Consulaat Lyon

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Consulaat Lyon.


Gast

#1

2013-11-26 17:51

Triest verhaal die man. Consulaat in Brest was al gestopt met paspoorten dus voor mij persoonlijk veranderd er niet zoveel. Maar de instelling van die man ergert me al tijden.
NiF-Admin

#2 Re:

2013-11-26 17:53

#1: -

Daar ben ik het geheel mee eens, zijn arrogantie is echt ongelofelijk, en dat vertegenwoordigd ons?

Peet

#3

2013-11-26 19:30

Moet 510 km maken om naar het consulaat in Parijs te gaan is ook niet niks!

NiF-Admin

#4 Re:

2013-11-26 19:32

#3: Peet -

Voor ons is het ook nagenoeg 500km en reken daarbij de kosten voor de tol, hotel etc etc


Gast

#5

2013-11-26 19:39

het kan toch niet waar zijn dat alle Nederlanders die in Frankrijk wonen, naar Parijs moeten reizen!! Dag(en) vrij nemen, hoge kosten om er te komen etc.

Gast

#6

2013-11-26 19:43

wie gaat de kosten betalen voor de reis, hotel, tol en alle bijkomende kosten. Hier zijn geen woorden voor!!
NiF-Admin

#7

2013-11-26 19:56

Laten we zorgen dat deze petitie heel veel wordt ondertekend, dan biedt ik hem aan, aan "onze" Minister van Buitenlandse Zaken

Gast

#8

2013-11-26 20:29

Het is van de zotte dat een consulaat -en zeker een consulaat dat winst maakt, zoals dat van Lyon- uit bezuinigings overwegingen moet verdwijnen! De Nederlandse staat laat haar burgers mooi in de kou staan!

Gast

#9

2013-11-26 20:38

Bezuinigingen OK, maar dat je zo ver moet rijden om een nieuw paspoort te verkrijgen is absurd!!!!!!!!!!!
NiF-Admin

#10

2013-11-26 20:40

De Nederlands overheid heeft een verplichting om te bezuinigen, maar dit is m.i. niet de manier. Goed je spaart loonkosten uit maar je helpt je mede-nederlanders niet. En de reactie die ik van Frans Timmermans kreeg was niet normaal. "Jij bent verhuist dus je zoekt het maar uit" was het bericht "in eigen woorden vertaald"

Gast

#11

2013-11-26 21:01

Uiterst noodzakelijk! Ik woon 2 dagen reizen van Parijs af, en een halve dag van Lyon. Naar Parijs gaan betekent dus en reis en hotel kosten, met mijn minimumloon hier kan dat gewoon niet. Lyon kan net op het nippertje in één dag... En ik ben toch echt wel Nederlandse.Of beter: Europeesche.
NiF-Admin

#12

2013-11-26 21:18

Idd het is schofterig om het zachtjes uit te drukken

Gast

#13

2013-11-26 22:50

Belachelijk dat de consulaten gesloten zijn. Ze hoeven toch maar 1 dag in de maand open te zijn zodat wij een paspoort kunnen aanvragen en dan aangetekend opsturen net als 5 jaar geleden in Bordeaux voor ons werd gedaan.

Gast

#14

2013-11-28 12:31

In het verleden is er ook al een petitie geweest echter zonder resultaat.
Misschien dat deze helpt.
In ieder geval moet er iets gebeuren !
Walter

#15 Voorgenomen sluiting consulaat Lyon

2013-11-28 16:00

Daar moet toch een andere oplossing voor zijn, zoals één dag per maand / week open voor de paspoorten? Dat voorkomt veel ongerief voor de landgenoten! Er hoeft dan ook geen (duur) pand voor te worden aangehouden; kan heel goed in een kamer / zaal van een lokaal hotel o.i.d. En ook in dat geval kan de beveiliging best geregeld worden.

