Moet Sering sluiten?

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Moet Sering sluiten?.


Gast

#1

2012-05-04 15:21

De besparingen in de kunst- en cultuursector zijn toch erg! Het Zuiderpershuis, de Roma en nu Sering... Ze zouden moeten blijven bestaan!

Gast

#2 Re: 1 bonus een bankenmeneer zou genoeg zijn

2012-05-04 15:32


Gast

#3

2012-05-04 15:33

Op Sering is diversiteit een feit!
Ernst Löw

#4

2012-05-04 17:03

Onze minister heeft geen enkel idee over het begrip Cultuur....ze zegt dat ze zich omringen laat door mensen die er wel verstand van hebben, maar deze mensen hebben eveneens geen enkel idee over Cultuur.....Cultuur komt voort uit een spontane ingeving van een ieder die zijn dromen tastbaar wil maken.......Cultuur is absoluut noodzakelijk omdat het voortkomt uit de diepste gronden van onze ziel.....hoe meer er geknabbeld wordt aan Cultuur hoe meer er geknabbeld wordt aan de eigenheid van het mens zijn......Cultuur is een must, Cultuur is van een nog groter belang dan plezier.....Cultuur doet elke vorm van emotie naar buiten komen.....Onze minister heeft geen idee

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-05-04 17:48



Gast

#6

2012-05-04 18:37

Ik vind dat Sering open moet blijven omdat zoveel mensen hier hulp krijgen ,en er wordt hier heel goed werk verricht.

Gast

#7 Re:

2012-05-04 21:29

#6: -

Deel!

 


Gast

#8

2012-05-05 00:56

Schande moest minister Schauvliege besluiten om Sering niet langer subsidies toe te kennen! Deze week hoorde ik haar nog op de radio de winnaars van de prijs voor amateurkunsten bewieroken: hoe belangrijk ze het vond dat bij een dergelijk project jongeren, allochtonen, ouderen werden betrokken.
Weet ze dan niet dat Sering al 17 jaar op dergelijke manier bezig is en dat ze dit niet doen om zichzelf in de spots te zetten, maar wel uit engagement en dat ze daar heel hun hart en ziel in steken en die vlam ook overdragen op de mensen die ze met hen mee laten
acteren. Is dit dan hun beloning?

Rose Vandewalle
Michèle
Gast

#9

2012-05-05 10:31

Ik sta voor 100% achter de projecten van Sering. Alle voorstellingen zijn niet alleen aangenaam om naar te kijken, ze zijn ook op een intelligente manier gemaakt en de prestaties van de acteurs en alle medewerkers zijn opperbest. Vele makers van onnozele TV-programma's waarin cultuurbarbaarse BV's een rolletje kregen, kunnen hier nog vanalles komen leren.   

Sering voldoet aan alle gestelde voorwaarden. Te breed van aanpak? Hallo???! Dit is bureaucratische onzin, waar we in dit land dringend eens vanaf moeten. Voor mij kan het niet breed genoeg zijn.

 

Machteld
Gast

#10

2012-05-05 12:30

we zijn een keertje naar een voorstelling van vzw sering geweest, de zaal was overvol, iedereen was wild enthousiast. Een prachtige manier om de bewoners te betrekken bij de werking van en wonen en leven in een multiculturele wijk. Dit initiatief moet blijvend worden gesubsidieerd. Handen af van deze vzw, integendeel geef ze alle kansen!!!!!

Machteld

 

Hedi

#11

2012-05-05 12:48

Ik vind dat Sering moet aan de slag blijven. Deze mensen doen heel mooi en zinvol werk, de impact van een dergelijk initiatief voor onze samenleving is veel groter dan onze beleidsmakers denken. Ik geef mijn volle steun. Joke, Pascal, doe iets aub!!!

