Heropening spoorlijn Dunkerque - Adinkerke (De Panne)


Gast

#76

2014-03-20 16:45

Deze petitie past in het pleidooi voor een betere ontsluiting van de Westhoek, en dit zowel ter land, ter lucht en ter zee. Mobiliteit is immers een noodzaak om een streek leefbaar te houden; mensen en goederen te laten circuleren, en 'over hun grenzen te laten kijken'. Want isolement doet achteruit gaan. Mobiliteit stopt niet aan een landgrens. Het opbreken van de lijn 73 is een foute beslissing en staat haaks op het verlangen van de Noord-Fransen om via het spoor verbonden te blijven met de Westhoek, en van daar met de rest van Vlaanderen. De spoorwegen zijn de ruggengraat van het openbaar vervoer en hebben een belangrijke maatschappelijke rol te vervullen.


Gast

#77

2014-03-20 21:06

Tzou nodig zijn

Gast

#78 kustlijn

2014-03-20 21:06

dringent

Gast

#79

2014-03-22 08:46

Schrijf een reactie...

Gast

#80

2014-04-06 20:23

Overal op de wereld worden spoorlijnen (her)aangelegd,dus is er geen reden de lijn Dunkerque-Adinkerke te heropenen.





0

Gast

#81 Re: behoud spoorlijn 73, baanvak Adinkerke-Dunkerque

2014-05-03 16:57

#21: ?????? - behoud spoorlijn 73, baanvak Adinkerke-Dunkerque

Volledig mee eens!!!!

  • Ik wil er wat reizigersvervoer betreft enkele ideeën aan toevoegen (leunt aan bij jouw voorstellen);
  • De stoptrein kan tussen Grevelingen en Veurne (en diksmuide) rijden met overal stops.
  • Alle IR (straks IC), P en andere diensten naar het Binnenland vertrekken laten starten in Duinkerke.
  • De treinen uit Frankrijk krijgen bestemming Veurne of Diksmuide.
  • Aanvullend naar mijn idee;
  • een IC tussen de luchthaven van Zaventem en Calais Frethun (veerdiensten en schuttles of Eurostar) en, tijdens toeristische seizoenen door laten rijden naar Boulogne. Ofwel; Gans dit traject enkel tijdens de Toeristische periode.
  • ICT diensten;
  • Uit België; De bestaande (Schaarbeek en Charleroi zuid) - Bestemming Duinkerke of Calais.
  • Trein uit Roosendaal en Noorderkempen (nieuw - bestemming zie boven).
  • Uit Frankrijk; treinen uit Rijsel/Tourcoin - Boulogne Calais.
  • Goederenverkeer: zeer goed, helpt spoor rendabel houden en reizigersverkeer financieren.
  • En inderdaad maatregelen om criminaliteit tot een minimum te beperken.

Gast

#82 Re: Re: behoud spoorlijn 73, baanvak Adinkerke-Dunkerque

2014-05-07 09:49

#81: - Re: behoud spoorlijn 73, baanvak Adinkerke-Dunkerque

Bedankt voor uw bijkomende visie, we zullen dit eens grondig bekijken.

 


Gast

#83 Re: Re: behoud spoorlijn 73, baanvak Adinkerke-Dunkerque

2014-05-13 20:30

#81: - Re: behoud spoorlijn 73, baanvak Adinkerke-Dunkerque

Dit zou fantastisch zijn, maar dan is er wel een tweede spoor nodig tussen duinkerke en diksmuide

 


Gast

#84

2014-05-25 08:32

Een goed openbaar vervoer haal je niet door spoorwegtracjecten nog verder af te bouwen.

Gast

#85

2014-06-07 08:26

De sporen zijn zoooveeeel milieuvriendelijker dan de autosnelwegen(of moet ik zeggen traagwegen)

Gast

#86

2014-06-07 17:25

The trains should be able to run for passengers and freight on the lines between Adinkerke and Dunkirk. For travellers from UK this would also be a very useful resource. For People in France and Belgium they could more easily travel and visit between for pleasure, remembrance, work. Please get this train line running again!

Gast

#87

2014-06-19 09:34

I visit De Panne often, and would travel by train from Dunkirk instead of by car if the train was available - that would reduce car traffic and parking. I would also visit more often if the train was available.

Gast

#88

2014-07-06 00:18

We zouden meer het o.v moeten gebruiken om de opwarming van de aarde tegen te gaan.dit herstellen en terug in dienst stellen zou een eerste stap zijn om jullie geloofwaardigheid omhoog te krikken.meer goederen vervoer via trein.waar wachten jullie op?

Gast

#89

2014-10-10 16:42

Ik fietste in sept.j.l.van ODK naar Duinkerke FR. v.v. en kwam bij Bray-Dunes de spoorlijn 73 tegen en ik vond hem nog in redelijke staat en dacht wat zonde in zo een toeristisch gebied hier langs de mooie Belgische en Franse kust.(spoor op sommige plaatsen overgroeid en dichtgewoekerd met struiken)Zowel voor personen treinen als voor goederen treinen moet het spoor open blijven. Verwijder het spoor nooit, want je krijgt het nooit meer terug ivm Ruimtelijke Ordening Wetgeving. Laat het spoor svp liggen en zo behoud je oude rechten om er treinen op te laten rijden.Een droom:ingedachten zag ik daar een oude grote "SSN" stoomtrein rijden met toeristen vv.Ik ga de komende weken de Stoom Stichting Nederland te Rotterdam (www.stoomstichting.nl) eens een E-mail sturen of zij mogelijkheden zien in dit Spoor 73.Afz.:Hr.A.J. Sonius,spoorliefhebber, ben 67+,Nederlander,maar woon in Oostduinkerke-BE.
N.B.Ook kunnen er rendabel prima container goederentreinen van uit Duinkerke Haven naar het achterland van Europa rijden vv. Ik steun Uw actie van harte.

Gast

#90

2015-04-01 17:02

I have recently visited De Panne and I have heard of the successful reopening of the Cardiff to Ebbw Vale line in Wales and usage was much higher than expected. Hopefully the same will happen with De Panne to Dunkirk.

Gast

#91

2015-04-01 19:14

I recently visited De Panne on the Kusttram and I would say the most successful reopening of a closed railway in my own country was between Cardiff and Ebbw Vale which now has more users than originally expected.

Gast

#92

2015-06-29 22:51

Omdat mijn kleinkinderen een goed functionerend openbaar vervoer zouden hebben zodat hun leefmilieu optimaal beschermd wordt.

Gast

#93 Re: Re: Re: sobriëtas = matigheid

2015-07-01 15:03


Gast

#94

2015-08-08 13:43

Een beter gebruik van de spoorwegen en heropening van afgeschafte lijnen kan helpen bij het bestrijden van de grote fileproblemen op de wegen.

Gast

#95 Re: Kanker voorkomen is beter dan genezen

2015-08-09 13:17

#2: le plat pays qui est le mien - Kanker voorkomen is beter dan genezen 

 En doe er terzelftertijd Antwerpen-Turnhout-Tilburg ook maar bij:variant Ijzeren Rijn


Gast

#96

2016-05-21 22:13

Eens te meer een aanslag op het openbaar vervoer en de publieke dienstverlening in het algemeen.
Deze regering MOET WEG !