Geen particulier vuurwerk meer!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen particulier vuurwerk meer!.


Gast

#51

2012-06-16 17:33

Kalmeerpilletjes hielpen zelf niet bij onze hond tijdens het vuurwerk op oudejaarsavond, we zaten precies in een oorlogsbombardement! Veel geluk met deze petitie!

Gast

#52 Re:

2012-06-16 18:40

#51: -

Vertel ons wat, we weten er alles van. Maar met begrip alleen ben je geen stap vooruit. Ik doe wat ik kan, met deze petitie. Ik wil echt dat mens en dier niet meer geterroriseerd worden door deze oorlogsgeluiden…

Als je graag een papieren versie van de petitie hebt voor bij de dierenwinkel of dierenarts in je buurt, stuur me dan gerust een mailtje!

Bedankt voor je reactie.

Frank

frank.pollet(at)gmail.com

 


Gast

#53

2012-06-16 18:55

Kom zelf van boerenbedrijf en weet hoe dieren kunnen schrikken van vuurwerk.Koeien kunnen zo schrikken dat er een kalf mee verspeelt wordt

Gast

#54

2012-06-17 13:03

Vuurwerk heeft geen enkele meerwaarde, enkel overlast voor mens en dier.
De geluidsnorm wordt telkens overschreden.
Het zogenaamd "schieten" voor trouwpartijen mag verboden worden.

Gast

#55

2012-06-17 15:25

Ik haat deze geldverslindende artificiële vorm van vreugde die onze arme dieren inderdaad telkens weer de stuipen op het lijf jaagt en zorgt voor de nodige schade.Het vreugdevuur hoort in ons hart!
Anita Daldini
Frenc Noot

#56

2012-06-17 15:37

iedereen die nu aan het huilen is dat zijn/haar hond bang is van vuurwerk dat ligt 9 van de 10 keer toch echt aan je eigen een voorbeeld: een hond schrikt van een knal van vuurwerk de meeste baasjes of bazinnen die dat zien reageren meteen ahh kom maar hoor het is goed tis sonde en ga zo maar door maar wat de meeste mensen niet weten is dat je zo juist het bange gedrag van je hond aanmoedigt dus kan je de schuld bij het vuurwerk leggen maar leer eerst eens hoe je je hond benaderd in bepaalde situaties.

zelf heb ik ook een hond die geeft niks om vuurwerk soms een schrikreactie maar hersteld zich dan meteen weer en kan je zeggen dat heeft niet alleen te maken met de aard van het beest maar ook hoe je als baasje reageert op het gedrag van je hond.

Frenc Noot

#57

2012-06-17 15:40

en owja dat het geld kost zal wel meevallen want jaarlijks komt er nog altijd meer geld binnen door de verkoop van vuurwerk als dat de overheid kwijt is aan vernielde dingen

Gast

#58 Re:

2012-06-17 17:47

#56: Frenc Noot -

Beste

hm, aangezien ik niks van honden afweet, kan ik moeilijk beoordelen of je argumentatie steek houdt. Het zou best kunnen wat je zegt. Alleen: de meeste honden hebben hoe dan ook schrik, wat jammer is voor de dieren. Maar je ‘vergeet’ paarden, pony’s, ezels… Zijn die dan ook allemaal verkeerd opgevoed? Die staan ’s nachts in een stal wanneer het vuurwerk knalt. Als zij dan ontsnappen, lijkt me dat niet echt de schuld van de eigenaar…

Frank

 


Gast

#59 Re:

2012-06-17 17:49

#57: Frenc Noot -

Wat het geld betreft (wat niet mijn eerste argument is) kun je het ook zo bekijken dat je met het geld voor vuurwerk dat door particulieren wordt afgeschoten (wat gevaarlijk is voor wie het afschiet en voor wie er in de buurt woont) ook iets nuttigs zou kunnen doen…

Frank

 


Gast

#60 Re:

2012-06-17 17:54

#55: -

Mooi, Anita. Je bent een vrouw van het Woord.

