Stem tegen drastische bezuinigingen bibliotheek Onstwedde


Gast

#1

2011-11-02 12:44

De bibliotheek moet blijven in Onstwedde
wij willen een bibliotheek voor alle mensen in het dorp, voor alle leeftijden.
Daar mag de gemeente niet op bezuinigen,er zijn al zo weinig voorzieningen in het dorp.

Gast

#2

2011-11-02 13:05

Bibliotheek open!!
Denk aan taalachterstand in onze regio.
Wanneer ouders niet kunnen lezen , betrek je ook minder kinderen.
Sociale contacten.
openingstijden kunnen verminderd worden.
plaats een vrijwilliger naast een vaste medewerker, dit is mogelijk wanneer zij hun regelement veranderen.
BIBLIOTHEEK MOET BLIJVEN.

Gast

#3

2011-11-02 13:06

De nu voorgestelde ingreep in onze (pracht)bieb is zonder enige vorm van visie. Voorstellen om op een andere manier een en ander te bereiken zijn nooit gedaan.
Bovendien : hoeveel tienduizenden Euro's heeft de Gemeente Stadskanaal de afgelopen jaaaaren uitgespaard doordat Onstwedde (bijna altijd en bijna 100 %) z'n eigen sociaal-maatschappelijke en culturele boontjes dopte. Er mag nu best 's een keer een beetje voor terugkomen (vind ik).

Gast

#4

2011-11-02 14:12

Waarom veel dit soort activiteiten uit een dorp halen. De meeste mensen kunnen niet verder komen dan ons dorp. Bussen rijden al niet eens meer rechtstreeks naar stadskanaal. Voor een boek uit de bieb kun je toch niet naar Stadskanaal rijden. Laat dit toch gewoon bij ons.

Gast

#5

2011-11-02 14:55

Onverstelbaar dat er een nieuwe schoool geopend is en dat de bibliotheek besluit om geen boeken vanaf kinderen van 12 jaAR BESCHIKBAAR TE STELLLWN.

Gast

#6

2011-11-02 16:01

Door op dit soort dingen te bezuinigen,gaat veel kennis voor later verloren.

Gast

#7

2011-11-02 16:25

als er toch nog iets blijft dan moet er ook personeel zijn en de verwarming moet ook aan waarom dan niet alles hier laten zo als het is of moet er weer wat in stadskanaal gebeuren en moeten wij het weer met minder doen

Gast

#8

2011-11-02 16:49

Dat de openingstijden worden aangepast vind ik tot daar aan toe. Maar dat er alleen maar meer jeugdboeken/grootletterboeken aanwezig zullen zijn vind ik echt erg!

Gast

#9

2011-11-02 16:58

Dat er binnen de gemeente Stadskanaal bezuinigingen moeten plaatsvinden is begrijpelijk. Maar het is toch onredelijk dat de buitengebieden van Stadskanaal dan de dupe zijn. Er wordt veel gesproken over de leefbaarheid in de kleine kernen, maar op deze manier blijft er in het kader van leefbaarheid weinig over in de kleinere kernen/dorpen. Straks de bibliotheek, dan de muziekschool enz. enz.

Gast

#10

2011-11-02 17:04

Als de bieb moet inkrimpen hier in Onstwedde, dan zeg ik mijn lidmaatschap per direkt op.

Gast

#11

2011-11-02 17:08

voor heel veel mensen betekenen deze bezuinigingen dat ze weinig meer kunnen lezen aangezien er maar weinig overblijft. Wij hebben zo'n mooi gebouw in Onstwedde waarom moet dat nou weer leeg staan of anders ingevuld worden. Laat Stadskanaal zelf maar bezuinigen en deze bibliotheek sluiten. Waarom altijd de omringende dorpen

Gast

#12

2011-11-02 18:56

De bibliotheek moet blijven en met een open stelling voor iedereen. Deze petitie verdient veel aandacht.

Gast

#13

2011-11-02 19:17

DE bieb moet gewoon blijven, ook voor de leefbaarheide van het dorp.
Als kind maakte ik er veel gebruik van(Dorpstraat).
Nu heb je een mooi nieuw gebouw en nu willen ze er op bezuinigen.
Al ons geld gaat naar stadskanaal en wat houden wij???

Gast

#14

2011-11-02 19:23

De bibliotheek moet blijven zoals de Onstwedders het gewend zijn.

Gast

#15

2011-11-02 19:29

Sommige bezuinigingen zullen nodig zijn, maar er moet wel heel goed worden nagedacht hoe,wat en waar !!
Wat de bibliotheek aangaat, lijkt ons dat verkeerde zuinigheid, tenminste in Onstwedde.
Dan zijn er wel andere dingen waar het wat minder kan.

Vr.gr. een meelevende Onstwedder.

Gast

#16

2011-11-02 20:03

Hoeveel geeft de gemeente Stadskanaal uit aan de nieuwe kade?
Hoeveel heeft de gemeente uitgegeven om de diamant op de rotonde van Onstwedde te restaureren??
Beide voorbeelden van geld uitgeven voor de show..

