Geen particulier vuurwerk meer!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen particulier vuurwerk meer!.


Gast

#26

2012-06-14 11:01

Wij hebben honden en het is ook voor deze dieren niet aan te raden al dat vuurwerk en ook voor trouwfeesten worden er bommen afgeschoten met heel veel lawaai.

Gast

#27 Re: Vuurwerk

2012-06-14 11:04

#21: "2222" - Vuurwerk

Je schrijft wat velen denken. Alleen zijn politici bang dat ze bij de komende gementeraadsverkiezingen stemmen gaan verliezen als ze iets verbieden... In Sint-Niklaas meldde het College me dat ze het niet zagen zitten om dit te verbieden, omdat ze het niet ten gronde kunnen controleren. Dit wil dus zeggen: als je maar massaal genoeg iets doet dat onmogelijk controleerbaar is, dat wordt getolereerd. Héél gevaarlijke uitspraak!

Maar 't is waar: enkele keren per jaar, op een zorgvuldig uitgekozen plaats met minimale risico's voor mens en dier, en dan goed gecommuniceerd... Het leven kan ook eenvoudig zijn...

Wwnvg

Frank


Gast

#28 Re:

2012-06-14 11:06

#26: -

Ik vraag me af of de voorstanders van vuurwerk wel met zo vreselijk velen zijn als politici denken...

Wwnvg

Frank


Gast

#29

2012-06-14 11:09

Stop deze onzinnige, gevaarlijke, hinderlijke, geldverspillende rotzooi, wordt gemaakt door arme sukkelaars in het Oosten (vaak ook kinderen) Dieren zijn bang, breken uit, huizen worden in brand gezet, afval op straat en tuin (ongevraagd), geluidshinder enz...

Gast

#30 Re:

2012-06-14 11:20

#29: -

Dit is een krachtige samenvatting waar ik me helemaal achter schaar...

Wat we ook niet weten is hoe (on-)veilig vuurwerk wordt opgeslagen in fabrieken, groot- en kleinhandel... Remember Enschede...

Kan iemand me eens vertellen wat de 'voordelen' van vuurwerk zijn?

Wwnvg

Frank


Gast

#31

2012-06-14 12:46

Bij het privé-vuurwerk is er niet alleen
ernstig risico voor dieren ( paniek !) maar tevens gevaar op brandstichting ... én
gaan de veranwtoordelijken vrolijk vrijuit!

Gast

#32

2012-06-14 12:53

Wij zijn als de dood tegen het jaareinde !
Er wordt bij het jaareinde, zelfs dagen op
voorhand,op onzinnige wijze vuurwerk ont- stoken. In paniek wordt ons hondje er ziek van ...en wij radeloos.Politie doet niets !!!Ziet ofte hoort niets want de
" nieuwe Belgen" storen zich aan niets of niemand. Quousque abutere patientia nostra?

Gast

#33 Re:

2012-06-14 13:07

#31: -

Klopt, privé-vuurwerk verbieden, ik vind dat dit sowieso moét!

(Maar ja, wie ben ik. Al zouden we met heel veel volk toch onze stem kunnen laten horen...)

Bedankt.

Frank


Gast

#34 Re:

2012-06-14 13:09

#32: -

Wellicht is het geen sinecure een verbod te doen naleven, maar het zal hoe dan ook een heel stuk schelen, volgens mij.

Laat ons zoveel mogelijk mensen ertoe brengen deze petitie te ondertekenen en door te sturen...

Frank


Gast

#35

2012-06-14 14:05

Mensen die begaan zijn met de natuur, staan er inderdaad bij stil welke negatieve gevolgen vuurwerk kunnen hebben, maar dit uitgelegd krijgen aan anderen die er totaal geen graten in zien, dat is toch nog een ander paar mouwen... Maar ja, natuurmensen krijgen vaak het verwijt dat ze in alles overdrijven he...

Gast

#36 Re:

2012-06-14 14:40

#35: -

Dat is zo. Mensen mogen weleens beseffen wat ze voor hun eigen plezier aanrichten. Ik probeer met alles en iedereen zoveel mogelijk rekening te houden, al kun je onmogelijk helemaal consequent zijn... Daarnet las ik op Facebook nog een reactie van iemand een tijdens een evenement een stuk smeulend vuurwerk op haar hoofd kreeg. Wellicht stond daar dan nog een bataljon brandweerlieden bij... Tja.

Bedankt om de petitie te ondertekenen!

Frank


Gast

#37

2012-06-14 16:57

Onze hond is zo bang voor vuurwerk dat we met oudejaarsavond gewoonlijk vluchten naar een rustig chaletje in de Ardennen. Als we thuisblijven met oudejaarsavond moet ik hem al een week op voorhand kalmeringspillen beginnen geven en dan komen we de avond redelijk door. Maar vluchten of pillen zijn geen oplossing voor al de onaangekondigde vuurwerken...

Gast

#38

2012-06-14 21:45

vuurwerk is een vorm van verspilling , het brengt alleen maar narigheid mee , en is nog gevaarlijk ook

Gast

#39 Re:

2012-06-15 09:55

#37: -

Hoewel het in de Ardennen best fijn toeven is, kan het toch nooit de bedoeling zijn dat mensen hun eigen dorp / stad ontvluchten omwille van vuurwerk?! Dus is het een kwestie van zoveel mogelijk mensen te sensibiliseren. Boodschap verspreiden, graag. Dank je wel.

