POLITIE-CAO 2015

POLITIE-CAO 2015 / Mededelingen / KOM 18 MAART 2019 NAAR DEN HAAG! / Opmerkingen

Marcel

#1 Al aangemeld

2019-03-06 04:56

goed om zo ook nog een keer bekend te maken. Ik ben al aangemeld en ga op mijn vrije dag naar Den Haag. 

S.

#2 Succes

2019-03-06 05:28

Wegens langdurig ziek zijn kan ik er niet bij zijn. Toch wens ik alle collega's die gaan veel succes.


Gast

#3

2019-03-06 07:06

Prima, 66 is eigenlijk al te laat voor velen!


Gast

#4 uivoerende politie taken

2019-03-06 08:28

beste Dolf,

als het gaat om politie-pensioenen lees ik verschillende reacties. Soms maken mensen onderscheid tussen een politie-pensioen van executieve functies en ATH functies, nu lees ik over uitvoerende diensten/taken.

De laatste jaren zijn verschillende functies duidelijker dan voorheen, neergezet als ATH functies. bijvoorbeeld Meldkamer, DRIO enz.  Mensen moeten soms dan afstand doen ( tijdelijk tijdens het uitoefenen van deze functies) van hun executieve status en krijgen dan een ATH status.

Stel dat iemand, in het kader van loopbaanontwikkeling, kiest voor enkele jaren werkzaamheden verrichten op bijvoorbeeld een functie Facilitair, ( het is slechts een voorbeeld)  ( maar tijdens het uitoefenen van deze functie bij wijze van spreken nog wel in een SGBO zit) tellen deze jaren dan mee in de uitvoerende dienst/ taken zoals het wordt voorgesteld????

waar begint en eindigt: uitvoerend???

 

vriendelijke groet,

Ron

PeH

#5 Uitvoerende politietaken

2019-03-06 10:38

N.a.v. de opmerking van Ron.

Volgens mij heb je zwaar politiewerk en niet zwaar politiewerk. Daartussen een grijs gebied.

Zelf ben ik als excutief begonnen. Toen ik 40 was werd de onregelmatigheid een probleem en ben ik in een ATH functie terecht gekomen. Ik werk nu 4 dagdiensten en ben elke avond, nacht en weekend thuis. Wordt niet meer bespuugd, hoef niet meer te vechten op straat en begeef mij ook niet meer in de schaduw van onze beschaafde maatschappij. Heb ik nu een zwaar beroep? Nee nu niet meer. Drukken de executieve jaren nog zwaar op me? Nee niet zwaar meer maar neem ze wel mee in mijn rugtasje.
Ik denk dat we ons eerst hard moeten maken voor de executieve (=uitvoerende) collega's.

Ik heb al eens eerder voorgesteld om een FLO spaarpotje te maken. Elke jaar dat je executief bent geweest geeft recht op 1 maand FLO. Dat zou betekenen dat bij 40 executieve dienstjaren je 3 jaar en 4 maanden recht op bouwt voor FLO. Is de AOW leeftijd 67, dan kan je met 63 en 8 maanden met FLO. Volgens mij doet dit recht aan het vak van politieman/vrouw. Erkenning voor het echte politiewerk.

De scheiding tussen ATH en executief wordt niet door iedereen op prijs gesteld en zou ik liever ook niet zien, maar ik denk dat op dit onderwerp het niet anders kan.


Gast

#6

2019-03-06 12:26

Hoi Dolf, Misschien is het handig om gelijk de link voor inschrijving van de actie bij de bonden in het bericht op te nemen. Daar is ook gelijk het vervoer in geregeld. Link: https://surveys.enalyzer.com?pid=hifb3pek Deze is voor politie ambtenaren en gepensioneerde politie ambtenaren.

Gast

#7

2019-03-06 15:03

Top deze mail

Gast

#8 Re

2019-03-06 21:52

"Mede door de uniformen is de politie daarbij de meest in het oog springende beroepsgroep".

Dus collega's zonder uniform springen er niet uit?

Hier stoor ik mij een beetje aan. 




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...