red_cinema_de_keizer

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie red_cinema_de_keizer.


Gast

#1

2012-05-30 16:34

Een monument dat niet mag verdwijnen...
Oats

#2 Re:

2012-05-30 17:33

#1: -  

 Volkomen mee eens! Dit is cultureel erfgoed!


Gast

#3

2012-05-31 14:50

de cinema is zeer waardevol voor onze gemeente en mag daarom niet verloren gaan

Gast

#4

2012-05-31 14:58

de cinema maakt deel uit van ons bestaan en moet daarom blijven

Gast

#5

2012-05-31 16:08

Een historisch monument die zeker NIET mag verloren gaan. Voor velen onder ons een trots van Lichtervelde waar een andere bestemming kan aan worden gegeven denk maar aan toneel, schooloptredens,... of échte culturele activiteiten. Het zou erg zijn moest er hier niets mee worden gedaan. Jaren inzet en strijd zouden verloren gaan.

Gast

#6

2012-06-01 00:50

Doen !!!

Gast

#7

2012-06-01 12:35

Erfgoed moet bewaard blijven.

Gast

#8

2012-06-01 12:41

cultureel erfgoed moet blijven bestaan!
Partyshotz.be

#9 behouden die handel!

2012-06-01 13:03

Een prachtig cultureel erfgoed als deze heeft een meerwaarde voor de gemeente Lichtervelde alsook de inwoners. Wie is er als kind niet eens geweest met school of de ouders? Het nostalgische ervan is onbetaalbaar en laten we niet vergeten dat het de laatste is!

Gast

#10

2012-06-01 14:13

alvast bedankt voor het mooie initiatief
want Cinema de Keizer mag NIET verdwijnen,ode aan Agnes Debaille
Cinefilio

#11 Cinema De Keizer Lichtervelde

2012-06-01 18:49

Dat Cinema De Keizer niet mag verdwijnen staat als een paal boven water.
Uit goed ingelichte bron (Ruimte en Erfgoed afdeling West-Vlaanderen, Brugge) verneem ik dat "...de dorpscinema van Lichtervelde werd opgenomen in de inventaris bouwkundig erfgoed (zie http://inventaris.vioe.be/dibe/relict/51678). Wil dit nu zeggen dat de enige, echte, onvervalste, bedrijfsklare dorpscinema van België van de ondergang gered is? Ik geloof het niet echt. Want het bericht uit Brugge gaat verder "...Uit een onderzoek is gebleken dat dit gebouw over onvoldoende erfgoedwaarden beschikt om als monument op Vlaams niveau beschermd te worden" einde citaat. Hier krijg ik nu koude rillingen van!
Cinema De Keizer is niet alleen 'Vlaams' maar 'Belgisch' erfgoed! Het zou een flater van je welste zijn mocht de overheid dit ongerepte stuk erfgoed laten verdwijnen. Laat ons hopen dat de dames en heren die het voor het zeggen hebben in deze hun gezond verstand zullen gebruiken.

klarekijk

#12 Re: Cinema De Keizer Lichtervelde

2012-06-01 19:11

#11: Cinefilio - Cinema De Keizer Lichtervelde 

 Het is zeer mooi om dit erfgoed te beschermen, maar de vraag is, wie zal de aankoop en het onderhoud van dit gebouw financieren.

Ik vermoedt dat de lasten van die financiering zullen aangrekend worden aan de lichterveldse belastingbetaler zoals onze site Vancoillie


Gast

#13 Re: Re: Cinema De Keizer Lichtervelde

2012-06-01 19:16

#12: klarekijk - Re: Cinema De Keizer Lichtervelde 

 We betalen ook belastingen voor in mijn ogen een zinloze tunnel. 

1945cd

#14

2012-06-01 19:47

Het is heel juist dat we ook belastingen moeten betalen voor een zinloze tunnel en nog zoveel
andere onnozele en onnodige uitgaven op de gemeente. Ik ben ook voorstander voor het behoud van
cinema "de keizer", dit is iets die niet mag verloren gaan en men kan ook deze ruimte ook voor
nuttige dingen gebruiken.

Gast

#15

2012-06-01 19:49

Als kind vaak naar cinema De Keizer geweest om aan een goedkope prijs naar een mooie film te gaan kijken samen met vrienden en familie. Zo'n zaal vind je echt nergens meer!
andrass

#16

2012-06-01 20:42

Men moet gewoon willen inzien dat men een laatste " pareltje " erfgoed in Lichtervelde heeft.
Al dan niet komt het in aanmerking om bescherming te genieten, maar laat ons daar niet aan vasthouden, maar aan de ettelijke mooie momenten die wij daar beleefden! Maar vooral aan diegene na ons die daar unieke momenten zouden kunnen beleven, tenminste als het bewaard blijft.
Belastingsgeld gaat in onze maatschappij naar verloren banken, open beurzen van managers met de visie " nooit genoeg", en noem maar op. Waarom dan geen investering doen in een mooie plaats, CENTRUM LICHTERVELDE, voor cultuur.
Mensen van beleid, cultuur en erfgoed, zo nu en dan eens het gezonde, nuchtere, en vooral vlaamse verstand boven het belang plaatsen, het geeft een bevrijdend gevoel, en vooral de voldoening dat de mensen in hun omgeving nog een houvast hebben om later tegen de kleinkinderen te kunnen zeggen, oma en opa hebben hier hun eerste " ervaring" opgedaan.
Hopelijk krijgt deze petitie weerklank, en mogen we binnenkort vanop het balkon, zien dat het goed is...........

Gast

#17

2012-06-01 21:19

Erfgoed moet bewaard blijven.
RONNY

#18

2012-06-01 21:20

alvast bedankt voor het mooie initiatief
want Cinema de Keizer mag NIET verdwijnen,ode aan Agnes Debaille

Gast

#19 Katrien

2012-06-01 22:05

Cinema de Keizer wordt vanaf eind dit jaar onze nieuwe overbuur! Als kind ben heb ik vaak met plezier het cinemaatje bezocht, dus het zou leuk zijn dit gebouw vol herinneringen bewaard te zien!


Gast

#20

2012-06-01 22:35

Deze unieke cinema op deze lokatie MOET absoluut behouden worden. Een echt monument!

Gast

#21

2012-06-01 23:17

vind ik fantastiek moet blijven bestaan vind ik

Gast

#22

2012-06-02 00:24

Niet meer dan logisch dat men de enige nog overbljvende dorpscinema in Vlaanderen als cultureel erfgoed moet proberen te behouden.

Gast

#23

2012-06-02 09:46

Cinema moet blijven in Lichtervelde!
Cinefilio

#24 Cinema De Keizer Lichtervelde

2012-06-02 13:18

De Vlaamse overheid heeft enige tijd geleden tientallen miljoenen euro's uitgegeven om een twee-tal nutteloze bruggen te slopen en de site als natuurgebied aan te leggen (geld van de belastingbetaler?).
Beste beleidsmensen kan er dan niet een budget voorzien worden om Cinema De Keizer van de ondergang (eventuele sloop) te redden.
Is er al eens gedacht aan een samenwerking tussen stad of provincie met Cinematec. Op die manier zouden in deze magnifieke filmtempel klassiekers terug tot leven kunnen komen. 't Is maar een ideetje...
Lieven, Stijn, Jan... een of meer van jullie films beleefden hun première in Cinema De Keizer. Mogen we van jullie nu een beetje steun verwachten? Alvast bedankt.

Gast

#25

2012-06-02 13:38

Enige zaal zoals vroeger