Stop afbraak juridische bijstand

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop afbraak juridische bijstand.


Gast

#51

2013-05-31 10:03

niet voor publicatie !!!

"voor ZIJ die..." foei !!!

Gast

#52

2013-06-03 08:28

Graag teken ik petities, maar vraag me nooit om via
PC en Internet financieel bij te dragen. Ik behoor tot een gemeenschap waarvan de hogere leiding de
verantwoordelijkheid neemt voor alle transacties op dit vlak. Met dank!

Gast

#53

2013-06-04 17:13

ivm slachtoffers van verkrachting:
dit is vreselijk, het slachtoffer moet ook opdraaien voor de medische kosten, die voortvloeien uit de verkrachting en moet ook de hiv-medicatie betalen en innemen. De verkrachter zelf moet zich niets aantrekken. Dit moet dringend veranderen!
Ikzelf ben het slachtoffer van stalking door een persoon, waarmee ik zelfs geen relatie heb gehad.
Deze persoon breekt ook nog binnen in mijn woning, en de politie doet niets alhoewel ik ze al vele keren gecontacteerd heb (wegens geen braaksporen: de stalker breekt waarschijnlijk in met een klopsleutel, ik kan hier toch niets aan doen, en men doet geen moeite om een onderzoek uit te voeren). Je zou denken dat in België enkel de misdadiger rechten heeft...

Gast

#54

2013-06-05 09:02

Toegang tot juridische bijstand is een basisrecht voor IEDEREEN !

Gast

#55

2013-06-07 06:40

betalen kan ik niet

Gast

#56

2013-06-07 14:36

Vandaag remgeld, morgen onbetaalbaar...

Gast

#57

2013-06-09 08:19

Wat geen geld voor sociale projecten, ook zoals Pro Deo voor minder begoeden.
Haal het dan bij de rijken, en de rijke criminelen die het zich kunnen veroorloven de beste pleiters te betalen.
Bij de grote firma's die geen belasting betalen
(of bijna geen)Bij de vele kleine en grote KMO's
PVBA'S, BVA'S dokters, zelfstandigen, advocaten, politiekers (uitzonderingen bevestigen de regel) en nog vele anderen zwartwerkers. De arbeider, bediende en andere werknemers, waar hun loon de enige inkomsten zij die kunnen niet froderen en belastingen ontduiken. Zij mogen altijd afdokken.
- Aan de bron 33%
- Bij de belasting afrekening ( als 33 % nog niet genoeg was)
- Bij alles wat je koopt 21 %(uitgezonderd enkele basis voedingsmiddelen.
Met dank aan alle regeringen en volksvertegenwoordigers die ik sedert 1955 gekend heb. Maar ja ieder land krijgt zijn regering waarop hij rechts heeft.
Het zal zeker niet beteren na 2014.
Met dank voor uw inzet
Noelmans Mathijs

Gast

#58

2013-06-10 12:21

't is toch straf, mensen die met minder of weinig geld moeten rondkomen en geen zicht of kennis hebben van enige rechtsbijstand , zouden te allen tijde recht moeten hebben om ook verdedigd te worden

Gast

#59

2013-06-15 09:52

Het is inderdaad altijd de minst vermogende die het gelag moet betalen maar een vermogens belasting durft men niet aan, wat aantoont dat de rijke nog steeds de macht in handen hebben en voor het zeggen hebben.

Gast

#60

2013-08-16 18:19

Kennen momenteel een jonge Afghaan, heeft uitwijzing, na 7 jaar verblijf, gekregen.
Heeft geen geld om te procederen. Kent Nederlands en heel kalme jongen. Als hij terug wordt gestuurd is dat ginder zijn dood. Familie ginder heel arm.
Hier een pro-deo advocaat gehad. Hulp daaraan gehad ? ? ? Heel timide jongen, zijn situatie( aan ons) is pas laatste maand uitgekomen, dat Brussel nog aan het procederen waren.

Gast

#61

2013-10-11 14:04

In een wereld waar liefde en vertrouwen boven het recht van de sterkste zouden staan, was deze petitie niet nodig. Helaas!

Gast

#62

2013-11-13 12:35

Recht op juridische hulp moet voor iedereen die in Nederland woont of werkt mogelijk blijven