De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#26

2013-08-08 21:45

Lekker bezig hoor daar in Den Haag. Net een half jaar bezig als zelfstandig ondernemer begonnen en mijn hele ondernemersplan kan al weer de prullenbak in.

Kan slechts een arbeidsongeschiktheidsverzekering afsluiten zonder dekking van een hernia (als werknemer is dat gewoon wel verzekerd), moet voor mijn eigen pensioen zorgen en het recht op een WW-uitkering ook al verspeeld. Mogen we dan een beetje ontzien worden ten aanzien van de belastingen ? Alstublieft, dankuwel.

Gast

#27

2013-08-08 22:06

De zelfstandigenaftrek moet blijven. Hoe kun je als beginnend ondernemer ooit een buffer creeren als je je inkomsten niet kan investeren in je bedrijf?

Een kip kan toch ook niet als dooier geboren worden?

Gast

#28

2013-08-08 22:32

Ben je eindelijk het voorbeeld van een succesvol ondernemend kunstenaar zonder subsidie, proberen de heren uit Den Haag je op een andere manier kapot te maken. Wat de hel willen die gasten nou?

Gast

#29

2013-08-08 22:37

onmisbaar om de Nederlandse economie te stimuleren!

Gast

#30

2013-08-08 23:49

Zeer nuttig. Dit foute kabinet snapt er echt geen ene FUCK van. ZZP-er ben je echt niet voor de lol, godverdomme. Minimumloon? Daar heb ik wel eens van gehoord ja. Zou het graag een keer hebben om te zien wat het is, maar ik krijg de kans niet.

Gast

#31

2013-08-09 05:35

..........

Gast

#32

2013-08-09 06:19

wij hebben het al zwaar genoeg, waarom degene die net het hoofd boven water kunnen houden nog meer afnemen?
Vrouw

#33

2013-08-09 06:38

Ik ben al 21 jaar zzp-er. Ik kan me wel voorstellen dat de zelfstandigenaftrek afhankelijk wordt van het inkomen. De urennorm van 1225 gewerkte uren zijn lastig te controleren. zzp-ers die winst maken dragen bij aan de economie en mogen daarvoor beloond worden. Ze hebben ook meer kosten voor arbeidsongeschiktheidsverzekering e,d. zzp-ers die geen winst maken hebben blijkbaar ook een andere manier om rond te komen. Bijv. man verdiend goed en vrouw gaat uit hobby sieraden maken en verkopen. Ze maakt veel uren met knutselen en verkoopt de producten goedkoop. Ze verdient maar 500 per maand. Het is niet redelijk dat ze de complete zelfstandigenaftrek ontvangt.
Ben erg benieuwd hoe dit af loopt. Het zou zuur zijn als ik na 21 jaar mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering niet meer kan betalen om dat de zs-aftrek verdwijnt. Het mag van mij wel verdwijnen als de arbeidsongeschiktheid vanuit het rijk gratis geregeld wordt. ;-)

Gast

#34

2013-08-09 06:44

T moet blijven!
Z. Eurpiet

#35

2013-08-09 07:30

Geen 8% vakantiegeld, geen 25 doorbetaalde vrije dagen, geen betaalde nationale feestdagen, geen betaald medisch verlof. Geen voordelige arbeidsongeschiktheid verzekering, wachtgeldregeling.
Naast onze inkomstenbelasting, dragen we ook nog 21% btw af die we voor de staat binnenharken.
Duif

#36 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-09 07:40

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Ik snap uw reactie en op zich is dat een logische redenatie. Maar, als ik naar mijzelf kijk. Ik werk als zzp-er in de jeugdzorg. Ik moet vaak concurreren met uitzendkrachten die in dezelfde vijver vissen. Als ik al mijn kosten moet meerekenen in mijn uurtarief prijs ik mijzelf uit de markt. Dan ben ik te duur. Ook omdat ik door deze zelfde overheid verplicht wordt om btw te rekenen over mijn werkzaamheden, terwijl de arbeid van medewerkers in loondienst in de zorg zijn vrijgesteld.
Kortom uw redenatie is juist, maar dit is een typisch voorbeeld van zo werkt het niet.

Duif

#37 Re: Re: Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-09 07:46

#25: - Re: Re: Knuppel in hoenderhok.

Voldoening in het werk is voor mij altijd het belangrijkst geweest. Maar we hebben het hier in veel gevallen niet over het voor lief nemen van een wat lagere winst, maar over of je je hoofd boven water kan houden. Als dat met een BV wel kan en als zzp-er niet, dan is de keus snel gemaakt...


