Stop geluidsoverlast NDSM –(dance)evenementen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop geluidsoverlast NDSM –(dance)evenementen.

noord bewoner

#126

2014-09-06 19:41

Zucht...En het zoveelste weekend op rij is het weer raak. Wij wonen naast het Noorderpark, best een eindje uit de buurt.  Maar de muziek klinkt alsof de buurman het op maximaal volume draait. Het geeft echt heel veel stress. Na een week heel zwaar werken heb je niet zoveel draagkracht meer om deze herrie ook nog te verdragen. Ook ik heb niks tegen feestjes op het NDSM terrein,  maar deze geluidsoverlast gaat echt te ver!


Gast

#127

2014-09-06 20:32

Ik heb niets tegen festivals, maar zulke enorm harde muziek is niet te harden. Als er festivals zijn dan lig ik s nachts wakker door de dreunende bassen, terwijl ik er best een flink eind vandaan woon!

Gast

#128

2014-09-06 21:27

Terechte petitie. Festivals prima, maar de dreunbassen zijn net iets te heftig. En als je dat dan toestaat, moet de buurt die overlast heeft daar wel goed over worden voorgelicht (wanneer begint het, en stopt het). En het levert de gemeente veel geld op, dus laat het ook zichtbaar iets opleveren voor de omwonenden. Al is het maar een rozenperk.
Een voorstander van alle festiviteiten.

#129

2014-09-07 06:20

Wat een gezeur! Ik woon tegen de ndsm-werf aan en vind het reuze gezellig! Noord word steeds levendiger en ik ben er voorstander voor. En ja je hoort muziek bij festivals maar zo hard dat je je eigen muziek niet kunt horen schei toch uit. Als je rust wil hebben dan moet je niet in een stad wonen maar ga dan lekker ergens in de polder zitten! 

Rebecca

#130 Weer wat moois afpakken uit Amsterdam

2014-09-07 08:32

Pfff wat een gezek zeg waarom wordt Amsterdam door een ieder zo verpest met zeiken over geluid drukte of wat dan nog.

pff Amsterdam is Amsterdam niet zonder dit alles.

waarom zeiken jullie mensen zo joh.

jullie meesten komen naar Amsterdam voor de reuring en dan uiteindelijk willen jullie rust.

pfff rot dan op naar weet ik veel waar voor jullie rust.

laat Amstedam nou verdomme gewoon Amsterdam zijn.

grrrrrrrrrrrrrrr slap gelul deze petitie maak me echt kwaad.

Blondie

#131 Re:

2014-09-07 12:16

#8: -  

 Helemaal mee eens 

gedemotiveerde bewoner

#132 festivals

2014-09-07 15:42

Heb niets tegen een gezellig festival maar dat gedreun is niet normaal, zeker als de windrichting verkeerd is. Wat er verder nog bijkomt is dat sinds er betaald parkeren bij NDSM is de bezoekers de auto's in de wijk neerzetten. Leuk voor de bewoners. Deelraad heeft er maling aan, het is nu wachten op  betaald parkeren in de wijk, leuk voor het geld verslindende ambtenaren orgaan Noord! Kunnen ze in ieder geval weer een nieuwjaars feestje houden betaald door de eigen bewoners en niet door de bezoekers.

buurtbewoner

#133 Re: Re: Re: / #8

2014-09-07 15:46

#103: - Re: Re: / #8 

 Oordopje, heb niets tegen de festivals begrijp me goed, maar die groepjes fijne jongeren staan even zo goed voor je deur, te zuipen, pissen en drugs te gebruiken............. dus hoe bedoel je?


Gast

#134

2014-09-08 13:36

Feesten zijn prima en een beetje geluid af en toe is ook niet erg. Maar dat het gedreun maakt dat ik niet lekker in mijn tuintje zit vind ik erg irritant, mede omdat ik bij het Floraparkbad woon, dus een aardig eindje uit de buurt èn het ook uren achter elkaar doorgaat.

Gast

#135 Re:

2014-09-08 20:16

#8: -  Stakker!!!!!!

 

bdw

#136 NDSM geluidsoverlast

2014-09-09 09:08

Dit is het (standaard) antwoord van de gemeente Amsterdam op een klacht.

Aanvullende informatie:  De geluidsoverlast was afkomstig van Voltt op het NDSM terrein. Voor dit evenement is door de gemeente Amsterdam een vergunning afgegeven. De vergunningsvorwaarden zijn streng gecontroleerd. De geluidsgrenzen zijn niet overschreden. Dit betekent niet dat U er geen overlast van heeft ondervonden. Het bestuur van Amsterdam probeert een evenwicht te vinden tussen wonen en uitgaan, hierbij wordt de overlast zoveel mogelijk beperkt.

Ik voel me erg serieus genomen!

