Leuven in Evenwicht

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Leuven in Evenwicht.


Gast

#1

2013-02-13 15:56

In een buurt (site Studio's) waar nu reeds een wanverhouding van 4 studenten per bewoner heerst, gaat de stad Leuven zonder enige inspraak vrolijk 250 extra studentenkamers laten bouwen.
Een gezonde sociale mix tussen bewoners en studenten?
Yeah right.

Gast

#2

2013-02-13 15:56

Volledig akkoord met deze visie.

Gast

#3

2013-02-13 16:33

Toch wat minder nonchalance gevraagd in de omgang van de stad met haar burgers !!

Gast

#4

2013-02-14 08:52

het torengebouw op het Engels plein is een compensatie voor de projectontwikkelaar van de site ("hij mocht er toch ook iets aan verdienen"). Oorspronkelijk voorzien voor kantoren, maar omdat daar kennelijk een overaanbod van is, wordt de bestemming dan maar gewijzigd naar studentenhuisvesting. Hoe dan ook, dat torengebouw komt er en los van zijn bestemming blijf ik het een gedrocht vinden, niet in het minst omdat-ie pal in mijn tuin komt te staan (wij wijze van spreken).

Gast

#5

2013-02-14 11:19

Ik weet niet of men moet spreken over compensaties voor de projectontwikkelaar. Ik stel alleen maar vast dat de bouw of regularisatie van bestaande studentenkamers in woningen systematisch worden geweigerd. De stadsdiensten vinden dan wel altijd een argument om het voorstel van de Leuvenaar af te keuren. De bouwpromotoren zien overal brood in de bouw van studentenkamers. Recent werd ook beslist om het oude kantoorgebouw van de Stella om te bouwen tot... studentenkamers. De stadsdiensten vinden dan we altijd een argument om het voorstel van de bouwpromotor goed te keuren. Toch compensaties of nog iets anders?

Gast

#6

2013-02-14 12:12

Geld en vastgoed ... het enige wat telt in Leuven vandaag ...
Ik ben helemaal niet tegen de uitbouw van woningen en studentenkamers of dergelijke...
Wel het feit dat er niet grondig genoeg gedacht aan de gevolgen van deze boom...
Er wordt niet voldoende aandacht gegeven aan de gevolgen voor het verkeer voor die extra bewoners die Leuven rijker gaat worden...zowel studenten als vaste bewoners...

lawright

#7 Veroordeelde bedrijfsleiders

2013-02-14 13:04

Hoe is het mogelijk dat, ondanks een rechterlijke uitspraak, Ghelamco nog zoveel krediet krijgt om grote bouwwerken uit te voeren? zie www.nieuwsblad.be: IEPER - De rechtbank sprak duidelijke taal. Paul G., bedrijfsleider van Ghelamco en zijn vier veroordeelde kaderleden, werkten heel bewust aan de fraude mee. ,,De sociale fraude was zo ingeburgerd, dat het om een publiek geheim in Ieper ging. De jarenlange fraude kostte de gemeenschap miljoenen en vervalste de concurrentiestrijd,'' aldus de rechtbank.


Gast

#9

2013-02-14 16:52

Hoe is het mogelijk dat, ondanks een rechterlijke uitspraak, Ghelamco nog zoveel krediet krijgt om grote bouwwerken uit te voeren? zie www.nieuwsblad.be: IEPER - De rechtbank sprak duidelijke taal. Paul G., bedrijfsleider van Ghelamco en zijn vier veroordeelde kaderleden, werkten heel bewust aan de fraude mee. ,,De sociale fraude was zo ingeburgerd, dat het om een publiek geheim in Ieper ging. De jarenlange fraude kostte de gemeenschap miljoenen en vervalste de concurrentiestrijd,'' aldus de rechtbank.

Gast

#10

2013-02-14 19:00

Er lopen veel dingen verkeerd in Leuven,het bestuur is arrogant en respecteeert de rechten van de burgers niet.

Gast

#12

2013-02-14 19:15

Leuven moet de wet en de rechten van haar burgers respecteren

Gast

#13

2013-02-15 18:31

reactie van #4 op #5 : die compensatie, dat is letterlijk gezegd door een medewerker van de stad Leuven tijdens een infovergadering voor de buurtbewoners enkele jaren terug in de Abdij Keizersberg.

Gast

#14

2013-02-16 00:40

Goede Vaart is goed bezig om alles te ondernemen om het hier leefbaar te houden !
Dank daarvoor + aan alle vrienden : ook ondertekenen hé.
Gast

#15

2013-02-16 10:08

Ik ben blij dat iemand hier ook spreekt van een "gedrocht" op het Engels Plein. Ik vind het ook ronduit een mottige blok. En dat is het gebouw dat je dan weldra zal zien als je Leuven binnenrijdt. Van een slechte eerste indruk gesproken. Een staaltje van knappe innovatieve architectuur is het minste wat men zou mogen verwachten. Deze toren past eerder in Legoland met die gekleurde blokjes. Ik hoop dat er een tijd komt waarin de aanvraag voor lelijke gebouwen per definitie geen vergunning krijgt.