PETITIE VOEDING en GEZONDHEID

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie PETITIE VOEDING en GEZONDHEID.


Gast

#1

2012-12-21 13:56

met veel dank voor uw verhelderende boek, sinds ik eet zoals het boek voorschrijft voel ik me 10 jaar jonger!

Gast

#2

2012-12-21 14:10

Hoog nodig!
geluksetertje

#3

2012-12-21 14:47

Ik ben geen fanaat maar ben ziek en heb ondervonden dat voeding veel te maken heeft met ziek zijn.
Als ik gezond eet merk ik dat ik duidelijk beter ben op alle gebied.
Ben maar een mens en kom dikwijls in verleiding maar keer steeds terug vaan de voedings zandloper. Heeft me al veel wijsheid meegebracht ondanks tegenkanting.
Moet zelf uitzoeken op wat je lichaam wel en niet kan verdragen en dan ben je goed bezig !4

Gast

#4 Vrouw en Voeding

2012-12-21 14:57

Goede voorlichting over voeding is zeer belangrijk voor alle paren die zwanger willen worden, voor vrouwen die zwanger zijn en voor gezinnen met opgroeiende kinderen. Voeding heeft een groot effect op onze gezondheid, laten we daar als artsen eens naar durven kijken!!
energie-eter

#5 De gezondheid dienstbaar maken voor ons mensen.

2012-12-21 14:59

Een goede gezondheid hebben we nu harder nodig dan ooit, om welvaartsziektes te verminderen èn omdat ik graag zie dat de overheid in dienst is van ons mensen !!!

HLS

#6 aan wie?

2012-12-21 15:04

Het is me alleen niet duidelijk of het nu aan de Nederlandse of de Belgische overheid gericht is, of allebei.
lindake

#7 samen sterker

2012-12-21 15:07

Ik heb eigenlijk behoefte aan een uitwisseling, steungroep. Mensen die door de Zandloper hun leven zien veranderen en elkaar kunnen steunen, recepten uitwisselen,... Ikzelf woon in het Antwerpse. Nog iemand?

Gast

#8 voedselzandloper

2012-12-21 15:15

Prachtig boek, de voedselzandloper, sta er volledig achter!

Gast

#9

2012-12-21 15:34

Ik vind het heel jammer dat er geen aandacht geschonken is aan voedselverpilling in de petitie. Dit is een gemiste kans.
zorro

#10

2012-12-21 17:37

ik haal er zeker goede dingen uit dus ik ga nu nog bewuster om met voeding !!! mvg
Ard Pisa

#11 Wat is een mensenleven waard?

2012-12-21 17:57

Het is tijd om het welzijn/ gezondheid van de mens bovenaan te zetten. Mensen worden steeds zieker, ziekenhuizen raken overvol en de gezondheidszorg is uitbetaalbaar geworden. De kracht van de natuurgeneeskunde wordt al honderden zo niet duizenden jaren door mensen over de hele wereld gebruikt om gezondheid te bevorderen en disbalans in ons lichaam op te heffen. Hoeveel levens moet het nog kosten om eindelijk de oude wijsheden van wat de natuur ons biedt, op grote schaal te gebruiken? Ard pisa. www.jouwgezondheid.nu

Gast

#12

2012-12-21 18:09

Het is heel hard nodig om meer aandacht te geven aan wat wetenschappelijk bewezen/waarschijnlijk ECHT gezonde voeding is, zie bv de Voedselzandloper.
Mvrgr Karen Heerema
Marc

#13

2012-12-21 18:18

Hopelijk zal de vraag naar alternatieven zorgen voor een breder aanbod in de winkels
Jef

#14

2012-12-21 20:06

Een goed initiatief. Planten bevatten duizenden stoffen waarvan we de werking nog niet kennen maar al duizenden jaren in synergie met onze complexe darmflora grote gezondheidsvoordelen opleveren. Medecijnen kunnen daar gewoonweg niet aan tippen. Een beetje gezond verstand en deze logica wordt glashelder.