AmsNoordAuto

#137 Ik lag de mensen uit

2014-09-11 11:33

Degene die last hebben van geluid van evenementen zijn ongelukkig, dat moet haast wel. Zij ergeren zich aan dingen waar anderen met zijn allen van genieten. Ik woon naast een locatie waar geregeld evenementen worden gehouden, ik ben er een keer geweest om het te ontdekken maar verder niet. Toen ik er kwam wonen wist ik in welke stad ik ging wonen en in welke buurt. Als je er niet van houdt ga je maar in Houten of in Almere muziekwijk wonen, want daar vind je dit niet!

Koos

#138 Re: Re:

2014-09-15 08:04

#26: - Re:  

Bewezen? Linkje graag naar de betreffende onderzoeken.

Bij mij werkt het overigens vaak andersom; "mooie operamuziek" of "prachtige klassieke muziek" levert voor mij vaak stress en agressie op. Van "hardere", "snellere", en/of "bonkende" rock- of electronische muziek word ik zelf meestal rustig en ontspannen. Verder klaag ik overigens vrijwel nooit (nu uitgezonderd) over alle "herrie" of "kattengejank" wat er -mijns inziens- ook veel te vaak gedraaid wordt in steden of op openbare festivals.

Ieder mens is anders... En iets met 'leven en laten leven'... Blijkbaar kan bijna niemand tegenwoordig nog aan anderen dan zichzelf denken... Waren wij niet dat 'tolerante' volk? Al heel lang niet meer, ben ik bang..

Marja
Gast

#139 Geen probleem met grote feesten...

2014-09-24 09:55

Ik vind het geweldig dat er evenementen worden gehouden in Amsterdam of op een terrein zoals het NDSM terrein en ben er ook absoluut NIET tegen...maar eind augustus was het te erg van woorden. Ik woon in de torenflat 13e etage op het Waterlandplein en was gedwongen mijn deuren met dubbelglas te sluiten al hielp dat niet tegen het vreselijke bonken van de bassen...ik heb dan ook het Stadsdeel gebeld met de mededeling van overlast er werd mij gezegd dat dat onmogelijk was...ik heb er op gestaan dat ze kwamen meten en dat hebben ze inderdaad ook gedaan...resultaat is te raden...veel te hard maar ach het festival is om 23.00 uur toch afgelopen dus nog even doorbijten mevrouwtje. Anders even een blokje om lopen.  De Gemeente Amsterdam verdiend veel te veel geld aan het vergunningenstelsel dus die houden zich toch van de domme...

 

 


Gast

#140 Oud en Nieuw festival.

2014-10-14 17:22

Oud en Nieuw festival.

 

Jawel een paar geldwolven hebben weer iets nieuws verzonnen en vergunning aangevraagd.

 

Vergunning aanvraag 214-63234

26 en 27 december van 21:00 tot 07:00 uur

31 december - 1 januari van 20:00 tot 06:00 uur

3 januari - 4 januari van 17:00 tot 07:00 uur

 

Drie maal in één week een hele nacht herrie. Dit is volledig tegen de afspraken die daar, na een uitspraak van de raad van staten, over gemaakt zijn.

 

Bewoners kom nu eindelijk van te voren een keer in actie!!

 

De aanvraag ligt ter inzage bij de afdeling vergunningen Buikslotermeerplein 2000 op ma t/m vr van 08:30 tot 17:00 uur.

Reactie kunnen mondeling of schriftelijk naar Stadsdeel Noord t.a.v. Afdeling vergunningen Postbus 37608 1030BB Amsterdam.


Gast

#141

2014-10-17 03:29

Jawel, het is weer zover. Opnieuw een nacht niet slapen door de kelereherrie van een ander, in dit geval van de producent DGTL die een "feestje geeft in de scheepsbouwhal.De ramen en de deuren staan in de sponningen te trillen.

Het is toch werkelijk ongelooflijk dat het stadsdeel opnieuw vergunning heeft afgegeven voor DRIE NACHTEN, 22.00 tot 07.00 uur, pestherrie maken.

Het wordt tijd dat de verantwoordelijke dan ook maar de hele nacht wakker gehouden worden. Dit moet toch te organiseren zijn. Een klacht deponeren helpt helemaal nieyts en de afspraken die gemaakt zijn na een zaak bij de raad van staten worden aan de laars gelapt. En dan maar klagen dat de burgers steeds verder van de bestuurs af komen te staan.

Nouja..tja

#142

2014-10-17 13:19

Oordoppen helpen niet tegen lage dreunende bastonen..dat heet resonantie. Dat kun je alleen isoleren vanaf de geluidsbron.