Laat het assortiment van de bibliotheek zoals het nu is. Start een werkgroep om te kijken hoe er kan worden bezuinigd.
Stop in krappe tijden met prestige projecten!

Gast

#17

2011-11-02 20:53

Als er dan toch bezuinigd moet worden, waarom dan niet het lidmaatschap wat omhoog? Ik vind dat kinderen gratis moeten blijven (of een symbolische bijdrage leveren) en het lidmaatschaap voor volwassenen mag best een paar tientjes meer. Ga eens een boek kopen, dan ben je al een half lidmaatschap kwijt! Ook vind ik dat de openingstijden hetzelfde moeten blijven, zoveel is de bieb nu ook al niet open. Wel kan er meer gebruik worden gemaakt van vrijwilligers. Wat is er nu moeilijk aan boeken in een kast zetten en de mensen informeren? De rest is al geautomatiseerd. Hoera!

Gast

#18

2011-11-02 22:09

Ik hoop absoluut dat de bibliotheek blijft! Daarnaast zou ik het erg jammer vinden als de bieb minder vaak open is. De kinderen van de kinderopvang maken graag gebruik van de bibliotheek en wat dat betreft vind ik het zeer waardevol dat dit bij elkaar in één gebouw zit.

Gast

#19

2011-11-03 00:17

Ik ondersteun deze petitie van Harte. Oost Groningen werd door het Rijk uitgesproken tot één van de streken in ons land waar sprake is van een taal achterstand.
Ook na je twaalfde moet je je taalkennis blijven verrijken door veel te lezen. De taallessen op de basisschool en het voortgezet onderwijs zijn niet voldoende om tot een goede taalverrijking te komen en zo de taalachterstand in te halen. Kortom De bieb moet blijven en de jeugd van de Bast kan hier ook alleen maar profijt van hebben. Als ze een boek uit Stadskanaal moeten halen, dan komt er van lezen helemaal niets meer terecht!

Gast

#20

2011-11-03 00:41

in een dorp als onstwedde,met zoveel kinderen,moet een bibliotheek gewoon blijven.de kleine dorpen moeten alleen maar inleveren, terwijl bij de (grote dorp)alles maar door kan gaan.

Gast

#21

2011-11-03 03:47

Waar is de Gemeente Stadskanaal nu mee bezig.
Verbouwingen en aanpassingen in Stadskanaal zelf.(laatste voorbeeld Hoofdstraat,waar van alles fout gaat en dus hersteld dient te worden)Dit kost bakken met geld en had met vooronderzoek voorkomen kunnen worden.
Dit gaat al jarenlang zo en kent voorlopig geen einde.

Het buitengebied(de dorpen)zijn hier het slachtoffer van.
Door bovenstaande verspilling,dient er in het buitengebied bezuinigd te worden.
Beetje kromme redenering lijkt mij,want de inwoners van Stadskanaal zitten immers al (kwa afstand) bovenop alle voorzieningen.
Gezien de aanstaande sluiting van de bibliotheek Onstwedde,zouden de inwoners van de omliggende dorpen,dus maar naar Stadskanaal moeten komen,om daar hun boeken etc. te gaan halen.
Ik citeer bewust sluiting,omdat,ik(en de grootste populatie bewoners,die hierdoor getroffen worden)geen jeugdboeken en seniorenboeken met grote letters lezen.
Waarom,wordt hier de grootste doelgroep aan de kant gezet?
Omdat wij wel met auto's naar Stadskanaal kunnen rijden?
Wat kost dat?Wie betaald dat?
Volgens mij kunnen we net zo goed de hele middenstand in de dorpen opdoeken,zodat we gelijk alles in Stadskanaal kunnen doen.boodschappen/bibliotheek/tanken/naar de bank etc.etc.
Ga zo door Stadskanaal,maak van de buitengebieden maar spookdorpen en hou alle voorzieningen,maar aan het knoal.
Ook mis is ik een duidelijke stellingname van de partijen,waar(ook wij in de buitengebieden) op stemmen en die ons lijken te vergeten.
Ach,ja dit zal wel weer een kreet van een om water roepende in de woestijn zijn,want alles,zal al wel weer op voorhand(binnenskamers en al netwerkend,ook door de door ons gekozen gemeenteraadsleden)besloten zijn.

Ik wens u veel sterkte toe,met dit belachelijke voorstel.

Peter Bouwsema.




Gast

#22

2011-11-03 11:18

Te gek voor woorden, dan zijn er wel andere dingen waar op bezuinigd kan worden !
Ik kan me er best in vinden, als de openingstijden gewijzigd zullen worden, maar
het plan wat nu op tafel ligt, gaat toch echt te ver...!!

Gast

#23 Re:

2011-11-03 12:21


Gast

#24

2011-11-03 19:03

Als de bezuinigingen doorgaan zal ik geen geschikt boek meer kunnen vinden, dat vind ik erg jammer want ik lees erg vaak boeken uit de bieb

Gast

#25

2011-11-03 22:36

Absoluut foute beslissing om op deze manier te bezuinigen !