vorm van hogere toeslagen en een iets hoger salaris dan word ik weer lid.Dat beloof ik!

Maar ik vrees dat ik beter kan gaan wennen aan een pijn in mijn kont want dat de korpsleiding ons wil naaien is wel duidelijk en dat de vakbonden dat gaan toestaan... die kans acht ik groter dan de kans op een salaris verhoging. Jammer dat ik voor het kerstpakket van dit jaar geen butt-plug kon kopen dan kon ik de boel vast gaan oprekken.

Ik sluit mij aan bij Chris en Harry: de zooi is verrot tot op het bot. Alleen het vel ziet er nog goed uit maar de rimpels gaan komen en dan zal men over elkaar heen vallen om elkaar de schuld te geven. En wie is er dan wéér de pineut?!?!?! Inderdaad: WIJ


Gast

#13

2018-06-12 10:33

In deze overheid ben ik allang teleurgesteld. Zeker vwb afspraken uit het verleden: stoppen met 40-jarig dienstverband...stoppen op je 60e.....

Maar ja: volgens het kabinet worden we steeds ouder.... Helaas zie ik dat niet terug in onze werkomgeving !! En toch blijf ik elke dag wel met plezier naar mijn werk gaan. Zo ben ik mijzelf en mijn omgeving niety tot last en hoop ik dat ik er met 63 gezond uit kan.

Gast

#14

2018-06-12 11:41

Het wordt wel eens tijd voor hardere akties. Niks gezeur over betere opleidingen maar meer salaris en een fatsoenlijke pensioenleeftijd van 62 jaar. Tijd dat we de minister eens echt gaan laten voelen waar wij voor staan. Loyaliteit levert ons niets meer op. En van extra opleidingen kan ik de huurverhoging niet betalen !

Gast

#15

2018-06-12 12:09

Dolf, ook ik maak mij zorgen over de stilte aan de overkant en de, toch wel, vanuit de werkgever gekozen zeer vreemde inzetstrategie m.b.t. onze nieuwe CAO. Gelukkig zit het er voor mij bijna op, niet om het werk en de collegae maar vooral om het beleid. Wij raken het spoor bijster.

Arno Bijl.


Anonymous

#16

2018-06-12 13:34

Als oud politieman volg ik nu al een hele tijd deze petitie en het gaat helaas precies zoals ik gedacht had. Veel goede inbreng en het gevolg tot nu toe, nauwelijks enige reactie en nul,nul resultaat. Is dit iets van de laatste tijd vraag je jezelf af. Nee dat is het niet. Er liggen andere oorzaken aan ten grondslag. Om een voorbeeld te noemen.
In 2003 heb ik een jaar lang onderzoek gedaan naar de werkdruk in de Cellencomplexen in Amsterdam. Dit onderzoek was op verzoek van de toen aanwezige Korpsleiding omdat die een meningsverschil hadden met de chef van de Cellencomplexen. In dit onderzoek heb ik alle werkzaamheden gemeten en vastgelegd, uren omgerekend en vergeleken met de aanwezige FTE's. Hieruit bleek dat er op de totale hoeveelheid werkzaamheden naar de wettelijke maatstaven en interne voorschriften te voldoen 14 FTE's te weinig waren, een percentage van plm. 25%. Ik heb van dat gehele onderzoek uitgebreid verslag gedaan middels een rapport genaamd "Een benadering van de Werkelijkheid" met verbeter en verwonderpunten. Iedereen was blij, de chef van de Cellencomplexen, Het personeel dat er werkte, Het instituut "Toezicht cellencomplexen", de bonden. En wat gebeurde er ? Juist het rapport verdween in een la en het werd doodstil.
Er is iets vreselijks fout bij de politie. En ik denk dat er een aantal oorzaken voor zijn.
1e De politiek wil eigenlijk geen politie, bang voor een politiestaat, en als het dan toch moet zo klein mogelijk.
2e De top van de Politie is te groot en te verdeeld en hangt te veel aan de politiek.
3e De politiewerknemers zijn slecht georganiseerd. Een Politiebond ipv meerdere zou beter en sterker zijn.
4e Er zijn te veel voor de politie van belang zijnde zaken uitbesteed - Denk hierbij b.v. aan een defect slot van een cellencomplex dat 14 dagen moet wachten omdat de beheerder dat zo beslist - of speciale middelen die nodig zijn die pas maanden na aanvraag geleverd worden - Dit verstoort op een heel irritante wijze het werkproces.
5e Het grote ziekteverzuim. Er wordt wel geroepen dat er van alles aan gedaan wordt, maar dat is volgens mij het enige, want 20 jaar geleden en 30 jaar geleden hadden ze bij de politie ook al een ziektepercentage tussen de 20% en 25%.
6e Misschien wel het eerste, maar dat is het personeelsbeleid. De Arbowet wordt aan alle kanten met voeten getreden. Soms noodzakelijk, maar heel vaak komt het de korpsleiding wel goed uit. Niemand binnen de politie die daar enig toezicht op houdt. En als het dan mis gaat laat men je vallen als een baksteen.
Er is in al die jaren niet veel veranderd bij de politie en met deze regering en de huidige bondsbestuurders zal er ook niets veranderen. Deze bondsbestuurders hebben toegestemd met een sigaar uit eigen doos. De laatste loonsverhoging is door de collega zelf betaald. Hiervoor krijgt hij in de toekomst minder pensioen. Wat ben je voor bestuurder als je hiervoor tekent vraag ik mij dan af.

Voor wat jullie nog te wachten staat als je niet in aktie komt - dat is volgens mij de enige manier - Ik ben nu 13 jaar met pensioen en ben in de 13 jaar 32% kwijt van mijn besteedbaar inkomen doordat de overheid maatregelen heeft genomen waardoor er niet geindexeerd mag worden en door de jaarlijkse stijging van de kosten.