Vind je nou niet dat je zelf ook zeikt met je "leuke dingen afpakken van Amsterdam" en "zeikers" en "ik lag(?) jullie uit"? ..Ik vind dat echt domme uitspraken.. Wie zegt dat mensen tegen drukte, feesten en geluid zijn? Of tegen "leuke" dingen? En bepaal jij wat "leuk aan Amsterdam" is? Dreunende bastonen zijn misschien leuk als je zelf midden in die massa erbij staat te dansen om 4 uur ´s nachts, maar niet als je in bed ligt, de volgende dag moet werken en zelfs met ramen en deuren potdicht niet kan slapen door dat gedreun. Dat oordoppen niet helpen, en de basdreunen erdoor heen dreunen. En die basdreunen kunnen zo storend zijn.. zoiets zoals een tikkende klok, een druppende kraan (en dat laatste werd/wordt zelfs als martelingsmethode gebruikt) Ik vind het eerder triest dat je dan geen inlevingsvermogen hebt en gelijk begint te roepen dat mensen die er last van hebben "zeikers" zijn. Alsof je een heilige bent die nooit ergens last van heeft....of dat ergens last van hebben een taboe is. "ga maar wonen in een hutje op de hei" wordt er dan geroepen. Alsof die er zijn.. en dan kan je net zo dom roepen "ga maar in een hutje op de hei een dreunfeestje houden"  Ik ben juist een voorstander dat mensen die vrijheid mogen hebben om ´s nachts te feesten, maar ben ook een voorstander dat iedereen ook recht moet hebben op hun nachtrust, waar je ook woont. Of moet je maar álles tolereren omdat je in Amsterdam woont?  


Gast

#143

2014-10-17 13:42

Af en toe geluidsoverlast hoort erbij, maar na een drukke zomer in October tot 5.00 wakker door het ADE is gewoon teveel.

Gast

#144

2014-10-18 18:17

18-10-2014: nu al 2 dagen enorme geluidsoverlast, we dreunennhet huis ui. Dit is niet normaal en hoort op thuis op een afgelegen gebied.
Groet, Manous Nelemans, Silodam 396

#145 Re: Oud en Nieuw festival.

2014-10-27 10:42

#140: - Oud en Nieuw festival. 

 Beste behandelaar,

 

Hierbij wil ik mijn ongenoegen uiten, over het plan om in dec/jan 3 festivals op NDSM-werf te laten plaatsvinden.. Mijn laatste ervaring was tijdens ADE: met mijn kinderen zat ik in de woonkamer op zaterdag avond met gesloten ramen tv te kijken en te praten. Dwars daar doorheen waren de heftige huisdreunen te horen EN te voeln in mijn maag. Ik heb toen bewust niet geklaagt,omdat ik een voorstander ben van activiteiten die al jarenlang plaatsvinden zoals ADE. Maar helaas: dit gaat nu ECHT te ver! Dit nieuwe besluit, zal ik ten zeerste afkeuren. En dan slaap ik niet eens aan de kant van het gebouw, waar de feesten plaatvinden. Zelfs een gezellige avond in de woonkamer, wordt op deze manier verstoord. Wat moeten wij, bewoners nog doen, om dit te laten ophouden? En bent u zich er wel van bewust, zat op deze manier het hele gebied negatief in de belangstelling komt? Hoe moet dat nu met al die nieuwe woningen in de omgeving? Hoe makkelijk is het blijkbaar bij de gemeente, deze klachten naast zich neer te leggen .. 


Gast

#146 Re: Ja, zo dacht ik eerst ook... Is nu toch wel veranderd!

2014-10-27 10:45


Gast

#147 geluidoverlast als constante

2015-01-03 15:48

Geluid overlast in en om het water van ' t IJ is dus ook dat veerpond dat half vijf reeds stationair draait en ook die rare Kapitein van de Havendienst die ' s nachts zijn tourtje doet over het IJ

Die laagfrequente diesel motor geluiden en kilometer ver doordringende en ziekmakende geluiden over het IJ verspreiden is een heel hoge stressfactor voor alle omwonenden.

Dan valt dat ADE sukkel pipo koeien event nog wel mee qua tijdsduur t.o.v. de dagelijkse overlast.

Er is geen wetgeving in nederland die daar op inspeelt en / of ons beschermd tegen geluidoverlast van de scheepvaart.

Dus het nieuwe wonen aan het IJ is de grootste Godspe en dat zullen alle nieuwbouwwijken ontdekken.

Overhoeks als centraal punt natuurlijk, maar net zo de Ijdoornlaan Kilometers ver van het water.

De binnenstad heeft inmiddels een nieuwe geluidwal (van Openbare Bibliotheek tot en met het centraal station)

Noord is onbeschermd, en dat zal ook zo blijven als er geen wetswijzigingen betreffende geluidoverlast van de waterwegen en die voertuigen die daar varen komt.

Maar ik heb dus inderdaad een week lang geen oog dicht gedaan en die Dance feestjes vervloekt.

 


Gast

#148

2015-03-12 10:33

Overlast is niet alleen in A'dam noord maar zelf in Waterland te horen. Ergerlijk.

Gast

#149

2015-04-04 14:47

Het gedreun van het festival op het NDSM terrein in Noord duurt al de hele middag en wordt daardoor steeds hinderlijker. Ik kan me niet meer goed concentreren op mijn werk . En dan woon ik in de binnenstad, toch een eind er vandaan.

Boed

#150

2015-04-04 14:50

Pas op, alternatieve gezondheidszorg is meestal in handen van charlatans en malloten. Er is geen kwaliteitscontole.