Steun Theater aan de Stroom (TAS)

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Steun Theater aan de Stroom (TAS).


Gast

#1

2012-02-27 14:20

dat zijn we stilaan gewoon in Belgie,de stukken die massaal subsidies ontvangen,daar zit 5 man en een paardekop.

Gast

#2

2012-02-27 14:21

met veel steun, Bruyneel Babs.

Gast

#3

2012-02-27 14:24

TAS MOET BLIJVEN BESTAAN!

Gast

#4

2012-02-27 14:28

Gek, dat plots politici de steun wijzigen omdat mensen zich meer inspannen dan voorheen... Theater is voor het volk, voor de mens. Politiek ook, dus wat is er nu zo moeilijk. Moet theater uitbarsten, uitpulken van hypermoderne taferelen, of kan theater niet gewoon leuke volle avonden bezorgen. Wie zit er allemaal in de jury bij wijze van spreken ? Waarom bestaat anders het BEROEP ACTEUR. Voor theaters als TAS. We blijven hopen! TAS dient om verbittering uit de maatschappij te halen, dus Joke, bekijk je het dossier nog eens. Bedankt! dirk

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2012-02-27 14:28



Gast

#6

2012-02-27 14:35

Laat mensen die hun dromen willen waarmaken door theater te maken en daar veel andere mensen gelukkig door maken of raken in hun hart dat gewoon verder laten doen!

Gast

#7

2012-02-27 14:37

Wij steunen Theater aan de Stroom omdat ze niet mogen verdwijnen !Bespaar liever op de vervoerskosten van de heren ministers zou ik zo zeggen !

Gast

#8

2012-02-27 14:38

De mensen van Theater aan de Stroom doen fantastisch werk, geef ze aub de mogelijkheden daarmee verder te gaan!

Gast

#9

2012-02-27 14:40

de nieuwe locatie is pas met veel inzet en energie uitgebouwd tot een erg aangenaam theater,het TAS programma biedt voor elk wat wils, ik hoop van harte dat dit een blijvende waarde mag zijn in het Antwerpse cultuuraanbod.
Geert

#10 Geert

2012-02-27 14:41

Ik wil toch even reageren op bovenstaande discussies.

Ik begrijp de bezorgdheid van TAS. Er wordt hard gewerkt, dat heb ik zelf kunnen ondervinden.
Maar de stelling dat bij andere theaters 5 man en een paardekop zit, is gewoon niet waar en ongegrond.

Het is zeer hard om als jonge maker aan de bak te komen en gelukkig bestaan er subsidies om die mensen die het "vak" gekozen hebben, de dag van vandaag, te ondersteunen. Dat er soms raar mee wordt omgesprongen, kan ik alleen maar beamen. Die discussie is zeer moeilijk en ingewikkelder dan hoe het hierboven wordt voorgesteld.

Niet enkel TAS werkt hard, ook andere theaters. En dat bijvoorbeeld ook Campo in Gent bedreigd wordt, is even erg. Campo werkt hard aan sociaal-politiek theater en hun voorstellingen zijn meestal uitverkocht.

Ik wil alle sympathie opbrengen voor TAS, maar blijf open staan voor commentaar.
Het is zeer moeilijk, dat weet iedereen, maar ook dat bezig zijn met theater.

Omgaan met uw omgeving, mensen in beweging zetten.

Blijf allert.

Welgemeende groeten,
Geert

Gast

#11

2012-02-27 14:42

Dit is toch weer zooo typisch Belgisch. Ze geven liever miljoenen euro's subsidie aan "toneel" waar geen hond komt naar kijken, waar de commentaar, als men het stuk niets vindt, blijkt te zijn, dat de mensen te dom zijn om het te snappen. Heb al enkele keren naar dergelijk gestuntel gaan zien,... nooit meer!

Ben onlangs naar een voorstelling, nu ja, wat heet, gaan zien van theater Zuidpool. Minstens 60% van de aanwezigen hebben in minder dan een uur de voorstelling vroegtijdig verlaten. Als je dan de commentaar van hun krijgt, dat ze fier zijn dat er mensen vroegtijdig opstappen, waar zijn ze dan in godsnaam mee bezig?

Wat is er mis met de pure emotie? Willen we dan ineens ook op dezelfde manier films gaan maken, eens kijken hoeveel mensen er dan nog naar de bioscoop zullen gaan.

