Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg.


Gast

#1

2014-01-05 17:04

Ons gezin moet per maand rondkomen van nog geen € 1200.- daarbij komt ook nog dat ik helaas gronisch ziek ben. In de eerste 4 maanden ben ik al door het geld heen. Daardoor nog meer schulden erbij.

Gast

#2

2014-01-05 17:22

Zeer goed weg met die eigen bijdragen niemand bijna kan dit nog betalen en sommige verzekeringen sparen zelf de eigen bijdragen op dat het gebruik is tot het einde van het jaar en dan krijg je meteen je eigen riesiko in een klap of als je gelukt heb heb je niet gebruikt dan krijg je einde van het jaar lager reking maar zo wel vragen ze gewoon als je even meteen 350 euro wilt betalen ik heb het zelf mee gemaakt in 2013 ik en mijn man geholpen aan onze hand aan karpaal tunnelsundroom en ja hoor de brief was er als we even 700 euro wouden betalen maar ik had al kosten gemaakt in de zorg en deze zorg stond nog even netjes er bij begin van het jaar en ergen midden in het jaar kreeg ik de rekening van hun naar dat ik alles gebruik had dus kassa even 700 euro van ons bijden pfff dus weer betalings regeling getroffen en zit ik nu 2014 nog altijd aan vast en weer nieuw eigen riesiko is dus loop alleen maar op daar bij komt ook nog ik moet mini maal 50 euro per maand betalen dus als ik dit bij onze premie trek ben ik dik 300 per maand kwijd aan zorg en als ik dit jaar weer zo een klap krijg april zit ik dus even op 350 wand moet ik weer regeling treffen daar bij houd ook nog in als ze een keer niet de zorg premie kunnen af houden op tijd of betaalings regeling dan moet je bedrag in een klap betalen dit is mij dus ook over komen ze konden het niet af houden en 2 dagen later zou ik het geld hebben maar nee hoor zij meteen brief gestuurt van u moet geheel bedrag betalen en 1 jaar lang mag u geen betaal regeling meer bij ons aan gaan nou fijn dan ik mijn moeder moeten bellen en heeft zij het me voor betaald en nu moet ik haar die 50 per maand betalen dit gaat echt te ver

Gast

#3

2014-01-05 18:27

|Ik zou ook graag iets willen terug krijgen op het eind van het jaar, maar dat zit er helaas niet in. Omdat ik mijn medicijnen nodig heb. Maar ik vind Euro 360.00 per4 juaar meer dan genoeg!!
Met vriendelijke groet, Carmen Nijsten.

Gast

#4

2014-01-05 19:09

Goed initiatief
het Burger Collectief

#5 Alleen het eigen risico?

2014-01-05 20:06

Eigen risico afschaffen is prime hoor.
Maar wel eens gekeken naar landen rondom ons? Premies aldaar bekeken?
Belgie bijv.?
Daar is een gezin per maand slechts een kleine €20 kwijt met een te verwaarlozen eigen risico.
En veelal vindt je eenvoudig mensen die met buitenlandse zorg in aanraking zijn (geweest) die bij hoog en laag beweren dat het niveau van de zorg ook nog eens van hogere kwaliteit is.
Ook uit eigen ervaring deze conclusie inmiddels al meerdere malen moeten trekken.
De hoogte van de premie is zeker ook een discussie punt. Verrgeet niet, mocht het eigen risico omlaag gaan/kunnen dan zal de consequentie misschien wel zijn dat de premie omhoog moet?

Dat goede zorg een prijskaartje kent mag dan logisch zijn maar ook de premie hoogte is discutabel op zijn minst.
Moet goede zorg wel zo duur zijn? Moeten farmaceuten over de ruggen van zieken wel triljarden winst maken?
En moeten verzekeraars wel miljarden op bankrekeningen hebben staan aan teveel betaalde premie?

Heel de kosten overrschrijding in de zorg raakt hulpverleners en hulp zoekenden maar zelden of nooit de managementlaag.
En die kosten nou net enorm veel en dragen verhoudingsgewijs weinig bij aan goede zorg.