Frank


Gast

#40 Re:

2012-06-15 09:57

#38: -

Het is iets wat bij velen leeft, maar vele gemeentebesturen durven geen nee zeggen, want elk verbod lijkt negatief en is dus niet populair, zeker niet met het oog op de nakende gemeenteraadsverkiezingen. Terwijl ik net denk dat een goed gecommuniceerde boodschap wonderen kan doen...

Spread the news! Hoe meer handtekeningen, hoe meer kans dat er toch iets gebeurt...

Frank


Gast

#41

2012-06-15 11:29

Onze wilde vogels vliegen in alle richtingen bekijk de radar beelden maar eens,onze kerkuilen die het in de winter al zo moeilijk hebben weten niet wat er gebeurd.http://www.meteo.be/meteo/view/nl/7102271-Vogels+vluchten+massaal+voor+vuurwerk+tijdens+de+jaarwisseling.html

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-06-15 11:45



Gast

#43 Re:

2012-06-15 12:44

#41: -

Klopt (zie ook mijn petitietekst), die beesten zijn echt massaal gevlucht... De mens richt wat aan met zijn vuurwerk...

Bedankt voor je steun.

Frank


Gast

#44

2012-06-15 13:03

Op 1 januari 2008 raakte onze neef (Jelle Roelant) op de E17 zwaargewond toen een door vuurwerk opgeschrikt paard op zijn wagen sprong. Zijn vriendin overleefde het ongeluk niet. Hijzelf moest lang revalideren en blijft gehandicapt voor het leven.

Gast

#45 Re:

2012-06-15 14:30

#44: -

Beste, hoewel ik het verhaal al kende, en opgenomen heb in de argumentatie bij deze petitie, bezorgt het me toch koude rillingen. Dit had nooit mogen gebeuren, maar ja, mensen vinden vuurwerk schoon en politici zijn bang dat ze niet populair meer zullen zijn bij de volgende verkiezingen als ze (zoiets levensgevaarlijks als) vuurwerk verbieden… Ik hoop dat het inmiddels naar omstandigheden goed gaat met je neef…

Zou je me een mailtje willen sturen? Dat kan op frank.pollet(at)gmail.com

Dank je wel.

Frank


Gast

#46

2012-06-15 17:27

Een heel goed initiatief !!!!

Gast

#47 Re: doodsbang

2012-06-15 20:35

#23: ezelhof - doodsbang

Beste mensen van het Ezelhof, sorry voor mijn late reactie, jullie (belangrijke) reactie was tussen de mazen van het net geglipt…

Dank voor de link op jullie website, ik hoop dat er zo nog meer dierenliefhebbers de weg naar de petitie vinden.

Onze ezels, Victor en Henri, hebben het absoluut niet op vuurwerk begrepen. Integendeel, ik heb gezien hoe paniekerig ze deden, terwijl ze doorgaans heel rustig zijn en de wereld heel zen bekijken.

Hopelijk brengen onze inspanningen toch resultaat op.

Frank


Gast

#48 Re:

2012-06-15 20:36

#46: -

Dank je wel!

Frank


Gast

#49

2012-06-15 21:20

de fauna ten allen kante is het slachtoffer.
kinderen ouderen en bewuste mensen ergeren zich.
wie steekt vuurwerk af ? en waar steken ze het vuurwerk af ! schandalig !

Gast

#50

2012-06-16 09:53

Hallo allemaal,

Laat het voor iedereen een feestelijk eindejaar en een gelukkig nieuwjaar worden, ook voor ons! Onze baasjes maken zich wel veel zorgen de laatste tijd omdat wij haast niet meer naar buiten durven om een plasje te doen. Ja, we kennen heel wat van onze vriendjes die helemaal NIET meer durven gaan wandelen als ze knallen horen overdag of ’s avonds.

Lieve mensen wij hadden jullie daarom willen vragen om héél véél knallers af te steken én vuurwerk zoals jullie dat noemen, maar dan graag ALLEEN OP 31 DECEMBER OF EVENTUEEL OP 1 JANUARI. We horen jullie al denken: “Ja, maar we moeten wel het vuurwerk toch even uitproberen, stel dat het niet lukt op 31 december…” We hebben daarom extra geïnformeerd bij onze vriendjes in andere gemeenten en iedereen zegt dat het sowieso steeds wel lukt op 31 december.

Dus voor onze baasjes die ten einde raad zijn met ons én voor al onze vriendjes, bedankt om enkel op 31 december of 1 januari vuurwerk te laten knallen.
Ook nog speciale groetjes aan Dribbel die haar kroost heeft uitgebreid met vier allerschattigste poesjes.

... alvast prettige feestdagen!!

Smokey, Misty, Anton, James, Dribbel, Brunoke, Marie, Arthur, Ayki, Ian, Bengo, Neeka, Pastis, Pascha, Nero, Laïka, Catoo, Pruts, Ares, Sera, Tess, Reeza, Angel, Whoopi, Deus, Rambo, Sita, Bouma, Patch, Trini, Bube, Linneke, Trix, Lady, Nicky, Joke, Mops, Diddle, Sam en Snoopy

PS: Iedereen kan bij een overtreding steeds bellen naar de BLAUWE LIJN op telnr. 0800-12312, die dit steeds ter harte zullen nemen.