Stop oneerlijke concurrentie gemeenten zonnepanelen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop oneerlijke concurrentie gemeenten zonnepanelen.

www.zaanzon.nl

#26 Re: beetje nuancering

2013-12-04 09:23

#22: gelukkige eigenaar PV-systeem en initiator gemeentelijke acties - beetje nuancering

Er is een wildgroei ontstaan van bedrijven die verstand denken te hebben van pv-systemen. Loodgieters en installateurs krijgen via hun groothandel een 1 dagse cursus en denken dan alles te weten om de klant goed te informeren. Daar gaat het vaak fout. Wij zitten al sinds 2007 in de pv-branche. Zowel als importeur als leverenacier. Daarnaast krijgen wij regelmatig workshops van producenten en importeurs om bij te blijven. Daarnaast hebben wij een eerlijke en duidelijke website en een showroom waar de klant zonder afspraak welkom is.

 

Daarnaast is de overheid een onbetrouwbare partner. Eerst subsidie, dan vervolgens vanuit Brussel een importheffing(weer onzekerheid voor de klant) nu weer teruggave van de BTW. De consument weet zo ook niet wanneer het een goed moment is om een pv-systeem aan te schaffen.

 

Desondanks zien wij de toekomst positief, omdat wij een breed pakket hebben en alles uit voorraad kunnen leveren.

 


Gast

#27

2013-12-04 09:23

Als lokale installateur kom ik helemaal niet meer aan bod, terwijl de zonnepanelen juist nu een goede kans zijn voor een beetje omzet en werk.
Kortom ik sta werkloos aan de zijlijn als een dergelijk project loopt in de gemeente.
Ik heb eerder meegedaan met aanbestedingen, maar zelfs met 3-4% marge verlies ik het en hoor wat je schrijft, de gemeente heeft ingekocht tegen mijn of zelfs lagere inkoopprijzen ! Ik durfde de petitie niet met bedrijfsnaam te ondertekenen omdat ik vrees voor uitsluiting dan later.
m.vr.gr.
Volwassen

#28 Re: Re: beetje nuancering

2013-12-04 09:34

#26: www.zaanzon.nl - Re: beetje nuancering

Dit lijkt mij geen plaats voor reclame, daar gaat het hier niet om. Het is ook niet zo zinvol de kwaliteit van elkaar hier ter discussie te stellen, dat beoordeelt iedereen toch weer anders. Dat kunnen we ook allemaal duidelijk maken met marketing naar de consument toe, in gezonde concurrentie, en de klant moet dan zijn keuze maar maken voor een bepaalde prijs en kwaliteit. Maar die gezonde concurrentie kan alleen tot stand komen als die ene ongezonde concurrent terugtreedt.


Gast

#29

2013-12-04 09:39

De Stadsregio Arnhem-Nijmegen heeft dit jaar ook een collectieve inkoopactie onder de naam www.zonnepaneelvoordeel.nl. Project is gegund aan Ballast-Nedam, een bedrijf van buiten de Stadsregio.....

De gemeente Nijmegen heeft zich uit deze actie teruggetrokken om de reeds volwassen en competitieve lokale zonnepanelenmarkt niet voor de voeten te lopen. HULDE aan de gemeente NIJMEGEN daarvoor!!
AV

#30 Re: Gemeenten komen terecht op voor de gemeenschap

2013-12-04 10:22

#18: Henk Daalder Windparken Wiki - Gemeenten komen terecht op voor de gemeenschap

In Trouw lees ik een windmolenproject waar een Miljard Euro per jaar bij moet,

om een rendement te genereren, lees het bericht:

https://twitter.com/Meewind/status/407101973948018688/photo/1


Gast

#31

2013-12-04 11:36

Goed initiatief!

Gast

#32

2013-12-04 11:36

De markt is volwassen geworden.
Inkoopacties waren schitterend om de markt te lanceren. In een volwassen markt zorgt dit voor wurgprijzen, marktconcentratie bij een beperkt aantal partijen en installaties aan de laagste prijs met een vaak te lage kwaliteit. Geef de markt de ademruimte om zich zelfstandig te ontwikkelen over een breder platform van veel meer installateurs die lokaler meer toegevoegde waarde kunnen genereren voor zowel producent, groothandel, installateur en de consument.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-12-04 11:50



Gast

#34

2013-12-04 11:56

x

Gast

#35

2013-12-04 11:56

Het is belangrijk dat de experts hun kennis en kunde gecombineerd met jarenlange ervaring in de markt hun naturel handel blijven behouden. Dit soort valse concurrentie is niet goed voor de markt en niet goed voor de consument. Een bedenkelijk paneel , aangelegd door niet deskundige installateurs en een garantie waarvan je maar moet afvragen of je er om kunt komen bij massale uitval.
ron de vries

#36 stop met de onzin van de collectieve !!

2013-12-04 12:16

we weten natuurlijk echt wel hoe we ons kunnen profileren als ondernemer, maar valse concurrentie waar, niemand op zit te wachten moet je niet willen, vals concurrentie? de onderaannemer die de plaatsing moet verzorgen doet dat voor €0,14 cent per wattpiek € 35,00 per paneel, en dan verwacht je dat het vakkundig en veilig gebeurd ? wie hou je dan voor de gek? en is dat een duurzame gedachte ? verder het geoffreerde Z-shine paneel? toevallig het paneel wat in diverse collectieve wordt aangeboden, er wordt geleverd inclusief montage voor de prijs waar ik de materialen voor inkoop ? gemeente probeer niet over onze rug een wit voetje te halen, als er over een paar jaren problemen ontstaan met de installaties dan is het wel prettig als er een stabiel netwerk van regionale installateurs is,

Gast

#37

2013-12-04 13:34

Helemaal eens. Ik erger me er al lang aan dat de gemeente steevast als "beste aanbieder" een grote lokale speler aanwijst.