Als het gesubsidieerde toneel van vandaag de norm is, dan pleit ik ook voor een zelfde "norm" bij het toekennen van de subsidies aan de filmmakers. Waarom krijgen films, waar pure emoties en de zogezegde ouderwetse standaarden wel schering en inslag zijn, wel de verdiende subsidies? Waarom wordt er een onderscheid gemaakt tussen film en toneel?

onze politici weten het zelf niet meer. Iemand die amper een boek heeft gelezen, die het jaarlijkse uitstapje naar de lokale amateurkring, als cultuur hoogstaand beleeft (Niets mis mee trouwens !!!), die moet gaan beslissen wie wel en wie niet in aanmerking komt voor de subsidies. Als je dan weet dat in de comissies die alles beslissen, mensen zitten van gezelschappen die achteraf gezien rijkelijk bedeeld worden, dan mag je je toch ook vragen beginnen te stellen over de eerlijkheid en onpartijdigheid van dergelijke jury.


Hopelijk krijgen die domme, niet op hun plaats zittende, imbecielen een beetje verstand.

Veel succes alvast...

Kurt Trappeniers


Gast

#12

2012-02-27 14:43

Laat Theater aan de stroom blijven bestaan aub! Er zijn mensen die dit nodig hebben. Laat het niet verdwijnen en laat de mensen (acteurs) doen waar ze goed in zijn en wat ze graag doen.
Met Vriendelijke Groeten een fan

Gast

#13

2012-02-27 14:47

TAS moet blijven!

Gast

#14

2012-02-27 14:51

Laat TAS bestaan!
Laat de mensen hun pasie verder zetten
Hou u liever bezig met de dingen die dat echt nodig zijn !!!!
en laat deze hard werkende mensen met rust!!!

Gast

#15

2012-02-27 14:53

mensen aub teken deze petite, het is werkelijk een schande dat hier wederom een petitie moet voor gedaan worden, het is een fantastisch theater met super voorstelling en top-acteurs en dan zouden weer geen subsidies geven... een regelrechte schande is het dat ze dat zouden inhouden, komaan wees nu eerlijk, ze geven voor de meest onbenullige dingen subsidies en dit zouden ze dan weerhouden, sorry maar waar zit de rechtvaardigheid dan!!! teken deze petitie en RED het beste theater... THEATER AAN DE STROOM RULES bedankt

Gast

#16

2012-02-27 15:27

Dit moet gesteund worden !

Gast

#17

2012-02-27 15:28

Helemaal eens met de inhoud, alleen had ik er de laatste zin uit gelaten. Het is nl. niet de bedoeling andere theatermakers aan te vallen, maar enkel te pleiten voor behoud van subsidie voor het TAS. Het is beter 1 front te vormen, dan verdeeldheid te zaaien!
Met alle sympathie,
Chris

Gast

#18

2012-02-27 15:49

Theater aan de Stroom biedt kwaliteitstoneel aan en wordt door een ruim en trouw publiek bezocht. Wie zegt dat er niet meer in het klassieke toneeldrama mag worden geïnvesteerd? Dat maakt toch deel uit van ons erfgoed en bovendien hebben die gezelschappen nu al alle moeite om overeind te blijven. Er zijn bovendien ook mensen die niet of in mindere aangesproken worden door avant-garde en/of experimenteel toneel. Moeten die mensen dan ook op hun honger blijven zitten? Besparen ok, maar niet ten koste van Cultuur!

Gast

#19

2012-02-27 16:16

Waarom krijgen grote projecten zoveel gedaan van de overheid, en de kleinere die met weinig subsidie tevreden zijn moeten verdwijnen, mag de kleine man (zeg maar de man in de straat) dan geen ontspanning meer hebben, de mensen die hieraan meewerken zetten zich in voor 200% en moeten smeken om een euro te krijgen, gewoon schandalig;) Ik hoop dat deze petitie een belletje doet rinkelen en dat de ogen van de minister van cultuur opengaan ;)
berke

#20 TAS

2012-02-27 16:21

Niet besparen op 'brood en spelen'
Bespaar aub op 'red tape' ,overtollige administratie bv

Gast

#21

2012-02-27 16:45

Degelijk theater met o.a. veel repertoiretoneel dat zoveel toeschouwers kan boeien, kan je zo maar niet wegcijferen en negeren. Dus theater moet een feest blijven ook bij Theater aan de Stroom!
Raymond De Bruyne
af

#22

2012-02-27 16:54

Ik zou nog een argument willen toevoegen aan de terechte petitie. Nu er op Antwerpen-Linkeroever eindelijk een kwaliteitsvolle theateravond kan beleefd worden, dreigt men ze af te schaffen. Meer mensen die aan deze zijde van de Schelde wonen kunnen eindelijk positieve theaterervaring opdoen in de buurt waar ze wonen, dankzij de inzet van heel de TAS-ploeg.

Gast

#23

2012-02-27 16:54

TAS biedt gezonde ontspanning aan een betaalbare prijs, en dat moet zo blijven.

Gast

#24

2012-02-27 16:55

hoe moet dat met mensen zonder pc ??? Kunnen die ook ergens tekenen ???

Gast

#25

2012-02-27 17:01

Heel kort : ARM VLAANDEREN.