POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR

POLITIEAGENT TOT MAX 62 JAAR / Mededelingen / KOM 18 MAART 2019 NAAR DEN HAAG! / Opmerkingen


Gast

#1

2019-03-05 22:54

Is er iets va n gezamenlijk vervoer geregeld vanuit omgevinv Nijmegen?

Gast

#2

2019-03-05 23:02

Ik ben het op alle punten met je eens. Wat me wel heel erg dwars zit is de ongelooflijk lakse houding van de politiebonden. Al die jaren (sinds 2002) is het verhaal rond de latere pensionering volkomen genegeerd door de bonden. Bij de laatste CAO onderhandelingen was het opeens wél een belangrijk punt geworden, maar moesten de bonden naar eigen zeggen bakzeil halen omdat er "een politieke blokkade lag". En nu, omdat hun politieke roergangers daar brood in zien, moeten we samen met de andere bonden de barricaden op. En, ook al snijd ik daarmee misschien in eigen vlees, daar heb ik dus geen trek in. Ik ben helemaal klaar met de politiebonden.
Jos Debets

#3 Re: vervoer geregeld ? Jazeker...

2019-03-05 23:10

#1: -  Deze reactie hoort onder reactie #1.
Hoi ! Ik zit als secretaris bij een RAC; we werken ons met het LAC uit de naad om opstapplekken te organiseren voor het hele land. Meldt je even bij je eigen RAC voor details !
@Dolf: super gedaan dit bericht, dank je namens álle LAC en RAC-leden voor jullie ondersteuning !!

 

Jos Debets

#4 Re: houding politiebonden ??? Kom op zeg, je doet iedereen te kort!!

2019-03-05 23:16

#2: -  

Deze reactie hoort onder reactie #2.
Sorry, ik ben het met dit commentaar hartgrondig ON-eens. Zit zelf sinds de laatste CAO in een RAC en kan je zeggen dat de onderhandelaars zich uit de naad en het vuur uit de sloffen hebben onderhandeld. Hun belofte aan ons allen om meteen ná de CAO-ronde het pensioenverhaal aan te pakken: komen ze volledig na !
En nu ? Nu is het aan júllie om massaal voor jezelf op te komen en die éne dag dan de bonden eens te steunen. Vindt je je pensioen belangrijk ? En dat van komende generaties ? Dan is er geen excuus om de 18e maart niet in Den Haag te zijn.

 

Wiseguy

#5

2019-03-06 06:39

Absoluut actie voeren !! De politiek doet maar wat en vele collega's lopen vast. Capaciteitsproblemen, onrust, vele opdrachten om de buitenwereld maar tegemoet te komen, het moet over zijn. Collega's van 60 jaar zitten nog op de noodhulp, mijn wijk van ruim 15.000 mensen heeft nog maar één wijkagent, en zelfs daar kan ik niet mijn volledige tijd aan besteden. E-learning zus, E-learning zo, profcheck, cursussen en ga zo maar door. Ik weet wel waarom het ziekteverzuim zo hoog ligt..........Dus, met z'n allen naar Den Haag, strijden voor een beter pensioen !!


Gast

#6

2019-03-06 12:40

66 jaar is veels te lanh als executieve diender, 62 lijkt mij meer op zijn plaats!!

Gast

#7

2019-03-06 15:10

Jooooo, ik ben er!!
JanB

#8 Re: Re: houding politiebonden ??? Kom op zeg, je doet iedereen te kort!!

2019-03-07 19:58

#4: Jos Debets - Re: houding politiebonden ??? Kom op zeg, je doet iedereen te kort!! 

Tja, je mag het oneens zijn. Feit blijft dat de politiebonden al in 2002 wisten dat de pensioenleeftijd werd doorgeschoven, ook/nog meer voor de zware beroepen. Daar is door de politiebonden NIETS mee gedaan, tot aan de CAO onderhandelingen van 2018. 

Feit blijft ook dat de politiebonden het vroegpensioen tot speerpunt van de CAO-onderhandelingen 2018 hadden gemaakt, maar dat lieten vallen. Dat zien we allemaal aan de hand van de uitkomst van de CAO. Zie jij daar een vroegpensioenregeling? Ik (weer...) niet..... Misschien is er een ruil geweest voor andere "winst", misschien is er slecht onderhandeld. We weten het niet, de bonden zeggen daar niets over.

Maar misschien was je dit vergeten (de bonden in ieder geval wel...): politiemensen hoeven geen minimaal 2 jaar langer door te werken, wij moeten minimaal 7 jaar langer door. Deze demonstratie is dus niet alleen mosterd na de maaltijd, maar doet politiemensen en hun bijzondere werk ook totaal geen recht. Dat de demonstratie in Den Haag mooi past in bepaalde politieke doelen van de bonden en hun politieke achterban interesseert mij niets.

Waar ik ook niets van heb gezien zijn de muntjes. Ik werk minimaal 7 jaar langer door, betaal dus ook veel langer pensioenpremie. Collega's die een paar jaar geleden met vroegpensioen gingen kregen 80% van hun salaris. Kennelijk dekte de al betaalde pensioenpremie dat wel. Die 80% gaan wij niet redden.... Waar is dat geld gebleven dat ik en velen met mij aan pensioenpremie voor die extra jaren hebben betaald en nog gaan betalen? Waarom hoor ik daar ook de politiebonden niet over?

Ik weiger om die redenen mij (zoals we al vaker tevergeefs hebben gedaan) in Den Haag te prostitueren. De politiemensen die daar gaan lopen demonstreren vormen wel een geinig uithangbordje voor alle andere bonden, maar worden er zelf nauwelijks beter van. Die slag hebben we dankzij onze politiebonden en onze fijne werkgever immers al verloren.......

Overigens: voor mij maakt het weinig meer uit. Ik ga er binnenkort uit, het is meer dan genoeg geweest. Dat de bonden in al die jaren NIETS voor mij en vele collega's van mijn generatie hebben gedaan, ach ja. Mogelijk, als de grote groep politiemensen er uit is en het niet zo duur meer uitvalt, worden de bonden en onze fijne werkgever iets actiever en komt er alsnog een betere regeling. Dat moeten de collega's na ons dan maar hopen.....

 


Gast

#9

2019-03-13 10:29

Politiemensen zijn over het algemeen geen stakers of demonstranten. De onvrede omtrent ons pensioenverraad uit zich vanzelf wel: De verraden oudere politieman/vrouw neemt RPU, nachtdienstontheffing, geen ME-diensten meer...Ook worden zij wat zuiniger op hun gezondheid...



Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...