JA voor kilometerheffing/ Oui pour la tarification kilométrique


Gast

#1

2014-02-09 21:08

Een goed doordacht systeem van rekeningrijden komt onze gezondheid ten goede.
ik

#2 Re:

2014-02-09 21:51

#1: -

Maar de werkende mens die naar zijn of haar werk moet geraken is weer eens diegene die kan betalen, weer die werkende mens die weer kan afdokken... een schande is het gewoon!


Gast

#3

2014-02-09 21:51

Rekeningrijden is even logisch als een kilometer-verzekering. Wie bewuster met de auto omgaat, zal minder betalen.

Gast

#4

2014-02-09 21:51

mensen die tegen het rekeningrijden zijn zijn kortzichtig en egoïstisch. Er zijn veel mensen die voor alles de auto nemen. Bovendien zijn het de armste die op plaatsen wonen waar de lucht het meest vervuild is.
Guiseppe

#5

2014-02-09 22:16

Wie veel rijdt betaald veel, daar is niet mis mee.
Het gebruik van de wagen wordt ontmoedigd op drukke momenten, hierdoor slinken de files en spaart men tijd.
Het bezitten van een wagen wordt niet langer bestraft.
S

#6

2014-02-09 22:20

Hoe kan je nu bewuster met je auto omgaan wanneer je als autobestuurder naar het werk moet, dat je geen andere optie hebt dan de auto en dat je werkgever je verbruik in brandstof al niet eens terugbetaalt.. Van Gent naar Brussel is een heel eind rijden, dit 2 keer per dag en dan nog eens met een belasting voor elke kilometer die je rijdt. Misschien beter voor het milieu, maar dit zijn weer eens inkomsten voor de staat. Dat ze dan eerst beginnen met de wegen beter te onderhouden en andere manieren vinden dan belastingen en nog meer belastingen om te besparen, onnodige ministers of parlementsleden hun loon misschien laten zakken?
Veerle

#7 Re: Re:

2014-02-09 22:23

#2: ik - Re:

Je hoeft niet te betalen als je een (vaak) gratis abonnement voor het openbaar vervoer krijgt op je werk, of een fietsvergoeding ontvangt. Dit netwerk moet dan echter wel beter uitgebouwd worden.


Gast

#8

2014-02-09 22:34

Met respect voor degenen die tegen zijn. We kunnen echter onze verantwoordelijkheid niet ontlopen. Brussel stikt onder de smog, staat vandaag in de krant, en daar moeten we iets aan doen. Bijvoorbeeld rekeningrijden.
Pat Menneke

#9 Ecologisch rekeningrijden

2014-02-09 22:38

Rekeningrijden is een prima aanzet om ecologische wagens te promoten. Naargelang het ecolabel van de wagen rijdt je goedkoper of duurder. En wagens zonder CO2 uitstoot mogen aan bijna 0 tarief rijden. Met de opbrengst kun je een prima openbaar vervoer organiseren in en rond steden en verkeer tijdens de spits kun je het tarief hoog maken dat voor een deel kan gerecupereerd worden voor woon/werk verkeer dat echt niet buiten de spits kan of zodat je vrachtwagens, shoppers, recreatierijders en zij die glijdend kunnen starten of stoppen te ontmoedigen om in de spits te rijden. Bedrijven zouden tevens fiscaal kunnen beloond worden om glijdende werkuren en werken op afstand toe te passen.
Dominique

#10 Rekeningrijden of de rekening betalen!

2014-02-09 22:48

Rekeningrijden is één maatregel. Hopelijk gaan we naar een toekomst waarin iedereen begrijpt dat de wagen een functioneel vervoermiddel is om lange afstanden af te leggen of grote vrachten te vervoeren. Men kan niet verwachten (vooral in de stad) dat met een groeiende bevolking elk gezin twee tot drie wagens voor de deur kan parkeren. Uiteindelijk is de enige oplossing voor een leefbare stad een verbetering van de service van het openbaar vervoer en het besef dat een wagen "delen" verstandiger is dan er één bezitten.
Dominique

#11 Re: Re:

2014-02-09 22:55

#2: ik - Re:

Beste, Ik ben een werkende mens. Ik woon in Antwerpen-Noord. Ik heb gewerkt in Brussel, Edegem, Wommelgem, Emblem... en steeds zonder wagen! Dus spreek voor uzelf, want werkende mensen geraken ook op hun werk zonder wagen. En informeer u een beetje. Alvast bedankt.