Gast

#38

2013-08-09 07:55

De nieuwe kracht van de economie onderuithalen is nogal dom

Gast

#39

2013-08-09 07:57

De ZZP-er die zich helemaal ongans werken ,vaak meer als 12 uur per dag ,zijn de klos met deze maatregel, zij moeten boeten voor het beleid van de VVD en de gevolgen van de crisis. Ga je teneinde raad na een ontslag als ZZP aan de slag wordt je via andere kant gepakt! Wat VVD en PvdA moeten doen is hoe kan je voorkomen dat mensen worden ontslagen door bedrijven en via een andere manier dan weer binnen komen, nu worden alle ZZP-ers gestraft!

Gast

#40

2013-08-09 08:07

Als het slecht gaat,wil dat niet zeggen dan de maatregelen het nog slechter moeten maken. `Dit is het verkeerde waarom. Het waarom (geen ethiek ,en maatregelen, op groot geld ) word NIET aangepakt omdat het te gruwelijk is voor woorden, en de maatregelnemers te laf, te blind of onwetend.

Joost Renders

Gast

#41

2013-08-09 08:11

zelfstandigen aftrek moet natuurlijk blijven!

Gast

#42

2013-08-09 08:12

Zelfstandigen aftrek moet blijven anders dood in de pot

Gast

#43

2013-08-09 08:21

In Den Haag denken ze wellicht dat ze zicht hebben op ZZP-ers, maar van de enorme groep kunstenaars in deze sector hebben ze duidelijk geen benul, blijkens dit voorstel. Deze mensen, die vaak leven op de minimumgrens, kunnen meteen naar het UWV als dit onzalige voorstel het haalt. Dat is niet 'scheppen van werk', maar van werkloosheid. Ik ben geen fan van noch de PvdA, noch de VVD, maar hoe halen ze het bij de PvdA in hun domme hoofd om uitgerekend deze kwetsbare groep zo keihard te tackelen? Zijn de doorgevoerde bezuinigingen op kunst en cultuur al niet rampzalig genoeg? En hoe een ondernemerspartij als de VVD ertoe komt om hierin mee te gaan, gaat me ook volledig boven de pet. Hiervoor bestaat maar één woord: huichelarij.

Gast

#44

2013-08-09 08:29

Super dat het er is.
ZZP'er

#45 De oplossing

2013-08-09 08:30

Hier is maar 1 oplossing voor om actie te voeren, als alle ZZP'ers direct na invoering van dit belachelijke idee bijstand aanvragen en zwart gaan werken, dan hebben we een mooie zwarte economie die zich kan meten aan de zuideuropese landen dan komt het wellicht toch nog allemaal goed met Europa!

Gast

#46

2013-08-09 08:40

Afblijven

Gast

#47

2013-08-09 08:49

Dom beleid! In plaats van dat dit kabinet de positie van ZZP'ers verbetert, straft ze hen voor het ophouden van hun eigen broek. En vergeet daarbij gemakshalve dat de crisis bij hen het hardst heeft toegeslagen. Ze vergeet gemakshalve dat ZZP'er alles zelf mag betalen (pensioen, arbeidsongeschiktheidsverzekering, ziektekosten, bedrijfskosten, investeringen). PvdA en VVD zien de ZZP'er niet als ondernemer en denkt zeker dat het verwende werknemers zijn. Voor de PvdA geldt "alles voor de werknemer" en voor de VVD zijn we waarschijnlijk niet groot genoeg. En dat terwijl de ZZP'er de economie uit het slop helpt trekken. Wij zijn het voorbeeld voor de flexibilisering van de arbeidsmarkt! Dat verdient stimulering, geen afstraffing!

Gast

#48

2013-08-09 08:54

Veel ZZP'ers verdienen nog geen minimuminkomen. Grote bedrijven, aldus De Nederlandse Bank, bulken i.h.a. van het geld. Laat hen meebetalen aan de crisis.

Gast

#49

2013-08-09 08:55

Een hypotheek krijgen werd je al aardig onmogelijk gemaakt, een pensioen moet je maar zelf regelen, vorig jaar was daar de PvdA met haar zzp-boete en nu gaat de VVD erin mee om de zelfstandigenaftrek om zeep te helpen. Als wij nou eens helemaal stoppen met ondernemen en innoveren, moet je eens kijken wat er dan met de economie gebeurt...

Gast

#50

2013-08-09 09:09

Goed initiatief, nodig ook, want het is een dom regeringsbesluit! Lekker stimuleren van de economie, not...