Frank

 


Gast

#61 Re:

2012-06-17 17:55

#53: -

Wist ik niet. Getver…

Vuurwerk… Kan iemand mij zeggen waar het eigenlijk goed voor is??

Bedankt voor je reactie.

Frank

 


Gast

#62 Re:

2012-06-17 17:59

#54: -

Tja, voor mij hoeft dat schieten ook niet… En voor onze ezels evenmin. Alleen zou je nog kunnen argumenteren dat dit schieten heel occasioneel gebeurt, terwijl vuurwerk toch wel vrij frequent wordt afgestoken…

Frank

 

naddev

#63 Re: Geen Vuurwerk

2012-06-17 21:25

#51: -

Kan er in komen ..Twee jaar geleden met jaarwisseling heb ik zelf mijn buur verboden nog verder vuurwerk af te steken Die lieten dat doen door hun kinderen, wij wonen in een bebouwde kom.. met auto's .Ze gaf geen gevolg tot er een paar auto's moesten stoppen en een andere persoon hen aansprak...Dit jaar is er niets geweest, gelukkig ,wij zitten allemaal met schrik, dat is geen klein vuurwerk maar wel iets voor op pleinen af te laten... Daarbij is het gevolg tot doofheid een grote kans, Het zijn maar amateurs die het een speelgoedje vinden...Ik kom allang op daarvoor !

naddev
Gast

#64 Re:

2012-06-17 21:33

#56: Frenc Noot -

De honden die mijn dochter heeft, zijn al van puppy tijd, getraind op bliksm, donder en vuurwerk; Ze reageren er niet op...Het is natuurlijk niet goed voor hun oren daar ze 7 x beter horen dan de mens, Weet ik heb altijd honden had maar die werden in een goede hondenschool opgeleid . Je kan geen ezel, paard schaap enz zo opleiden , alhoewel het zou moeten kunnen dan van in de puppy tijd . Voor mij geen vuurwerk te duur te gevaarlijk en vuile brol. Er zijn plezanter dingen om te vieren ..


Gast

#65

2012-06-18 12:20

Voor mijn part schaffen ze dit volledig af, dus niet alleen in landelijke gemeentes. Het geld dat hiermee vrijkomt kan beter besteed worden...

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-06-18 21:01



Gast

#67 Re: Re: Geen Vuurwerk

2012-06-18 21:02

#63: naddev - Re: Geen Vuurwerk

Hopelijk kunnen we nu iets meer bereiken. Hoe meer volk deze petitie ondertekent, hoe groter die kans…

Bedankt.

Frank

 


Gast

#68 Re: Re: Geen Vuurwerk

2012-06-18 21:04

#63: naddev - Re: Geen Vuurwerk

Misschien helpt het als we de handen in elkaar slaan?!

Bedankt.

Frank

 


Gast

#69 Re:

2012-06-18 21:05

#65: -

Zo is dat.

Bedankt om te ondertekenen.

Frank

 


Gast

#70

2012-06-19 00:28

wij hebben hier al vaak meegemaakt dat met het afsteken van vuurwerk, dieren hun dood vinden door dat ze opschrikken.Dus om alle dieren te sparen GEEN VUURWERK MEER

Gast

#71

2012-06-19 09:51

De boodschap delen, is de eh... boodschap!
Bedankt om de petitie te ondertekenen.
Frank

Gast

#72

2012-06-19 17:31

geen vuurwerk méééééééééééééééér

Gast

#73

2012-06-21 04:39

Volledig mee eens, mijn honden beleven elk jaar de schrik van hun leven wanneer met nieuwjaar (niet aangevraagd) vuurwerk afgeschoten wordt.
Alexander Noels

N.B.: sorry voor geen sponsering, ik heb niet veel geld te besteden.


Gast

#74

2012-06-21 18:18

Bij uitbreiding zou ik het in de lucht schieten door fruitboeren
tijdens onweder ook aan banden leggen.

Gast

#75

2012-06-22 13:14

Geen commentaar.