Behoud 1 MD-11 voor de Nederlandse Luchtvaarthistorie !!!!


Gast

#26

2013-11-06 13:01

Leuk idee hoor. Wat ik me afvraag. Heeft er ook iemand nagedacht over aan wie de petitie aan te bieden, wie het behoud gaat betalen, het transport naar de nieuwe locatie gaat betalen en andere van dat soort praktische zaken? Misschien moet iemand Piet Smets in Baarlo eens inseinen ;)
vliegtuiggek

#27 Re: Ik ga door tot het bittere eind!!!!

2013-11-06 13:20

#25: Barry Schuuring - Ik ga door tot het bittere eind!!!!

weet klm er ondertussen al iets van af?


Gast

#28

2013-11-06 13:47

Mooi idee !! Hopen dat ie hier blijft !! Succes

Gast

#29 Re: Re: Ik ga door tot het bittere eind!!!!

2013-11-06 13:50

#27: vliegtuiggek - Re: Ik ga door tot het bittere eind!!!!

Een aantal worden op Schiphol gesloopt voor onderdelen, een paar weken terug stonden er al 4 bij de werkplaats.


Gast

#30

2013-11-06 13:59

mooi hopen dat ie hierblijft !! Succes !!!

Gast

#31

2013-11-06 14:03

Goede petitie , als de zwarte pieten kunnen blijven ,dan de MD11 ook :)

Gast

#32

2013-11-06 19:03

Behoud de md11

Anonymous

#33

2013-11-07 07:02

one of the last of its kinds. Hope KLM can preserve one. Its really important to commercial aviation. This bird is still by far way to young. The A330 should be gone if anything. Worst ride in the sky. The MD-11 is old but still gold.

Gast

#34

2013-11-07 07:23

In 1978 vloog ik in de toen genoemde DC-10 naar Canada. Tegenwoordig heet dit toestel de MD-11.
Dit toestel met zijn mooie vorm, de prachtige motor op de staart mag toch eigenlijk niet verdwijnen? De Tupolev-154 lijkt er aardig op, maar komt toch echt niet in de buurt van de charmante MD-11.
Zet hem dan definitief op een spottersplaats op SChiphol, zodat elke liefhebber van dit toestel nog kan weg smelten.

Gast

#35

2013-11-07 07:31

MD-11 - красивейший самолёт, он должен быть сохранён для истории авиации. Должен быть хотя бы музейным экспонатом, доступным для посещений, а не оказаться погребённым в пустыне.

Gast

#36

2013-11-07 08:51

Dit vliegtuig moet gespaard blijven. Deze hoort zeker in een museum thuis...Aviadome zou een mooie plek zijn voor dit toestel!

Gast

#37

2013-11-07 09:23

De MD-11 is nu dus een museumstuk geworden, althans:
dat is de bedoeling. Laat dit voornemen alsjeblieft werkelijkheid worden, er wordt aan alle kanten toch al genoeg afgebroken qua cultuur en historie!

Gast

#38

2013-11-07 09:32

De MD-11 is misschien wel het meest markante vliegtuig ooit van de KLM.

Gast

#39

2013-11-07 09:32

Het is te hopen dat Nederlanders, met name de groep tussen 30 en 45/50 jarigen wat meer om de Nederlands of Hun eigen historie gaan geven. Deze groep mensen, ik kijk terug naar mezelf in die leeftijd, vindt heel snel dat die "oude troep" maar weg moet. Leve de toekomst. Echter, zonder geschiedenis, geen toekomst.

Gast

#40

2013-11-07 11:54

Zeer jammer dat de MD-11 eruit gaat. hoop dat er een mooi foto boek over DC-10 en MD-11 uitkomt
Jan Hooiveld

Gast

#41

2013-11-07 12:32

MD11 forever!!!!!

Gast

#42

2013-11-07 12:50

Top initiatief!

Gast

#43

2013-11-07 13:36

Ik ben ook voor deze actie !!!

Overnemen voor het symbolische bedrag van 1 euro.
Het zou geweldig mooi zijn als 1 MD-11 op het aviodrome kan komen staan.

De vraag die bij mij heerst, waar gaan jullie dit petitieschrift tonen ?


Ik ben zelf vliegtuigmonteur in opleiding, en ik zou het geweldig vinden om inplaats van ze te versnipperen, het als museum stuk te bewaren.
Het is werkelijk een pracht vliegtuig !!

Ik zou zeggen, zet hem naast de 747-300 PH-BUK

Jur Hoekman

knipzelf

#44 Re: md11

2013-11-07 13:37

#41: -

hoe dan ook goed toestel en moet daarom ook behouden worden.

een mooi stukje nostalgie!


Gast

#45

2013-11-07 17:13

Je kan niet alles zomaar weg gooien.. laten we samen er één bewaren.
CF6-80C2 Engine Boys

#46 Is er leven na de laatste pax (DC-10 /) MD-11....

2013-11-07 18:22

Waar moet dat heen met de KLM / Luchtvaart als deze laatste beauty / icoon van onze Nederlandse bodem verdwijnt........en we voor de rest alleen maar opgezadeld zitten met recht toe recht aan pijpen met vleugels en lelijke gebochelde (A380) Airbussen?! :-( ps. hopelijk is er een leven na de "dood" op Lelystad voor de laatste passagiers MD-11 :-)!
Barry Schuuring
De auteur van deze petitie

#47

2013-11-07 18:41

Verschillende partijen zijn idd op de hoogte, Zowel KLM als het Aviodrome, hopelijk worden er ook experts wakker die er wel heil in zien dit toestel van A naar B te kunnen transporteren, ik waag me verder niet aan het technische deel van het verhaal, dat groeit me tever boven mn pet er zijn wellicht mensen en bedrijven die daar een specialisme in hebben waar ik graag voor open sta om wat ideeen mee uit te werken...

Gast

#48 Re:

2013-11-07 20:41

#47: Barry Schuuring -

Ik ben vliegtuig monteur in opleiding, en ben een paar keer met mijn docent mee naar lelystad gegaan om te sleutelen aan de fokker four's (gele kisten )

Heb meerdere malen met de gepensioneerde GWK'ers gesproken, en die vinden het volgens mij geweldig om bij zo'n klus te assisteren.

Ik hoop werkelijk dat dit project wat mag gaan worden.

 

En dat de KLM er inderdaad mee instemd.

 

Jur Hoekman

 


Gast

#49

2013-11-07 21:45

I flew three times in KLM MD11's, first time on October the 28th. 2008 from AMS to HYD, PH-KCC, then on November the 11th. 2008 from HYD to AMS, PH-KCF, and finally on June the 12th. 2011 from AMS to YYC on PH-KCH, this last flight was actually the inaugural flight to Calgary by KLM MD11. I think KLM used all Douglas and McDonnell Douglas models built so they should keep the one example of the last model, in this case the MD11.

Gast

#50

2013-11-07 22:16

Eén van de meest karakteristieke kisten uit de luchtvaarthistorie is het MD-elfje. Ik zal de PAX-uitvoering missen in het luchtruim. Laat er tenminste één behouden blijven. Een mooie verrijking voor Aviodrome.