Ibn Ghaldoun moet open blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ibn Ghaldoun moet open blijven.

Rechtvaardigheid

#1

2013-06-21 10:36

Het is onacceptabel dat er wordt gepraat over sluiting van deze school, terwijl op inholland op veel grotere schaal is gefraudeerd in 2011 en er toen helemaal niet werd gesproken over sluiting.
hossein niknam

#2 Rol van de overheid

2013-06-21 12:28

Wanneer het de intentie van de overheid is om onderwijs in het land te verbeteren inclusief de Islamitische scholen, dan gaat de overheid stoppen met tegenwerken zodat we de kwaliteit (beter management team en toezichthouder) en kwantiteit (voor duizenden moslim leerlingen is er op dit moment slechts EEN Islamitische middelbare school in heel nederland) kunnen verhogen. Bijvoorbeeld een islamitische basisschool die goede resultaten boekt (o.a. veel doorstroom naar VWO), en een lange wachtlijst heeft, moet heel lang vechten om een nieuwe school te kunnen openen.

Gast

#3 Onrecht

2013-06-21 13:48

Er zijn op meerdere scholen tentamens gestolen, die zijn nooit zo behandeld. Is het omdat het misschien om een school gaat met een islamitische achtergrond. Hoe kan er gesproken worden over het sluitne van de deuren en een paar honderd leerlingen verplaatsen over de andere scholen. Sinds wanneer leven wij in een polititestaat, waar mensen het eigen onderwijs niet mogen kiezen. Dat gewoon voldoet aan alle gestelde normen.

Gast

#4

2013-06-21 14:13

Ik ben tegen sluiting omdat andere scholen ook niet gesloten worden waar fraude met examens wordt gepleegd. Elk jaar is er wel een school maar dat haalt niet de voorpagina. Wat er vroeger op deze school is gebeurd was vroeger. Het valt mij op als Nederlander dat er meteen zoveel heisa wordt gemaakt als het om Moslims / Islam gaat.

Gast

#5

2013-06-21 14:25

Uiteraard is het vanzelfsprekend dat de school an sich open dient te blijven. Dat er zich misstanden op de school hebben voorgedaan zegt verder niets over het vertrouwen van ouders in de school en hun wens om de school geopend te houden voor hun kinderen.
Er wordt terecht gewezen op vergelijkbare misstanden op andere scholen en organisaties, en het gebrek aan druk op sluiting, maar laat dat niet hèt argument zijn voor het bestaansrecht van ISG Ibn Ghaldoun.

Gast

#6

2013-06-21 15:12

door diefstal van examens op een school, hoeft de hele school toch niet te sluiten. De ouders en kinderen mogen beslissen of ze nog naar die school willen of niet.

Gast

#7

2013-06-21 17:14

Als er een dader is, zijn er wetten om te bestraffen.

Overbodige voorstellen zoals sluiten van de school is onwettig en vooroordelig.

Gast

#8

2013-06-21 17:25

Pak de gene die hebben gestolen en laat de rest gewoon met rust.

Gast

#9

2013-06-21 17:39

Ibn Ghaldoun moet open blijven.

Gast

#10

2013-06-21 18:07


Ik zou nu met plezier mijn kinderen op die school inschrijven ,het kan nu alleen beter worden .

Gast

#11

2013-06-21 18:11

Onzin!! Je kunt een school hiervoor niet gaan sluiten!

Gast

#12

2013-06-21 18:18

Ik hoop dat het goed gaat
In verhouding scoort Ibn Ghaldoun volgens de onderwijs inspectie goed!

#13

2013-06-21 19:44

Diefstal is geen reden om een school te sluiten, om een school te sluiten moet je 3 jaar achter elkaar zeer zwak zijn (gecontroleerd door de onderwijs inspectie). Als ik de rapport van de inspectie lees over ISg Ibn Ghaldoun, scoren ze de laatste tijd in verhouding met andere scholen in Rotterdam best op niveau! Verder vind ik dat de school moet blijven omdat steeds meer scholen meiden verbieden om een hoofddoek te dragen waar gaat dit heen? Verder is er een bestaansrecht voor islamitische onderwijs wie is de Wethouder om dit tegen te houden! Wat ik wel zou adviseren om een ander naam voor de school te kiezen zodat de imago van de school wellicht beter zal zijn in de toekomst
Moslima

#14 Re:

2013-06-21 19:54

#10: -

Zou ik ook doen, al is het maar om die kafiers niet hun zin te geven! Kafiers zullen nooit van moslims houden!


Gast

#15

2013-06-21 20:10

absoluut niet sluiten! Als het op een andere school was gebeurd zou er niet zoveel ophef zijn

Gast

#16

2013-06-21 20:10

Deze school moet gewoon openblijven, de regering moet zich met andere dingen bezig houden !

Gast

#17

2013-06-21 20:30

Ik ben het er helemaal mee eens met dit petitie,
die vast en zeker op feiten zijn gebaseerd , hoe kan een school met harde optredens worden aangepakt als de school onschuldig is?De ibn ghlaodun had geen kennis over heel dit gebeuren om een halt te roepen , ook treurt de school om het feit dat de leerlingen in staat zijn geweest om zo slecht te handelen!Daarom vind ik dat de school zeker geopend moet blyven!

Gast

#18

2013-06-21 20:50

Assalamu 'alaikum. Ik vraag Allah dat de mensen die deze school besturen wijsheid mogen krijgen om orde op zaken te stellen, zodat deze school op een geode en verantwoorde manier kan blijven voortbestaan.Onze jongeren hebben recht op
Islamitisch onderwijs.

Gast

#19

2013-06-21 20:55

De school moet open blijven!

Gast

#20

2013-06-21 22:17

Het is schandalig als dit school word gesloten voor iets waar ze geen macht op hebben.

Gast

#21

2013-06-21 22:42

We leven in een land met rechten .
En ik hoop dat je hier voor niet hoeft te vechten .

Gast

#22

2013-06-21 22:42

Wat iemand doet hoeft niet iedereen de dupe ervan te worden

Gast

#23

2013-06-21 23:19

deze school moet open blijven het is goed moslim om zijn eigen belangen te kunnen behartigen in zijn zelf kan zijn ,

Gast

#24

2013-06-22 08:21

Laten we trots op ze zijn. Zonder hen waren we nergens.
Mo Anouar

#25 Re:

2013-06-22 09:03

#13: In verhouding scoort Ibn Ghaldoun volgens de onderwijs inspectie goed! -

k vind dat de school moet blijven want voor de meeste mensen/ouders is dit een hele belangerijke school want elke vader en moeder wilt dat haar/zijn kind ook dingen over de islam gaat leren!!

 

het zou echt een schande zijn als de school niet zou blijven!,

 

en trouwens dit is de enigste Islamitische school in west Europa dus de school moet blijven!!