Gast

#16

2013-11-28 16:10

Bezuinigingen OK, maar dat je zo ver moet rijden om een nieuw paspoort te verkrijgen is absurd!!!!!!!!!!! Daarbij komt dan dat je gezien de afstand,in ons geval ruim 5 uur reistijd als het verkeer meezit erg lang van huis ben en dus bijna verplicht wordt ergens te eten en te overnachten én voor oppas thuis moet zorgen in verband met huisdieren en vee..........Voor wie zijn die bezuinigingen, niet voor ons in elk geval want alleen de reiskosten bedragen al minimaal 160 euro (brandstof en tol)en dat met een frans minimum loon !
Robert

#17

2013-11-28 16:54

Ze hebben zelfs de optie de kosten voor een paspoort te verhogen niet genomen. Ik betaal graag het dubbele als dat betekend dat ik niet naar Parijs hoef.

Gast

#18

2013-11-28 18:19

Te gek voor woorden, Naar Parijs voor een paspoort, 500 km, x 2.+tTol, +overnachting. Paar maanden later nogmaals. De meesten Families tellen minstens 2 personen.

Gast

#19

2013-11-28 18:24

hoop dat het lukt maar ik heb weinig vertrouwen in de heer timmermans

Gast

#20

2013-11-28 19:11

Mijn echtgenote is 80 jaar oud. Mijn leeftijd is 76 jaar. Wij zijn een oud gammel stelletje. Wij zouden dus ruim 2 x 700 kilometer moeten reizen om onze paspoorten te laten verlengen door het onzalige besluit het consulaat in Lyon (maar ook in Marseille) te sluiten.

Gast

#21

2013-11-28 20:51

Het hoeft niet in een pand in Lyon , maar mag ook in de buurt van Lyon , bijvoorbeeld in een klein dorp , in een half leegstaand Gemeentehuis , als het maar gemakkelijk te bereiken is per auto , enz. In het stadscentrum van Lyon is het niet gemakkelijk te bereiken. Is ook nog goedkoper elders op het platte land voor de Nederlandse Staat ! Nu zit de Nederlandse Ambassade in het centrum , ergens op de tweede of derde etage , geen privacy voor de bezoekers , geen parkeerplaats in de buurt , enz. enz.

Waarom Lyon centrum ?  Vroeger zaten de meeste Nederlanders in de grote steden . Anno 2013 zitten de meeste Nederlanders op het Franse platte land. Dus het hoeft geen duur stadspand te zijn. In 2009 was ik het laatst in Lyon voor een Nederlands paspoort , mijn indruk was meteen dat ik in een studentenkot uit de jaren '70 in Amsterdam was . Een tig aantal naamplaten bij de straat- ingang , en hierop gaan zoeken of de Nederlandse Ambassade er ook bij staat. En jawel hoor. Echt triestig hoor. Ik heb toen contact opgenomen met het desbetreffende ministerie in Nederland , en als reactie hierop kreeg ik via een omweg te horen dat de paspoorten voor buiten Nederland wonende Nederlanders ook in  Echt - Susteren afgehaald kunnen worden. Toevallig heb ik daar ruim  40 jaar in  gewoond.   ECHT TOEVAL  ??!! Wie zal het zeggen.


Gast

#22

2013-11-29 05:50

Hopelijk helpt het......Een schande voor de Nederlandse regering hoe de landgenoten in het buitenland gezien en behandeld worden.

Gast

#23

2013-11-29 15:11

hopelijk zal deze aktie een positief resultaat geven voor een heropening van de regionale consulaten
NiF-Admin

#24

2013-11-29 16:14

Dit is de persoonlijke reactie van "Onze" Minister Frans Timmermans aangaande dit onderwerp.

Oh, meneer, u kiest ervoor in het buitenland te wonen, u kiest ervoor nooit naar Nederland te komen, dan met Nederland maar naar u toekomen en dat moet de Nederlandse belastingbetaler dan maar ophoesten? Zo werkt het niet. U maakt een keuze en die keuze heeft gevolgen, zo werkt het

Gast

#25

2013-11-29 16:16

Onbegrijpelijk, en belachelijk! dus nu naar Nederland, lekker makkelijk met kinderen die naar school gaan !