Gast

#38

2013-12-04 13:39

De reden voor ondertekening van deze petitie is dat uiteindelijk de consument de rekening gepresenteerd gaat krijgen. Met de veel te lage prijzen voor een dienst met een hoog service en garantie niveau kan dit niet anders resulteren dan een groot aantal faillissementen en/of installateurs die uit de zonnepanelen branche stappen en hierdoor geen binding meer hebben in de branche. De klant is nu spekkoper, echter de prijs van een installatie wordt bepaald gedurende 25 jaar.

Gast

#39

2013-12-04 13:52

Zeer misleidende actie wat gestoeld is op basis van een bieding principe in plaats van een juiste prijs kwaliteit aanbieding.

Gast

#40

2013-12-04 13:54

Op dit moment worden er systemen aangeboden aan de eindgebruikers tegen prijzen, waar normaal gesproken niet voor kan worden geleverd.
Vraag is dan, waar gaat het fout? veiligheid bij het installeren, wordt met de juiste veiligheidseisen rekening gehouden?
Montagekosten onder druk, verhoogd het gevaar op verkeerd aansluiten................

Gast

#41

2013-12-04 14:00

Goed initiatief! Bemoeizucht overheid lijkt nergens op.

Gast

#42 Re:

2013-12-04 14:00

#39: -

Als je de achtergronden en inhoud niet kent lijkt dit antwoord juist te zijn. Niet alles is zoals het lijkt.


Gast

#43

2013-12-04 14:25

Dit is een zeer goede zaak dat dit zo bestreden word.

Gast

#44 Re: Gemeenten komen terecht op voor de gemeenschap

2013-12-04 14:41

#18: Henk Daalder Windparken Wiki - Gemeenten komen terecht op voor de gemeenschap

Beste Henk, Ik weet niet of je de inhoud kent, echter de huidige "goedbedoelde" marketing en veilingcampagne opgezert door Ichooser gaat te ver. In België heel veel samenaankopen gedaan met gemeenten en met een gezonde marge. Ik denk als je de bedrijven vraagt naar het eindresultaat dan zul je zien dat ook voor hen als referentie het leuk staat op de CV echter op de winst en verlies rekening er waarschijnlijk onderaan de streep niet in het zwart wordt geschreven.

Drimmeler

#45 Unfair Trade zonnepanelen

2013-12-04 15:13

Als ze in Brussel vinden dat de Chineese panelen duurder moeten omdat het anders niet "eerlijk" zou zijn waarom willen de gemeentes dan een lagere prijs afdwingen? Dan zijn de zonnepanelen van de gemeente dus Unfair Trade panelen.

Zoals petitie zegt laat het nu aan de branche over, zonnepanelen zijn nu gewoon geworden. We waren de ambtenaren heel dankbaar voor hun steun en inzet van de afgelopen jaren maar nu zijn we klaar voor de volgende stap. We willen toch hetzelfde als de gemeente alle daken vol zonnepanelen. Maar dan moeten we er wel een beetje aan kunnen overhouden, zodat de branche ook nog kan adverteren en iedereen enthousiast kan maken hiervoor. Nu maakt de gemeente de branche en veel banen kapot. Ook niet goed voor de gemeente want nu moeten zij maar blijven adverteren terwijl anders bedrijven het zouden kunnen doen.
Ze begrijpen bij de gemeente ook niet dat ze nu de gevierde duurzaamheid wethouder zijn, maar dat ze ook best wel eens een Scheutentje oid achter zich aan kunnen krijgen. Dan kan het misschien wel ergens verzekert zijn maar je staat toch in je hemd als gemeente als ze 7000 keer het dak op moeten. De kans is klein maar alle techniek kan ooit stuk zo is gebleken en als het fout gaat gaat het goed fout met deze aantallen. Wie van de gemeente mag dan op bezoek bij Tros Radar?

Gast

#46

2013-12-04 15:46

Goed initiatief. Wil de gemeente of inkooporganisatie de garantie overnemen indien de bieders failliet gaan? Pittig risico zo lijkt mij.

Gast

#47 Goeie actie

2013-12-04 15:52

Dit MOET stoppen. Op het stadhuis zitten ze er niet mee maar hoe moet ik mijn mensen zo aan het werk houden en loon betalen

Gast

#48

2013-12-04 16:12

Het is de overheid die oneerlijke concurentie beboet terwijl zij zich nu zelf op het randje van de wet begeven.

Gast

#49

2013-12-04 20:02

Gemeenten moeten hun EIGEN behoeften ( diensten en producten) aanbesteden.
Na heel veel gemor binnen diezelfde gemeenten, slaan zij nu volledig door in aanbesteden. Duurzame energie promoten: "prima". Dat er collectieven ontstaan zonder tussenkomst/bemoeienis van de gemeenten is een feit en daar moeten de bedrijven professioneel op anticiperen.

Gast

#50

2013-12-04 21:00

Het is een goed initiatief. Overheid dient zich niet met commerciele activiteiten, die het bedrijfsleven uitstekend invuld, in te laten.