Gast

#6

2014-01-05 20:14

HET IS VRESELIJK WAT DEZE REGERING ALLEMAAL DOET.ZE DENKEN ALLEEN MAAR AAN ZICH ZELF.nIET AAN DE MENSEN DIE HET NIET ZO BREED HEBBEN.STELLETJE EGO TRIPPERS ZIJN HET.WEG ERMEE

Gast

#7

2014-01-05 20:45

Ik ben voor!

Gast

#8

2014-01-05 20:50

Weg met de eigen risico!

Gast

#9

2014-01-05 22:28

Afschaffen, Afschaffen, Afschaffen

Gast

#10

2014-01-06 00:21

Afschaffing zou een goede zaak zijn; gezondheidszorg moet voor iedereen bereikbaar blijven, ook voor de kleinere inkomens.

Gast

#11

2014-01-06 05:47

Ik ben het er mee eens het word te duur ook voor ons gezin wij gaan bv. niet meer naar de tandarts

Gast

#12

2014-01-06 05:58

Volledig mee eens

Gast

#13

2014-01-06 06:53

Ik ben ook een van de zo velen die ieder jaar het hele bedrag kwijt is. Op 2 maanden tijd zit ik al aan de 360 euro dus ben blij dat ik bij CZ in maandelijkse termijnen kan betalende de normale premie erbij ben ik voor ons 2 Ong 315 euro iedere mnd kwijt.

Gast

#14

2014-01-06 08:00

Afschaffen eigen risico.....prima idee

Gast

#15 eigen risico

2014-01-06 08:33

Afschaffen eigen risico, vind ik een heeeeeeeeeeeeeeeel goed idee....

Gast

#16

2014-01-06 09:14

Ik ben chronisch ziek en heb een uitkering van maar 754 euro mijn rekeningen zijn al meer e dan moet ik nog zelf medicijnen betalen ik moet zelfs medicijn afzeggen omdat ik het niet kan betalen ik vind het schandalig dat we zoveel moeten betalen en dan ook nog zelf medicijnen moeten betalen heb veel medicijnen maar als dit zo doorgaat dan staan er veel mensen straks op straat omdat we de rekeningen niet meer kunnen betalen we leven. Niet meer in een vrij land we. Worden geleefd

Gast

#17

2014-01-06 09:24

is toch niet normaal...

Gast

#18

2014-01-06 09:41

Xxxxxxxxx

Gast

#19

2014-01-06 11:24

Ben het er helemaal mee eens, we gaan terug naar arm en rijk, als je geld hebt mag je naar een dokter of studeren, mensen met een minder inkomen vallen overal buiten, alles wat er in de loop der jaren is opgebouwd word gewoon van tafel geveegd , onze voorouders hebben zich rot geknokt en kijk wat er van over is NIKS!!!!!

Gast

#20

2014-01-06 11:48

het is genoeg geweest weg met deze regering ze zijn het land kapot et maken alleen de rijken worden rijker

Gast

#21

2014-01-06 12:32

De zorg moet betaalbaar blijven!!
jules

#22

2014-01-06 12:34

Volgens mij hoeft de gezondheidszorg helemaal niet zo duur te zijn.
Zorg wordt alsmaar minder en de bobo's die zeggen dat ze onmisbaar zijn en intussen alles kaal vreten en leeggraaien kunnen we missen als kiespijn.
Als we eerst eens alles weer terug gaven aan de staat en alle overbodige graaimanagers en wat al niet meer er uit zouden knikkeren zijn we al een heel eind op de goede weg.

Gast

#23

2014-01-06 12:41

Aan het inleidend schrijven valt eigenlijk niets meer toe te voegen.
Gezondheidszorg begint steeds meer iets voor exclusief de rijker toebedeelden onder ons te worden. Dit MOET stoppen!

Gast

#24

2014-01-06 12:48

De zorgverzekeraars moeten ook maar wat minder dure tv reclames gaan maken!!
pietjebel

#25 zorg sux

2014-01-06 14:02

omdat we geen inkomen hebben moeten we extra belasting over de zorgpremie betalen , hoe krom is dat ?