POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR / Mededelingen / PRINCIPE-AKKOORD / Opmerkingen

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2018-09-14 21:04



Gast

#2

2018-09-14 21:06

Dolf, goed verwoord! Ik kan je in ieder geval vertellen dat ik uit zeer betrouwbare bron heb vernomen dat de ledenraadpleging deze keer inderdaad digitaal gehouden gaat worden.

Gast

#3

2018-09-14 21:40

Er is nog een raadpleging aanstaande en, als deze nou eens via politie INTRANET zou worden gehouden, vrees ik voor de minister een NO DEAL! Dan kunnen de akties in alle hevigheid worden opgevoed en zo alsnog een regeling vroegpensioen vanwege erkend zwaar beroep worden afgedwongen!!!

Gast

#4

2018-09-14 22:06

Dolf, helemaal met je eens. Maar.... bij zulke belangrijke vraagstukken mag je toch wel verwachten dat de collega's ff een kleine inspanning verrichten?? Het is mij een beetje te makkelijk om vanuit je luie stoel te roepen: ze hebben het weggeven. En met "ze" bedoelen ze dan de onderhandelaars namens de vakbonden. Dus, als de CAO niet van "ze" is maar van ons allemaal: recht je rug, maak je agenda leeg, kom naar de ledenraadplegingen. De CAO is namelijk van ONS ALLEMAAL.
C Michielsen, centralist OC ZWB

#5 Ledenraadpleging

2018-09-15 02:31

Dolf, ik ben het ook helemaal met je eens!!

Het bereikte voorstel wordt breed uitgemeten in de pers. Vrij kort na de publicatie werd op facebook in de besloten groep "collega's politie" een poll geplaatst: "Ik heb het onderhandelaarsresultaat voor onze nieuwe cao gelezen en ik stem:"

Op dit moment hebben daar 653 collega's hun stem uitgebracht, 587 tegen en 65 voor..

Ik wacht met spanning op de digitale ledenraadpleging!!

Ik heb inmiddels 43 dienstjaren en ben zeer teleurgesteld dat de vervroegde uittreding niet in het bereikte resultaat us opgenomen. 


Gast

#6 Slecht CAO

2018-09-15 05:10

Zoals de resultaten van de onderhandelingen op tafel luggenbis der induikt slecht te noemen. Een spreiding van de loonsverhoging met als einddatum juli 2020. De verhogingen opgelegd door de overheid lopen we achter de feiten aan te hobbelen. 8 procent vanaf 01-01-2018 lijkt mij een logische datum. Dan kunnen ook de klappen in de toekomst misschien opvangen. 

FLO jaar daar willen ze in Den Haag niet aan. Omringende landen als België en Duitsland hebben dat wel geregeld voor zware beroepen. 

We worden weer niet serieus genomen niet door de werkgever en ook niet door de bonden. Bij de laatste ga ik mijn lidmaatschap opzeggen. 

Dit is het slechtste resultaat wat je niet had kunnen bedenken


Gast

#7

2018-09-15 06:11

Helemaal mee eens. Druk op de ketel houden vwbt FLO, en digitaal stemmen.

Alle onderhandelaars wel bedankt voor de Inspanning.

Grt Henk Rustenhoven DKDB. 


Gast

#8

2018-09-15 06:25

Dolf je hebt helemaal gelijk. Sigaar uit eigen doos en compensatie van lastenverzwaringen. Regeling voor einde fase ouderen die er al is. Het echte onderwerp FLO is blijkbaar geen onderwerp.

Gast

#9

2018-09-15 06:31

De nieuwe cao is een schande. Wederom hebben de vakbonden zich laten afkopen met een beetje extra rotgeld . Schande!

Gast

#10

2018-09-15 07:06

Ik vind dat er te snel conclusies worden getrokken of dit onderhandelingsresultaat voldoende is om voor of tegen te stemmen. De juiste, volledige en betrouwbare informatie krijg je door de informatiebijeenkomsten te bezoeken. Ook ik heb nog vragen over wat er precies staat. Klopt het b.v. Dat (automatische) bereikbaarheid voor schaal 8 voor iedereen is binnengehaald etc. Etc.mu

Een vermoeide diender

#11 CAO onderhandelingsakkoord

2018-09-15 07:07

Beste Dolf,

Zoals hiervoor geopperd zou via het intranet een raadpleging gehouden moeten worden. Niet iedereen is lid van een bond maar heeft misschien wél een mening over dit onderhandelaarsakkoord. En dit gaat over ons allemaal! Sommige collega's zijn na teleurstellende actie uit het verleden uit een bond gestapt, maar nog steeds collega!

mijn voornaamste bezwaren:

- 8% is toch echt te weinig. Het dekt over 3 jaar gemeten niet of nauwelijks de inflatiekosten. Een aantal jaren geleden is er eens een akkoord bereikt voor 10% wat net wél de inflatie dekt. Waarom niet, nu het zo "goed" gaat in Nederland, niet nog zoiets???

