Nederlands Vanzelf Sprekend

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Nederlands Vanzelf Sprekend.

Goropia Becana

#451 Re:

2018-04-28 05:11

#346: -  

Dit overgang van 'beetje' in 'bitche' is volledig legitiem en volgt het universele klankpatroon (klankhelix) van Goropius Becanus, want klinkers helixen alfabetisch en T > Ts > S (vgl. Duits' 'bisschen'). Het christelijke motief van de SLANG heeft volgens het matriarchaat niets met een vaderlijke God te maken maar wel alles met de Engelse betekenis van 'slang', want dat verwijst naar DIALECT. Het is geen God, maar de taal die ons STUURT. Het THEOS in ''Orfische Theologie' verwijst niet alleen naar God, maar ook naar VOLK dat helixt in VOLKS > VOLKSTAAL > VOL (k) STAAL alias METAAL alias METATAAL (tussentaal), want het gaat bij de helix MADAM > (m)ADAM > ADEM > ATEM / META > METAAL (staal, ijzer) > MENTAAL > MIJN TAAL om dit > (m)UNIEK INSTRUMENT. Facit: Wat Marc Rutte ons verzwijgt is dat VLAAM (s) > VLAM (> Frans) > (v)LAM (Lam Gods, Is-lam (mosselmannen), Dalai Lam(a)) het eigenlijke ISRA-el alias het IJZER > de IJZERHOEK is in Artois, want hier werd voor het Frans (dat UIT het Vlaams helixt, nog Nederlands gesproken. HEt NED in Nederland verwijst volgens Becanus' permutatie naar DEN (mastboom). 

Becanus kwam overigens niet uit het Noord-Brabantse HIL-varenbeek, want deze plaatsnaam HELIXT uit Mec-HEL-en net als uit SKAT (Scyten) > (sc)HAT (Hetitisch) > HANDWERPEN > (h)ANTWERPEN helixt, want deze 'hand' verwijst naar KAR > GER (ge-room-aans) > (Ger)MAINE (en niet Germania alias Duitsland, want Willem van Oranje stamt uit (Winox)Bergue (Bergen)). Het GERMAINE > JE MAINTENDRA > JE MAIN-TIEN-DRAI ...ik zal handhaven .. alias IK ZAL JE HAND VASTHOUDEN (beschermen)! Het gaat om de ORDE, om de WAN-ORDE die helixt in (w)EEN ORDER, want Engels ONE (spreek 'wan'), maar ook het Duitse 'ohne' verwijzen naar het getal TAN > TIEN > CIEN (100) > CHIEN alias DOG (ma-DOG / DOG-ma) alias HOND > HONDERD > HUN DRIETJE ! Het gaat dus niet om een God, maar om ALGIRITMES!

Ans Schapendonk, 29 april 2018

de duizenddichter

#452

2018-12-01 04:03

nederlands meer dan vanzelfsprekend.