Lydia

#12

2012-05-05 13:07

Schandalige beslissing – sociaal geëngageerde inzet van enthousiaste acteurs (zij worden er niet financieel maar gelukkig wel geestelijk rijk van), leden enz... wordt hier zomaar de grond ingeboord – onvoorstelbaar.

Politici weten blijkbaar totaal niet wat er bij Sering gebeurt, wisten ze dit wel dan zouden ze waarschijnlijk meer subsidies geven en zeker geen willekeurige uitsluitingen uitvoeren.

Lydia
Jes

#13

2012-05-05 13:08

We staan helemaal aan jullie kant. Zulk schandaal mag niet gebeuren.
Frank

#14

2012-05-05 13:20

Onbegrijpelijk en onaanvaardbaar... De organisatie die het sociaal artistieke werk in Vlaanderen op de kaart heeft geplaatst krijgt geen subsidies meer vanwege niet sociaal artistiek meer want "te breed" gaande. Terwijl diversiteit van spelers en deelnemers als een grote + zou moeten gelden, opteert de Vlaamse regering voor monoculturen van armen, gehandicapten enz... GA KIJKEN NAAR DE WEBSITE. OORDEEL ZELF EN ALS JE OVERTUIGD BENT TEKEN DE PETITIE

Gast

#15

2012-05-05 13:31

Meer informatie op Vzw Sering (=profiel van Sering
of op Sering vzw (=protestpagina)
ozzz

#16

2012-05-05 13:49

ik vind het onverwoordbaar schandalig dat ze Sering proberen te sluiten. Ik heb een paar voorstellingen bijgewoond en het was super gezellig, aangenaam en enorm humoristisch. Ik ben ook naar Echt Antwerps theater en andere grote namen geweest om een spel te zien. Maar gelijk Sering het voortbrengt doet niemand dat!!Met zo veel diversiteit! Er wordt hier ten minste nog een kans gegeven aan anderen om ook eens op podium te staan. Ik heb van begin tot einde steeds gelachen met tranen in de ogen omdat ik echt niet meer kon!Blijven bestaan dus!!!!!!!!!

Gast

#17

2012-05-05 20:29

Sering mag niet sluiten!!!!!!!

Gast

#18

2012-05-05 20:31

Laat sering aub niet sluiten! Ik vind het hard erg leuk, waar moet ik dan toneel spelen? Ik speel graag toneel en treed graag op.

Gast

#19

2012-05-05 20:32

De mensen die sering willen sluiten zijn dom! Zoiets afnemen van de mensen zou bestraft moeten worden!!

Gast

#20

2012-05-05 20:35

Ik heb al mijn kinderen zien groeien door de acteerlessen en de goede zorgen van Mia en Ivo! Het is een schande dat ze dit zouden stop zetten! En met welke reden?! Dat ze maar besparen op die nieuwe europeese school van 100miljoen!!

Gast

#21

2012-05-05 20:42

Sering mag niet sluiten!!!

Gast

#22

2012-05-05 21:53

SERING MOET OPEN BLIJVEN !!!!!!!!!!!!IK volg daar les

en ik wil ni da da word stop gezet !!!!!!!!!!


Gast

#23

2012-05-05 22:29

Nee het mag niet sluiten,na zoveel jaar vol goed werk met verschillende mensen het moet gewoon zo blijven

Gast

#24

2012-05-06 01:07

Sering, en meer bepaald de mensen achter Sering hebben ongelofelijk werk verzet vanaf het begin en hebben ongelofelijke resultaten geboekt. Nog nooit is theater zo dicht bij diverse mensen van allerlei afkomst gekomen.Nog steeds bewonder ik de werkwijze van deze super geëngageerde van Sering...Sering sluiten is onrespectvol en beschamend.
Malika

#25

2012-05-06 16:43

Tja,... Wat kan een mens nog zeggen en doen om er niet moedeloos van te worden,en om die energie te gebruiken om iets, bv,een theaterstuk, te creëren.
Moest de sluiting een grap zijn dan zou je er om lachen... zo absurd is het,...