- De vorige CAO liep tot 01-01-2018. Het minste wat men kan doen is om de nieuwe CAO op die datum te laten beginnen. dan heb je 6 maanden extra plezier van een salarisverhoging inclusief vakantiegeld en 13e maand.

- Dat er helemaal niets is geregeld voor de oudere dienders en FLO vind ik ongebegrijpelijk. Ik ben ooit begonnen met de toezegging dat ik er na 40j uit mocht. Dat zou volgend jaar zijn. Nu moet ik 10 jaar extra. Dat het iets aangepast werd naar 62 snap ik...maar 10 jaar???

 


Gast

#12

2018-09-15 08:41

sprak onlangs nog een brandweerman die mij aangaf dat ze via het cao voor elkaar hadden gekregen dat voor een lieden vanaf een bepaalde leeftijd de pensioenleeftijd nog bepaald was op 55 jaar. Hoe kan dat bij hen wel en bij ons niet?

Gast

#13

2018-09-15 09:16

Hallo Dolf,

Helemaal eens met jouw verhaal. Mogelijkheid van 62 jaar terug op de agenda en digitaal stemmen een vereiste in 2018.

met vriendelijke groet,
Monique Smeets

Gast

#14 Re: Slecht CAO

2018-09-15 09:57

#6: - Slecht CAO 

Niet te snel conclusies trekken. Het onderhandelingsresultaat is zeker niet het onderste uit de kan, maar er wel 1 om nader in gesprek te gaan met elkaar.

wat wordt bedoeld met het anders inhoud (ruimte) kunnen geven voor oudere werknemers aan hun functie met behoud van salaris... ik lees daarin: het ontzien van oudere werknemers!

welke mogelijkheden bestaan er IKV het nieuwe werken?

 

mbt het financiële plaatje heb ik nog de vraag hoe zich eea verhoudt met het algemene huidige en toekomstige baten- en lastenplaatje....

kortom, er zijn vragen (en wellicht nog meer-) die eerst opheldering verdienen.

dan pas oordelen volgens mij..

blijf dus (nog even-) binnenboord


Gast

#15 Re:

2018-09-15 09:58

#10: -  Indeed nog veel vragen!!


Gast

#16

2018-09-15 10:00

Ik ben niet lid van een politiebond, ik ben een ex-militair van 58 jaar jong. Zit net een paar weken met FLO, dat zou bij de politie hetzelfde MOETEN zijn. Groetjes Ed Smit.
EJE

#17

2018-09-15 11:12

Mee eens , digitale ledenraadpleging!


Gast

#18

2018-09-15 11:38


huidig salaris bruto: 3174,- wordt 3269,- stijgt verder naar 3334,- dan nog de laatste verhoging 3424,-. Poehpoeh, bruto 250,- over 3 jaar. 2x 400,- bruto, pak hem beet 232,- netto per keer = 3 a 4 keer tanken! Pas volgend jaar Juli 2019 de 1% extra minder werken als je nu 55 of ouder bent. Succes.

Gast

#19

2018-09-15 13:57

helemaal mee eens!

Gast

#20

2018-09-15 14:16

Ik ben het helemaal met je eens. Met het CAO voorstel zou ik niet akkoord gaan.
Wederom een sigaar uit eigen doos. Geen ouderenbeleid waar zo naar wordt uitgezien. Politieagent tot max. 62 jaar zou wederom een inzet moeten zijn.

Gast

#21

2018-09-15 14:22

Inderdaad, de bonden hebben de e-mailadressen van hun leden. Een digitale raadpleging zou dus eenvoudig en representatief zijn.
chris w

#22

2018-09-15 15:07

We leven in een staat dat alles digitaal gaat. Wat begrijp ik niet.

Dit is echt ongehoord wat ze ons weer willen flikken. IK GA NAAR DEN HAAG EN NEEM EEN DOOS SIGAREN MEE. ik ga uit den haag wel en wat neem ik mee. INDERDAAD EEN SIGAAR UIT EIGEN DOOS. TERUG NAAR DE TAFEL EN RAP.


Gast

#23

2018-09-15 15:37

Bij die slotoverweging sluit ik mij van harte aan.
Bushtucker

#24

2018-09-15 16:06

De nieuwe cao is een schande. De vakbonden laten zich wederom afkopen met een lullig bedragje. Schande!


Gast

#25

2018-09-15 23:18

Wat er gebeurt gebeurt er... Maar deze CAO wordt het niet als het mij gevraagd wordt! Stelletje rovers zijn het... En wat een toeval zo vlak voor een actieweekend en prinsjesdag. Walgelijk......



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...