Behoud het Oranjehotel

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud het Oranjehotel.


Gast

#1

2013-05-05 11:57

Mijn vader heeft in de oorlog hier met andere leden van een verzetsgroep gevangen gezeten.
Na de oorlog heb ik met hem meerdere malen de herdenking bezocht.
Ik vind het een groot schandaal dat men nu dit allemaal wilt afbreken
Volgens mij hebben onze huidige bestuurders geen enkel historisch besef.

Gast

#2

2013-05-05 17:42

Wij mogen niet vergeten wat er in de oorlog is gebeurd.En dan toch het "Oranjehotel" afbreken.
Dit vind ik een schande........

Gast

#3

2013-05-11 12:54

Hei is een goede zaak dat we blijven beseffen dat onze vrijheid in het verleden offers heeft gekost. Dit monument is mede om die reden heel belangrijk om te behouden. Het is altijd jammer wanneer de politiek haar begrip laat varen als er financien moeten worden aangesproken.

Gast

#4

2013-05-13 03:57

oranje hotel moet blijven onze ouders hebben hier voor gevochten en dat mag niet worden vergeten , het is nooit voorbij
duif

#5

2013-05-16 10:23

wanneer we in de oorlogsdagen hoorden dat iemand was overgebracht naar "het Oranjehotel" werd het stil, Heel stil!
Dit monument moet zeker blijven, zo niet dan kan het monument op de Dam ook wel weg!

Gast

#6

2013-05-16 20:04

Afgezien van dat ook mijn vader als Geus daar in een dodencel heeft gezeten, moet het museumgedeelte in ieder geval behouden blijven.

Gast

#7

2013-05-20 16:49

Mijn opa heeft in de tweede wereldoorlog hier gevangen gezeten en is op brute wijze verhoord. Het verbaasd me dat er zo weinig respect wordt getoond voor hem en al die anderen die gestreden hebben voor onze vrijheid. Ik zou graag willen dat het Oranjehotel behouden blijft en een functie krijgt ook in het stuk educatie naar onze jeugd. Opdat wij niet vergeten.....

Gast

#8

2013-05-21 06:12

Heel veel dank voor het initiatief voor deze petitie. Ik wens U veel succes.

Gast

#9

2013-05-23 02:21

Als het om geld gaat blijkt weer is niets te gek. Het Oranjehotel afbreken van de bedenkers is zo een hype. Ook mijn oudoom heeft daar in de dodencel gezeten en werd op de vlakte gefusilleerd. Kort geleden ben ik 3 jaar intensief met zijn verleden bezig geweest. Het leeft enorm bij veel mensen. En dan nu afbreken?. Wil men dit tastbaar verleden vergeten? Nee toch he.

Gast

#10

2013-05-23 02:30

Vanuit Atlin BC Canada --LEST WE FORGET... zij die Nederland lief HADDEN, ervoor leden en/of stierven, evenzeer zij die Nederland lief HEBBEN. 't IDEE zo een Monument op te breken, verg(r)uizen, alsdan te laten-waaien, is regelrechte SCHANDE!
Wie ZO doet die ZO ontmoet! Robert A. Vierstra
Rob

#11 Re: 'ORANJE HOTEL'

2013-05-23 02:35

U verwoordt op een zo hartelijke wijze wat eenieder moge begrijpen!

 

Rob

#12 'ORANJE HOTEL'

2013-05-23 02:47

Vanuit BC Canada, uw eigen 'graven' in wortels dienaangaande strekt u tot eer!  't IDEE alleen al, zulk een Monument op te breken, verg(r)uizen, vervolgens te laten-waaien, zegt wat mij betreft wellicht meer dan genoeg over het illusionair karakter van lieden die een dergelijke SCHANDE zouden proponeren!

U zegt "hype", prima!  Politiek korte-termijn denkers worden -zo blijkt- evenzeer geboren onder de beschermende vleugels van goede lieden, waaronder uw oudoom, die zelf geen enkele illusie koester(d)en.  Laat ik u de hand schudden!

ORANJE HOTEL BOVEN!

 

 

Rob

#13 'ORANJE HOTEL'

2013-05-23 03:21

SCHANDE! Zo'n voorstel, tot afbreken --wat overkomt die lieden?  Gelukkig heeft U van uw papa mogen vernemen, met hem herdacht, wat hier nochtans 'leeft' danwel gedragen zij, werd/wordt.   Ook, u somt desondanks op hetgeen velen met u -ik heb goede hoop- voorstaan. Dit is wat mij betreft 'VOORPAGINA' (niets-)NIEUWS, ook waard om te adverteren.

 


Gast

#14

2013-05-23 03:26

SPONSOR GAARNE AANGAANDE ADVERTENTIE! OVERLEG FF MET GROTE DAGBLADEN --MOT VOORPAGINA!

Gast

#15

2013-05-23 09:51

behoud oranjehotel,ook voor de volgende generatie
Jacob Fresco
Gast

#16

2013-05-23 11:01

Het Oranje Hotel moet bewaard blijven. Het is een constante herinnering aan iets waarvan we allemaal hopen en willen dat het nooit meer gebeurd.

Het feit dat de gevangenis gaat sluiten is al een achterlijk plan, maar dat daardoor ook het het historische deel (de Dodencel, het poortje en en de gedenkplaat) verdwijnen is absoluut onacceptabel!

Als trots lid van het Erepeloton Waalsdorp wil ik iedereen vragen om deze petitie te ondertekenen!


Gast

#17

2013-05-23 13:29

Oranje hotel moet behouden blijven

Gast

#18

2013-05-24 14:15

Het zou van de zotte zijn om cultureel erfgoed zoals deze voor het nageslacht te laten verdwijnen waarmee we te kort doen aan die mensen welke voor ons bestaan als land en normen en waarden omgebracht zijn.

Gast

#19

2013-05-24 14:18

Het is van de zotte dat we door een petitie voor behoud van het Oranje hotel moeten tekenen.
Doe nooit te kort aan de mensen welke voor ons land en normen en waarden zijn omgebracht.

Gast

#20

2013-05-24 14:38

Deze petitie is een goede zaak.De herinneringen aan de donkere dagen tijdens WO II mag nooit vergeten worden. Bovendien is het een plicht om deze gedachten door te geven aan onze jongeren.

Gast

#21

2013-05-24 15:37

Ik ben na de oorlog geboren namelijk in 1946. Maar ik vind het belangrijk voor het nageslacht dat deze dingen blijven bestaan.

Gast

#22

2013-05-24 19:08

dit stukje NL geschiedenis mag niet verloren gaan
Jaap G.

#23 Oranjehotel

2013-05-26 04:39

Mijn vader heeft hier nog "gelogeerd" met toen dank aan de "moffen", die zijn verblijf betaalden .
Hoe is het mogelijk dat er geen geld is voor het behoud van dit belangrijke monument

Gast

#24

2013-05-27 07:23

geweldig

Gast

#25

2013-06-02 13:13

Oranjehotel moet blijven.