Stop geluidsoverlast NDSM –(dance)evenementen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop geluidsoverlast NDSM –(dance)evenementen.


Gast

#151

2015-04-04 19:45

Het moet mogelijk zijn mensen die niet het festival bezoeken niet op te zadelen met geluidsoverlast. Dat is ronduit oneerlijk en ongepast. Wat er mij toe brengt nu protest aan te tekenen is het feit dat dit soort festivals in en bij Amsterdam alleen maar in aantal groeit.
gast

#152

2015-04-04 20:20

Dit is echt belachelijk wat ik hier in westerpark op de van hallstraat hoor van het gedreun vanaf het ndsm terrein, het huis trilt er van na! Wie staat dit toe?

drommel

#153 Re: in oud west hoor je het ook...

2015-04-04 20:30


Gast

#154

2015-04-04 20:30

Ook ik woon in Westerpark en vind het ongelooflijk hoeveel geluid er hier doordringt. Hoe moet dat zijn voor de mensen die dichterbij wonen!? 


Gast

#155

2015-04-04 20:36

Kansloos dat de hele stad moet meegenieten van dat gedreun van een paar honderd mensen, organiseer dit lekker in Flevoland, niet in de stad!

Gast

#156

2015-04-04 20:39

Deze geluidsoverlast, met ramen dicht, op zo'n grote afstand (Westerkerk) van het NDSM terrein is echt belachelijk.

Gast

#157

2015-04-04 20:49

De urenlange continue geluidsoverlast en het gedreun van de bassen zijn niet uit te houden voor bewoners in Westerpark. Geen Dance evenementen en festivals als op de NDSM werf op 4 april in de stad of in een stedelijke omgeving. Er zijn ook mensen die hier werken en niet weg kunnen vluchten in hun paasweekend. Absoluut geen vergunning meer voor geven!

Gast

#158

2015-04-04 20:54

geluidsoverlast in alle delen van de stad, ook Awakenings in het Westerpark, ook alleen maar bassen te horen. stop stop

Gast

#159

2015-04-04 20:56

Ik woon in de wijk het Westerpark en heb nog enorme overlast van de dance festivals. Dit soort festivals zijn een plaag voor de bewoners van Amsterdam en moeten ver buiten de stad georganiseerd worden.
Bewoner Madelievenstraat

#160

2015-04-04 20:57

Belachelijk, deze geluidsoverlast van NDSM terrein met zware bassen hoor je al de hele avond in de Jordaan, Madelievenstraat. En dit is niet de laatste dag, morgen weer.  Dancefestival deugd niet, maar gemeente ook niet. Wat is dat voor een vergunning en handhaving. 

bewoner van der palmkade

#161

2015-04-04 21:00

Vul aub het online klachtenformulier van de gemeente in, dat is in ieder geval iets wat we kunnen doen:

http://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?caseid={D5AEA77F-F2B5-4C08-943F-B806E7C55ABA}


Gast

#162

2015-04-04 21:42

Wat een overlast in de jordaan ook door dat DGTL festival. Ik ben muziekliefhebber, ook electronische muziek. Maar dit gaat niet meer over muziek en noem ik bijna crimineel. Sensation is toch ook gewoon binnen? Waarom moet dat gedreun buiten? En dit is echt harder dan een popconcert. Volgens mij worden geluidsnormen overschreden. Amsterdam is al zo hectisch overdag en druk. En zelfs thuis is het nu niet meer rustig. Ze gebruiken groene stroom, maar maken wel met hun dreunen de halve stad gestressed in een paasweekeinde? Er klopt ergens iets niet..


Gast

#163

2015-04-04 21:46

Door de hele stad is het gebonk te horen, tot diep in west.
Bewoner Zeeheldenbuurt

#164

2015-04-05 08:22

Ik denk, ga eens even een kijkje nemen online of meer mensen last hebben gehad van het DGTL festival gisteren. Ben dus gelukkig niet de enige. Hou zelf ontzettend van muziek en festivals, maar de intensiteit van het geluid wat gisteren geproduceerd werd was niet te harden. In de Zeeheldenbuurt kon je het duidelijk genoeg horen. Volgens mij wordt er tijdens het geven van de vergunningen totaal geen rekening gehouden met het feit dat geluid erg goed draagt over het water.


Gast

#165 Re:

2015-04-05 11:33

#8: -  

 Jij hebt zeker geen kinderen en bent vooral met jezelf bezig?


Gast

#166 Re: Re: Re: / #8

2015-04-05 11:38

#103: - Re: Re: / #8 

 Je moet je teringherrie niet opdringen aan je mede stadbewoners. ga lekker in een geluiddichte bunker zitten met z'n allen. 

rich

#167

2015-04-05 14:26

Ik ben letterlijk mn huis uitgedreunt hier op de westelijke eilanden.

 

Omdat onze jeugdige pillenslikkertjes een feestje willen moeten duizenden inwoners van Noord , haarlemmerbuurt, westelijke eilanden etc etc van 16 tot 23 uur  verplicht meestuiteren op een monotoom zeer irritante bas toon. ( mijn ramen trillen en de bas beukt door mn hele huis met ramen en deuren dicht)

Ik ben gevlucht naar mn zus in Haarlem..