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140207_00968283?fb_action_ids=10202645566795436&fb_action_types=og.recommends&fb_source=other_multiline&action_object_map=%7B%2210202645566795436%22%3A1421318034776061%7D&action_type_map=%7B%2210202645566795436%22%3A%22og.recommends%22%7D&action_ref_map=%5B%5D


Gast

#12

2014-02-09 23:27

Omdat het nodig is!

Gast

#13

2014-02-10 00:49

Wie veel rijdt moet meer betalen . De wegen verslijten en de lucht vervuilt.
STAATS CONTROLE

#14 Re: Rekeningrijden of de rekening betalen!

2014-02-10 01:35

#10: Dominique - Rekeningrijden of de rekening betalen! 

 

Wees vooral blij dat de staat ook gelijk afrekent voor verkeersovertreding km te snel
hardrijden ook opgelost

#15 Re:

2014-02-10 01:41

#3: -  

 

ook gelijk betalen per kilometer te hard gereden! GPS meet alles!

Gast

#16

2014-02-10 05:11

Een eerste stap in de oplossing van het fileprobleem, de luchtvervuiling, en de leefbaarheid van ons land.

Gast

#17

2014-02-10 05:38

ik vind dat de mensen die niet pro-auto zijn ook gehoord mogen worden

Gast

#18

2014-02-10 05:59

Ik vind dit een eerlijker systeem en het gaat mensen doen nadenken over hun verplaatsingen.
Maar er zijn ook nog andere zaken waar over nagedacht mag worden :)

Gast

#19 Re:

2014-02-10 06:01

#6: S -

Gent-Brussel, daar rijden toch heel veel treinen op, lange treinen en hoge frekwentie. Er zijn zelfs IC's die onderweg nergens meer stoppen.

 

Dan schrijven dat je geen alternatief hebt, is nogal zwak ...

bartm

#20 privacy

2014-02-10 06:59

Rekeningrijden maakt een grap van de recente ophef over de privacy-schendingen door de NSA. Denk even na alvorens je elke burger een gps in zijn auto opdringt.

Gast

#21

2014-02-10 07:02

Belastingen op brandstof brengt geen wijziging in het tijdstip waarop men rijd. Om de spreiding van ons vervoer op de wegen te bevorderen kan alleen rekeningrijden een oplossing bieden. Ook zal het het carpoolen, het (elektrisch) fietsen aanmoedigen en zal ons openbaar vervoer moeten inspelen op de noden die geaccentueerd zullen worden. Naast missing links en andere ingrepen zoals groene gordel, thuiswerken, waterwegen etc. Niets doen is geen optie maar achteruitgang. Opbrengsten moeten gebruikt worden voor het verbeteren van ons vervoersprobleem (in de breedste zin van het woord). Uiteraard zal heel goed moeten nagedacht worden over wie wat waar wanneer, hoeveel en hoe we het zullen toepassen.

Gast

#22 NEE TEGEN REKENINGRIJDEN

2014-02-10 07:06

Vergeet niet dat je in je prive ook vaak veel meer kilometers aflegt dan je denkt. Gedaan dus met er in je vrije tijd zorgeloos op uit te trekken. Nu moet je steeds eerst goed berekenen waar je naartoe wil. Gedaan met hobby's die ons elk weekend in een andere uithoek van België doen belanden. Beperken dus ook,die weekends aan zee of in de Ardennen want dit komt allemaal nog eens bovenop je woon-werkverkeer. Slechts één maal per week naar je oude moeder die 50 km of verder van jou woont want meer wordt onbetaalbaar. Ondertussen razen de buitenlanders door ons land en scheuren ons wegdek open. Een vignet zoals in de meeste Europese landen zou zo makkelijk zijn maar ja dat stoot op een veto van Nederland en dan kruipen alle politici terug in hun schulp. Ik stem voor voor wie tegen is!

Gast

#23

2014-02-10 07:52

Maar enkel als ALLE buitenlandse gebruikers van onze wegen zwaarder worden belast dan wijzelf. Kijk naar Duitsland, Frankrijk etc.

Gast

#24

2014-02-10 07:52

files zullen zichzelf opheffen wanneer iedereen stil staat ...

Gast

#25

2014-02-10 07:54

Weg met de absolute monarchie van koning auto. De autogebruiker is fundamenteel egoïstisch, want beschadigt de gezondheid van iedereen, ook van mensen die niet met de auto rijden, maar vooral van zwangere vrouwen, (ongeboren) kinderen, zieken, ouderen, ...