Aktie Hondenbelasting Nederland

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aktie Hondenbelasting Nederland.


Gast

#1

2011-11-09 13:03

Geen kattenbelasting ,dan ook geenhondenbelasting.

Gast

#2

2011-11-09 14:04

Wordt tijd dat er tegen in opstand komt!

Gast

#3

2011-11-09 19:30

Als het nu nog gebruikt wordt voor de honden was het nog oké geweest, maar het is alleen maar om de kas te spekken!
Woeffie

#4

2011-11-09 20:51

Wie geeft z'n hond dan ook op? eigen schuld!

Gast

#5

2011-11-09 22:30

Hondebelasting is niet meer van deze tijd nee. We zien helemaal niks terug voor dat geld. Want die paaltjes voor hondenuitlaatveldjes kosten niet zo veel en voor de rest zie ik niks voor mijn hond. Als er nou hondenpoep opruimers zijn ofzo maar helaas.

Gast

#6 hondenbelasting

2011-11-09 22:46

De hondenbelasting is ingevoerd omdat sommige armen vroeger alles deden met de hondenkar[de rijken hadden paarden]en aangezien er geen hondenkarren meer zijn.lijkt het me logisch dat de belasting ervoor word afgeschaft, klaar als een klontje, waarom belasting betalen voor iets wat er niet meer is????

Gast

#7

2011-11-09 22:50

een hond is geen melk koe

Gast

#8

2011-11-09 23:04

Hondenbelasting is zooo vreselijk overbodig en ik vraag me nog steeds af wat ze met dat geld doen.In mijn woonplaatst word ook geen hondenpoep opgeruimd en ik neem het zelf altijd mee in een hondenpoepzakje.

Gast

#9

2011-11-09 23:26

als ik betaal wil ik ook dat er iets voor terug wordt gedaan maar dat wordt het niet weinig bakken geen zakken om opte ruimen

Gast

#10

2011-11-10 11:34

stop met de mensen te pluimen op alle manieren, waarom belastingen op dieren??? ze zouden ze beter eens gaan helpen in de plaats er geld op te verdienen!!!

Gast

#11

2011-11-10 12:25

Ik hoop zó dat dit resultaat heeft..ik ruim idd zélf de poep op als het ergens ligt waar het niet mag..er lopen hier af en toe paarden, als je ziet wat díe achterlaten!! En het stikt van de katten die in onze tuin ( en van anderen natuurlijk) gaan zitten sh...
Dus: laat deze petitie helpen!!!!!!!

Gast

#12

2011-11-10 13:21

Het lullige is dat in veel gemeente hondenbelasting wordt geheven, onder het mom van hondenpoep/overlast en dat je juist daar ook nog eens de poep moet opruimen Dus waar betaal je voor dan? en owee als je geen zakje meer bij je hebt omdat je die net hebt gebruikt en je bijna thuis bent, dan kun je nog een dikke prent betalen. Daar sta je dan met je goede gedrag!!
En waarom krijg je voor kinderen die nog vele malen meer vervuilen juist geld toe en mensen die alleen een paar viervoeters hebben moeten juist betalen.
Onze hondjes hoeven later niet in een auto te rijden, gebruiken geen poepluiers en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Mijn mening... hondenbelasting afschaffen, maar hogere boetes op poep wat je hond op straat deponeert en je niet opruimt (werkeloze genoeg)

Gast

#13

2011-11-10 13:35

AOW er ,helaas ,een beetje geld is voor ons heel veel.

vriendschap van een hond,is zo belangrijk.
Dingo

#14 Re: Diny

2011-11-10 13:54

#12: -

Ik ben het met deze stelling helemaal eens !

Dingo

#15 Dingo

2011-11-10 13:59

Gun iedere dierenliefhebber hun huisdier en straf ze niet door hogere belastingen, liefde voor het dier is gratis!
Baasjes kunnen veel voorkomen als ze zoveel mogelijk de poep van hun huisdier opruimen. Ongelukjes kunnen gebeuren... zo is het leven.....

Gast

#16

2011-11-10 14:01

De gemeente heerlen is een van de gemeente die de meeste hondenbelasting vraagt .
Als ze dan geld vragen haal die vieze uitlaat plekken weg, dat zijn echte bacterie kweekbakken.
Laat ze met een drollenzuiger rond rijden of laat de verslaafde of mensen met een werkstraf die nu ook bij ons de wijken vrij maken van al mogelijke rotzooi,met een poepscooper lopen.
Ik persoonlijk ruim liever hondenpoep op dan dat ik gebruikt maandverband moet wegruimen.


Gast

#17

2011-11-10 14:25

geweldige actie
gerry

#18

2011-11-10 14:26

dan ook duivenbelasting !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast

#19

2011-11-10 15:24

Graag wil ik hier aan toevoegen dat de katten overal
maar dan ook overal poepen en piesen. Dus ook in de kinderspeeltuinen, openbare grasvelden en ook in mijn tuin waar ik iedere week een halve emmer poep uit schep.
Dit wordt als doornormaal ervaren.
En wat te denken van de onvoorstelbare hopen paardenpoep, wat ook overal te pas en te onpas op de straten, fietspaden enz. ligt.
Je wordt met een hond eenvoudig gediscrimineerd al heb je het fatsoen een drolletje op te rapen als dat op een vervelende plaats ligt.
De gemeente geeft er helemaal niets voor terug, nog geen prullenbak om je drolletje in te doen.
De hondenbelasting is belachelijk duur en is heel erg
oneerlijk.
De goede moeten onder de kwaden lijden, dat is altijd al zo geweest en zal ook altijd zo blijven.

Gast

#20

2011-11-10 15:27

Het is belachelijk om hondenbelasting te betalen !Voor andere dieren oa katten en Paardsebn betaal je ook niet !

Gast

#21

2011-11-10 16:08

Belasting moet niet voor 1 soort dieren betaald worden, maar voor GEEN dieren.

Gast

#22

2011-11-10 17:07

Opruimplicht voor hondenpoep, OK. Maar dan niet ook nog eens belasting heffen. En waarom betaal je voor een Deense dog net zoveel als voor een chiuaha? En waarom mag de hangjeugd ongestoord zijn lege bierflesjes in het park kapot gooien en hun afval van zich af gooien zonder dat dit consequenties heeft? En waarom geen veilig hondenuitloopveld, maar wel een open strook langs de weg waar ze los mogen? Hondenbezitters betalen toch net als andere inwoners gemeentebelastingen?
Dus stoppen met deze oneerlijke behandeling van uw burgers!!!!!!!

Gast

#23

2011-11-10 17:56

ik hoop dat het wat uitmaakt,al ben ik bang van niet,maar ja wie niet probeert....

Gast

#24

2011-11-10 19:33

Mijn hondjes komen nog geen eens op straat, en toch moet ik betalen. Wordt daar dan ook erg verdrietg van.

Gast

#25

2011-11-10 19:54

Ik heb chihuahua's waarvan ik zelf al alles opruim waarom zou ik er dan nog voor moeten betalen om ze op straat te laten lopen.