Schol Joke

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Schol Joke.


Gast

#1

2012-06-19 21:26

Proficiat voor de mensen die opkomen voor het behoud van ons leefmilie

Gast

#2

2012-06-20 13:29

Wanneer het water in mijn appartementsgebouw tijdelijk voor werken werd afgesloten, merkte ik hoe vaak je water nodig hebt en leef ik mee met ieder die dagelijks geen toegang heeft tot water

Gast

#3

2012-06-21 13:55

WATER = LEVEN !
Sophie

#4 Spectaculaire stijging prijs drinkwater

2012-06-22 10:47

Vandaag in De Standaard een woordje uitleg over waarom de prijs van ons drinkwater zo spectaculair stijgt. Helaas geen woord over de duizenden gezinnen die dit niet meer kunnen betalen.

Gast

#5

2012-06-23 20:07

Ik ben geschrokken van de hoeveelheid gezinnen in België die vandaag het moeten stellen zonder drinkbaar water. Dit mag toch niet zijn!

Gast

#6

2012-06-28 00:43

Water is een basisrecht
bc111

#7 Geen handelswaar?

2012-07-25 16:00

Als water in het eerste punt een mensenrecht en geen handelswaar is waarom word er dan nog over een prijsdrukking gesproken? Vannaf er geld mee gemoeid is blijft het een handelswaar, toch?


Gast

#8

2012-07-25 16:47

Ik vind als voorzitster van een vereniging waar armen het woord nemen dat ze bij ons is het de vmw die niet willen mee werken als mensen vragen om een maandelijkse voorschotfactuur te krijgen reageren zij daar nog niet op mensen met een laag inkomen die om de drie maand hun voorschotfactuur krijgen die hebben dat geld niet om te betalen en zo komen zij achter te staan met hun rekeningen.Ik had graag dat het iets zou uithalen met deze petitie. groetjes

Gast

#9

2012-07-26 10:22

Wij doen mee !Het afsluiten van de nutsvoorzieningen water, gas en elektriciteit is mens-ONwaardig. Wij strijden, met mensen in armoede , voor het bekomen van een GEGARANDEERD RECHT OP deze basisbehoeften. De overheid moet zijn verantwoordelijkheid nemen.
Samenlevingsopbouw - Vlaams project energie en armoede
Sophie

#10 Re: Geen handelswaar?

2012-07-26 11:40

#7: bc111 - Geen handelswaar?

Beste, ik ben het volledig met je eens. Maar we moeten ook in het achterhoofd houden dat ons drinkwater niet zomaar kant en klaar uit de kraan komt. Er wordt heel wat geïnvesteerd in waterleidingen, waterzuivering, controletests, ... Het is logisch dat we als burger meebetalen voor de ongelooflijke luxe van helder, drinkbaar kraanwater. Het kan echter niet de bedoeling zijn dat bedrijven massaal veel winst maken op het verhandelen van water of dat mensen met een klein inkomen afgesloten worden van het water omdat ze het niet kunnen betalen (en ironisch genoeg dan vaak moeten terugvallen op het veel duurdere flessenwater om te koken of te wassen). We vragen daarom niet dat water volledig gratis zou worden, maar wel een sociaal correcte prijsvoering, die mensen bewust maakt om zuinig om te springen met water enerzijds, maar anderzijds ervoor zorgt dat niemand uit de boot valt.


Gast

#11

2012-07-31 16:50

Proficiat met het opmaken van deze petitie!
Bedankt! Ik sta er volledig achter.
Veel succes en doe zo voort.
Hilde Schutyser
Mien

#12

2012-08-23 16:07

het is onvoorstelbaar dat je wanneer je afgesloten bent van water, je toilet moet doorspoelen met het dure flessenwater...

Gast

#13

2012-09-03 21:26

drinkbaar water moet ervoor iedereen zijn, ongeacht plaats of inkomen

Gast

#14 Re: Spectaculaire stijging prijs drinkwater

2012-09-04 10:45

#4: Sophie - Spectaculaire stijging prijs drinkwater

Is het mogelijk de link van dit artikel in DS online te zetten?


Gast

#15 Re:

2012-10-17 15:59

#12: Mien -

Spoelen met flessenwater? Er is ook regenwater (liefst) om toiletten te spoelen, daarvoor gebruik je zelfs geen 'duur' leidingwater...Laatst ging ik op bezoek bij een ouder koppel. Van hen weet ik dat zij duurzaamheid hoog in het vaandel dragen. Om het toilet te spoelen kreeg ik een emmer water dat afkomstig was van het wassen van hun groenten...In dit geval ging het niet om zuinigheid uit noodzaak, maar om bewust omgaan met de voorhanden zijnde middelen. Als ik in mijn omgeving kijk naar de mensen die geen leidingwater meer krijgen, gaat het in de meeste gevallen niet over het niet voorhanden zijn van genoeg geldelijke middelen, maar vaak over het slecht beheren van het inkomen dat men ter beschikking heeft.