Red bibliotheken Leeuwarden

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Red bibliotheken Leeuwarden.


Gast

#1

2014-02-05 09:43

Wat voor Leeuwarden geldt, geldt natuurlijk ook meer in het algemeen. Het is gewoon slecht voor iedereen.
Op de barricaden!!

Gast

#2

2014-02-05 13:54

Ik ben groepsleerkracht aan de openbare basisschool in de wijk Aldlan in Leeuwarden.
Lezen is een essentieel onderdeel van het onderwijs. Kinderen vergroten hiermee hun woordenschat, doen kennis op en zijn in staat om betere resultaten te halen op begrijpend lezen.
Begrijpend lezen is een voorwaarde om later op het VO de examens voldoende te kunnen maken. DE BIEB MOET BLIJVEN!!!!

Gast

#3

2014-02-05 13:54

Ik ben groepsleerkracht aan de openbare basisschool in de wijk Aldlan in Leeuwarden.
Lezen is een essentieel onderdeel van het onderwijs. Kinderen vergroten hiermee hun woordenschat, doen kennis op en zijn in staat om betere resultaten te halen op begrijpend lezen.
Begrijpend lezen is een voorwaarde om later op het VO de examens .voldoende te kunnen maken. DE BIEB MOET BLIJVEN!!!!
gast

#4 Behoud bibliotheek

2014-02-05 14:54

Bibliotheek is van essentiéle waarde voor de leesontwikkeling van de kinderen. bovendien heeft de bibliotheek een maatschappelijke functie in de wijk.

Gast

#5 Wijkpanel Aldlan zal het op de agenda zetten

2014-02-05 19:47

Zeer belangrijk voor de jeugd, maar ook zeker voor de ouderen in de wijken
De bibliotheek moet blijven!!!

Gast

#6

2014-02-05 20:01

Ik vind het ronduit schandalig. Met dit voornemen om de bieb te sluiten in aldlan.. Waar moeten al die ouderen heen die slecht te been zijn. Vóór velen was dit hun enigste uitje. Én dan de , kinderen. Die nu alleen naar de bieb mogen..Die niet zomaar even naar het centrum mogen én gaan.....met alle gevaren van ...dus met andere woorden... Bezuinig eens waar het nodig is.. Én gemeente zet die oogkleppen af. Én kijken eens rond. Naar wat jullie hebben aangericht én wat jullie nog willen doen.Willen we in zo,n wereld verder leven....????ik niet én velen met mij.....gemeente die vóór eens iets goeds!!!!

Brigitte
Gast

#7

2014-02-05 20:56

Onvoorstelbaar dat ze voornemens zijn onze bieb te sluiten! Lezen is zo ontzettend belangrijk voor de ontwikkeling van de geletterdheid van kinderen. In de wijk zelf is het heel laagdrempelig en veel beter bereikbaar dan in de binnenstad. Bovendien is het voor veel ouderen uit onze wijk niet eens mogelijk om naar de centrale bibliotheek te gaan en er wordt nu niet alleen voor kinderen, maar ook voor ouderen een belangrijke voorziening weggenomen. Dit kan en mag niet gebeuren!

Gast

#8

2014-02-05 21:18

Goede actie tekenen allemaal

Gast

#9

2014-02-05 22:11

De bieb moet beslist blijven!!

Gast

#10

2014-02-05 22:41

Schandalig dat bezuinigingen....onverantwoord!

Gast

#11

2014-02-06 06:58

Als je kinderen wil leren lezen, dan zul je ze in contact moeten brengen met boeken. De bibliotheek is daarvoor het middel, vooral voor mensen met een smalle beurs (zoals velen in Leeuwarden). Achterstandskinderen kunnen zo ook meedoen. Het is ook een culturele noodzaak.

Gast

#12

2014-02-06 08:11

En dat in een stad die in 2018 Kulturele Haadstêd wil zijn.

Gast

#13

2014-02-06 10:29

Ik vind dat de bibliotheken moeten blijven. Even snel naar de bieb kan dan niet meer! Dan moet ik naar het Centrum, die mij veel te groot is en te druk!
Behoud van de bibliotheken is nodig!!!

Gast

#14

2014-02-06 12:40

Simpel hoe meer je sluit in een wijk, hoe minder actief de wijk wordt en uitstraalt. Dood je wijk niet!

Gast

#15

2014-02-06 18:51

De bibliotheek is onmisbaar!

Gast

#16

2014-02-07 11:37

De regering zegt:Kinderen moeten goed de nederlanse taal leren beheersen.
Ouders moeten voorlezen.
Ouderen zolang mogelijk thuis blijven wonen.
Sociale voorzieningen meer naar de wijken toe.
Enz, enz.
Snapt u het nog? Ik niet.

Gast

#17

2014-02-07 19:55

Leeuwarden moet toch culturele hoofdstad worden??

Gast

#18

2014-02-08 14:09

bibliotheek hoort in de wijk

Gast

#19

2014-02-08 15:56

Laaggeletterdheid staat hoog op de agenda. Voorlezen aan kinderen idem dito. Inburgering, bestrijding eenzaamheid van ouderen, meer kennis van het omgaan met internet etc etc. En dan een bibliotheek in een achterstand wijk sluiten? Zo n slecht idee.

Gast

#20

2014-02-10 11:55

Hoezo culturele hoofdstad...???

Gast

#21

2014-02-10 13:38

Ik vind dat alle drie bibliotheken open moeten blijven,ik vind het een verkapte bezuinigings maatregel van de gemeente.
Ik hoop dat er veel mensen gaan tekenen.
Veel ouderen met name uit de wijk Bilgaard zullen de bieb missen, daarom roep ik iedereen die lid is van de bieb de petitie te ondertekenen.

Gast

#22

2014-02-10 14:35

De gemeente Leeuwarden mag niet gaan bezuinigen bij de bibliotheken. Het is zo belangrijk voor iedereen, kinderen en volwassenen om een boek te kunnen lenen. Even verdwalen in een hele andere wereld is toch heel belangrijk. Moet alles in de gemeente Leeuwarden geld opleveren. Het mag toch ook wel wat kosten. Vorige maand ben ik met OBS de Pionier naar een geweldige workshop in Aldlan geweest en daar ging voor veel kinderen een wereld open. Gemeente Leeuwarden lever maar een wethouder in voor het voortbestaan van de Bibliotheken in Leeuwarden.

Gast

#23

2014-02-10 14:47

Goed bezig !!
Felix

#24 Sluiting Bibliotheefilialen Leeuwarden

2014-02-11 13:20

Voor de leefbaarheid in de wijk is het essentieel dat er voor kinderen, ouderen, laaggeletterden een laagderempelge voorzien als de bibliotheek om de hoek zit. Deze groep mensen gaat echt niet met de bus of fiets naar het centrum van de stad om boeken enen andee media te halen.
Daarom de bibliotheken in de wijk moeten open blijven!!

Gast

#25

2014-02-11 13:44

Onbegrijpelijk!