 

Bedankt gemeente Amsterdam dat jullie de inwoners lekker laten stikken

 

Ik zie hier al 640 lotgenoten die de petitie getekend hebben en dat zijn alleen de mensen die de moeite namen om t probleem op internet op te zoeken.

 

 


Gast

#168 Re:

2015-04-05 18:57

#162: -  

 Helemaal mee eens, op IJdok ook oprecht overlast van DGTL. Nog nooit geklaagd over een evenement aan de noordelijke IJ-oever of NDSM, maar dit gaat nergens over.


Gast

#169 Re:

2015-04-05 19:13

#161: bewoner van der palmkade -  

 Inderdaad, deze petitie is al een paar jaar oud, vaag me af of er nog wat mee gebeurd. Ik heb het formulier ingevuld, hoop dat meer mensen dat doen

 


Gast

#170 Klachtenformulier NZKG invullen!

2015-04-05 19:18

NZKG Klachtenformulier

Vul dit formulier in om de gemeente op de hoogte te brengen, die doen niks met deze petitie van 3 jaar oud!

NZKG Klachtenformulier


Gast

#171 Bewoner Van Neckstraat

2015-04-05 21:34

Na het lezen van al de reacties op dit oude forum over de afgelopen 2 dagen en uiteraard zelf te storen aan de vervelend hoorbare monotone bass in huis maar besloten om het heft in eigen hand te nemen en op het pontje te stappen ipv een formulier in te vullen of te klagen op internetfora. In 7 jaar niet zo veel last van een festival op het NDSM-werf gehad als dit weekend.

Kom net van het festival DGTL waar ik na even wachten op iemand van het productie team, duidelijk heb kunnen maken dat voornamelijk de bass van het festival bij mij aan de overkant van het water zelfs luid en duidelijk hoorbaar was. Tot mijn verbazing zelfs duidelijker dan dat daar het geval was. Daar heb ik gewoon op een normal geluidsniveau een gesprek kunnen voeren. Moet ook toegeven dat het geluid daar niet overdreven hard klonk.

Uit het gesprek is gekomen dat het productie team zich er niet van bewust was dat dit geluid zo enorm draagt over het water ivm de wind etc. dat zelfs mensen in andere gedeelten van de stad er last van hadden. Pas na een evenement wordt er een overzicht gemaakt van hoeveel klachten er binnen zijn gekomen en wordt dit doorgeven aan de organistatie waardoor er voor het productie team geen directe feedback bestaat van de overlast die zij veroorzaken.


Zij hebben zich simpelweg te houden aan regels die de gemeente opstelt in de vergunningen en gaan er van uit dat de gemeente wel door heeft hoe de overlast tot een minimum beperkt kan worden.  De gemeente zou eens heel goed moeten kijken naar hun vergunningbeleid. Als je bij ze klaagt krijg je te horen dat de festivals zich houden aan de regels....dat klopt, omdat de regels wat betreft geluid te laks zijn. Zij houden zich namelijk aan de normen die de gemeente opstelt. Dus als er meerdere mensen zijn die zich er aan ergeren, is het misschien een idee om een nieuwe petitie op te starten om duidelijk te maken dat er een balans gezocht moet worden tussen genieten en de overlast die veroorzaakt wordt. Snap dat dit lastig is voor de gemeente, omdat zij uiteraard financieel veel baat bij een festival hebben.


Heb niks tegen festivals in de stad, ga er een paar keer per jaar zelfs graag heen om te genieten. Maar een stad is er ook om te wonen en te rusten. Vaak komt het simpelweg denk ik, doordat er geen echt besef is bij een organisator hoeveel overlast mensen ervan kunnen hebben. Mensen worden maar neergezet als een azijnpisser. En even voor degene die zeggen dat je maar op een hutje op de hei moet wonen.....val toch dood joh. Kom eens met een wat beter argument of ga lekker terug naar de provincie waar je vandaan komt. 

Dus zoals hiervoor al is vermeld, vul het klachtenformulier in en laat het duidelijk weten aan de verantwoordelijke wethouder!!!

En als je wilt dat er iets aan veranderd dan moet je actie ondernemen. Heb er uiteindelijk een gratis entree en een lekker koud biertje aan over gehouden. 

 

Met vriendelijke groet,

een mede Amsterdammer en festivalganger.


Gast

#172 Re: Bewoner Van Neckstraat

2015-04-05 21:54

#171: - Bewoner Van Neckstraat 

 stadsdelen zijn volgens mij al een tijdje afgeschaft.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-04-05 21:55



Gast

#174

2015-04-05 23:13

#171: - Bewoner Van Neckstraat 

 Goed gesproken,

mede amsterdammer en mede festivalganger

Joke

#175

2015-04-06 15:26

Afgelopen zaterdag en zodag was het weer een enorm gedreun en gebonk. De enige troost is dat je weet dat ze op 23 uur moeten ophouden. Althans met het buitenlawaai. Blijft een absurde zaak dat terwille van het plezier van festivalbezoekers en liefhebbers van keiharde BONKE BONKE "muziek", hele buurten geterroriseerd worden, mensen hun huis ontvluchten, concentratieproblemen hebben, kortom ernstige overlast aangesmeerd krijgen. Waarom zijn die lawaai feesten niet in de polders, waar alleen de lammetjes zich wezenloos zullen schrikken?