Ben Braaksma.


Gast

#17

2018-06-12 14:10

Hoi we moeten nu toch echt aan de gang gaan ben al 60 dus binnen twee jaar moeten we het gerealiseerd hebben..

Mvg Jos


Gast

#18 Re:

2018-06-12 14:16

#16: -  

Tja BEN,

goed gesproken werk nu ruim 27 jaar als parketwachter en arrestanten verzorger Oost Nederland standplaats Nijmegen. En herken hier echt veel in.

PS ook meer als 12 jaar OC en OR gedaan.


Gast

#19

2018-06-12 15:29

Dolf, wijze woorden.
We moeten niet mopperen, maar ons organiseren. Wij zijn de vakbonden en de vakbonden kunnen niets zonder ons

Gast

#20

2018-06-13 05:32

aparte bond voor executief personeel. Meeste versoberingen treffen ons het hardst en gaan ons ook het meest aan. Zijn onderhand de kleinste club binnen de politie.
Jos Debets

#21 De keiharde realiteit: we worden gewoon genegeerd !

2018-06-13 20:19

@Dolf: dank voor je weer feilloze analyse en de (zoveelste) poging om 'de vlam in de pijp' te krijgen.

Ik heb al een tijd geleden gezocht op de officiële site van de Tweede Kamer, om te zien hoe het ervoor staat met de behandeling van ons ingediende burgerinitiatief. Jammer genoeg kan ik hier geen bijlage plakken, maar er staat een uitvoerig antwoord op vragen van de indieners.

Zoek daarom zelf maar even via de link 

https://www.tweedekamer.nl/

en tik in het zoekvak deze 2 woorden in: burgerinitiatief politiepensioen

De treffer bevat de bewuste brief; lees en huiver en: constateer samen met mij dat het kennelijk maar één politieke partij écht boeit hoe de vlag er voor ons bij hangt. Sorry VVD- en CDA- en D66-stemmers, maar het is de SP die consequent een lans voor ons breekt.

Verder is het droevig nieuws dat we daar kunnen lezen; alles wat enigszins in ons voordeel werkt wordt weggestemd, getraineerd en opgeborgen in diepe lades van donkere kasten.

Pikken we dat nog langer ? Constant die meewarige blikken van beleidmakers in camera's met opmerkingen over 'hun' politie die het toch o zo goed doet ? Maar vervolgens geen boter bij de vis...

 

@Ben (#16): jouw punt 6 (overtredingen ATW) zijn wél een bron van zorg voor Grapperhaus en ons aller Erik Akerboom. Dermate zelfs dat ze zomaar durven voorstellen om wetswijzigingen door te voeren, in die zin dat alle beperkingen worden opgeheven en ze ons ongestraft bijna 24/7 kunnen laten draaien.

En tenslotte mensen: ik ben vakbondsman. Er worden her en der soms terechte kritische opmerkingen gemaakt. Vaak echter ook uit het verband of het historisch perspectief getrokken zaken.
De 4 vakbonden hebben in elk geval goed geluisterd naar hun achterban en gelet op deze zware onderhandelingen de handen in 1 geslagen. Eensgezind, eendrachtig en gesteund door alle leden EN NIET-LEDEN is het tij nog te keren. Maar dat vraagt wél een gesloten formatie, die niet wordt verzwakt door allerlei 'boe-geroep' en gediscussieer vanuit de eigen gelederen.

Als jullie begrijpen wat ik bedoel... 

Kom op mensen, schei uit met kissebissen en geef massaal gehoor aan de a.s. oproepen van de bonden. Het is onze enige kans op suc6 !


Gast

#22

2018-06-14 07:02

Ik word ziek van onze werkgever....

Gast

#23

2018-06-14 07:24

Dat het vertrouwen in de bonden erg laag is hebben ze grotendeels aan zichzelf te wijten. Ik kan mij nog een bezoek aan Den Haag herinneren, na een estafette in diverse locaties in Nederland. Ik heb toen wederom meegedaan aan deze akties (ondanks alle teleurstellingen in het verleden). De bonden deden uitspraken als "als er niet geluisterd wordt gaat het een hete zomer worden" en "dan gaan de stekkers er uit". Ja, inderdaad, dit bleken loze woorden te zijn want onze belangen zijn toen weer zeer slecht gehartigd (ik verwoord het maar erg vriendelijk). Ik heb toen mijn lidmaatschap van de bond opgezegd. Een paar jaar geleden toch weer lid geworden om ze nog 1 kans te geven en dat is nu (al heb ik nog steeds erg weinig reden om er vertrouwen in te hebben). Voor mij moet het nu echt wat gaan worden anders trek ik defintief zelf de stekkers eruit (van mij vakbondslidmaatschap dan ;-) )

Gast

#24

2018-06-15 14:33

Helemaal mee eens. Mij is de worst van 'met 40 dienstjaren met pensioen' voorgehouden. Helaas.
Anderzijds werd ook aangegeven dat ik nooit brigadier zou kunnen worden. Dat ben ik intussen wel.
En ja, ik merk weldegelijk dat leeftijd opspeelt. Als 60+er ren ik niet meer achter sportschoencrimineeltjes aan en spring ik niet meer over hekjes. Heeft ook invloed op veiligheid collega's.

Ruud.

Gast

#25

2018-06-25 10:57

Ik ben in ieder geval erg blij dat het PBD op het vinkentouw blijft zitten en hoop met duizenden collega's dat we vooral gezamenlijk voor elkaar kunnen krijgen dat 62 een alleszins rechtvaardige (en gerechtvaardigde) leeftijd is om met DIT werk te stoppen!



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...