Gast

#15 Re: samen sterker

2012-12-21 20:38

#7: lindake - samen sterker

je bent van harte welkom in de groep op facebook: gezondheidsrevolutie. warme groet, ard


Gast

#16 uitnodiging

2012-12-21 20:42

Beste mensen,
omdat je samen meer bereikt dan alleen dan ik alle ondertekenaars uit om deel te nemen in de groep op facebook: gezondheidsrevolutie. Zo blijf je op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen, kan je ervaringen uitwisselen, vragen stellen en is er altijd hulp als je een hulpvraag hebt. De site die dit allemaal ondersteunt is www.jouwgezondheid.nu.
Iedereen is welkom.
Katoto

#17

2012-12-21 22:05

Voeding is gezondheidszorg, medicatie is ziekenzorg
Voeding is eerstelijns voor de gezondheid, medicatie enkel wanneer het lichaam ondersteuning nodig heeft om zich te regeneren. Ik ijver voor macrobiotiek en gezond verstand.
Karl
Gast

#18

2012-12-22 16:52

De voedselzandloper is nog maar een begin. Echt misdadig hoe het prutsen met ons voedsel ons ziek maakt. En dan maar pillen draaien met allerhande nevenwerkingen die in veel gevallen alleen maar symptomen onderdrukken en die ze dan 'geneesmiddelen' noemen. Het is bedrog.

karl

#19 Re: samen sterker

2012-12-22 16:56

#7: lindake - samen sterker

De kookboeken van Pascale Naessens zijn een smakelijk gezonder alternatief.


Gast

#20

2012-12-24 16:21

We praten er evenveel over als het weer: eten.
Er is nog veel werk aan de winkel: opleiding artsen en andere gezondheidswerkers moet beter en zorgvuldiger; scholen, sociale bewegingen, media in het bijzonder hebben nood aan correcte informatie.Vooral kinderen zijn de dupe van reclameslogans, drankautomaten, goedkope ongezonde voedingsmiddelen. Laten we samen ijveren voor het 'goede'. www.sarahbeweging.be
Beata
Gast

#21

2012-12-24 18:20

Ik ben al jaren bezig met het bestuderen van de correlatie tussen voeding en gezondheid. Voor mezelf en mijn familie kan ik het verschil maken, maar helaas weten nog steeds te weinig mensen de weg naar een fysieke en mentale gezondheid te vinden: tijd voor de politici om eraan te werken! Ik ben het eens met Dirk Draulans dat er goede gewoonten wat betreft de gezondheid, opgelegd moeten worden.
Ed Vos
Gast

#22

2012-12-24 19:50

Ongelofelijk dat er zoveel hapert aan goede en juiste voorlichting betreffende ons voedsel. Immers een goede voeding is de basis van onze gezondheid

tria-kat

#23 hartelijk dank, dr Verburgh

2012-12-25 20:07

sedert jaren aten wij bewist en sportten wij zeer regelmatig. Na het lezen van Uw boek, ben ik systematisch mijn voeding beginnen aanpassen en nu voel ik mij 20 jaar, ondanks mijn reële leeftijd van 44 jaar ! een recente bloedtest , in functie van onze sprtlicentie, toonde bovendien aan dat alle testen "om in te kaderen" waren. Cholesterol, suiker, schildklier, lever, vitaminen, mineralen, nierfunctie.. de sportarts kon nauwelijks geloven dat zo'n perfectie mogelijk is. Bedankt, dr Verburgh, U hebt er een levenslange adept bij, gewoon omdat gezond zijn zo fantastisch voelt !
Linda

#24

2012-12-27 11:20

Het is ongelooflijk belangrijk dat mensen zich meer bewust worden van wat ze eten. Zeker nu de ziektekosten de pan uit rijzen. Het is de oplossing om de ziektekosten in de toekomst betaalbaar te houden en voor iedereen bereikbaar. Tegelijkertijd verbetert het de kwaliteit van leven van heel veel mensen!
Green boy

#25

2012-12-28 12:34

Ik volg al jaren hetgeen in de vereniging "Groene dag" wordt verkondigd. Het boek van de voedselzandloper gaat in dezelfde richting maar er zijn toch nog verschillen. Moest iedereen al denken in de richting van de voedselzandloper dan zouden we al een stuk verder staan in de gezondheid.
Alle mensen die de regels volgen van "Groene dag" zitten boordevol energie.