Oplossingen voor E17 geluid en fijnstof in Gentbrugge en Ledeberg


Gast

#1

2014-04-29 07:02

Super initiatief! Hopelijk doen ze er iets aan.

Gast

#2

2014-04-29 07:51

Een oplossing is broodnodig.
Ledeberg broeit en groeit.
Er wonen heel wat kleine,jonge mensjes onder en rond de E17.
Geef hen een propere toekomst!
SB

#3

2014-05-07 09:11

er dient veel meer media-aandacht te komen voor dit initiatief, de Ugent zou voortrekker moeten zijn om een gezondheidsonderzoek te lanceren naar geluid en fijn stof toe, de stad gent voortrekker om een ondertunneling te bewerkstelligen
Febe

#4 fijn stof

2014-05-08 09:35

Gentbrugge en Ledeberg maar ook rest van Vlaanderen vrij van fijn stof! Alle doorgaand verkeer moet belast worden om de kosten voor oplossingen daarvoor te dekken. Autostrades worden kapot gereden, de lucht vervuild door zwaar vervoer uit en naar het buitenland. Deinwoners betalen met hun gezondheid en ook in cash via belastinggeld voor onderhoud van de wegen.
Jef Geldof ZoZie

#5 kaduuk

2014-05-12 07:57

Gentbrugge is ...waar het E17-viaduct kaduukt als je er over rijdt met de auto of vrachtwagen.
Je hoort het als bestuurder of passagier.
Maar vooral als omwonende: dag en nacht, zeven dagen op zeven, het jaar rond.
Deze brug is nu zelf kaduuk en aan herstelling of vervanging of afbraak toe.
Het E17-traject kan Gentbrugge overbruggen door er onderdoor te tunnelen.
Het verkeer kan oom omgeleid worden via de R4, want waarvoor dienen anders ringwegen rond een stad?

Gast

#6

2014-05-28 05:16

Breek ze af die brug en graaf een ondergrondse tunnel!
Of overkap het grooste gedeelte van de brug. Ik kan er mijn mijn verstand niet bij dat naast een autostrade volkstuintjes worden aangelegd! Hilarisch!!!! Lekkere groetjes met fijn stof.
bewoonster gentbrugge

#7

2014-05-28 18:52

Inderdaad hilarisch : volkstuintjes aangelegd naast een autostrade ! waar gaan we naar toe ????
Zonder te spreken van alle omwonenden die 24 u op 24 u last hebben van lawaai en fijn stof.

Gast

#8

2014-06-06 19:13

Bekijk eens de film Home (2009) met oa Isabelle Huppert van Ursula Meier.... Na het kijken van deze film, besef je dat er zoveel mensen zijn die dit elke dag moeten meemaken.
http://www.youtube.com/watch?v=jkMbyAknaGI
Gerda

#9 bewoonster

2014-06-17 21:26

Eerst helft van ons park weg voor viaduct. Nu de mooiste bomen gerooid en verkocht (ze waren kerngezond!) en vervangen door een massa beton. Alle fiets vrije wandelpaden en voetpaden aan keizer fiets gegeven (met dank aan groen). Oudjes moeten maar thuis blijven zitten of in een onbetaalbaar rusthuis wegkwijnen. Kinderen hebben een prachtige speeltuin gekregen in de Zwarte Long van Gent ( die halen dan toch al de pensioenleeftijd niet meer oef oef). Roker of niet, geen probleem, bewoners van Gentbrugge krijgen gratis rokerslongen door de diesel uitstoot.
Inspraak bij alle veranderingen? O ja we hebben vooraf onze zeg mogen doen en die zelfs op papier gezet, en we hebben een petitie ingediend, en dat was het dan; ER WORDT NIKS MEE GEDAAN! Dank u

Gast

#10

2014-07-04 19:41

Schitterend initiatief maar moeten toch eerst een invloedrijke politiieker hebben die in Gentbrugge woont want anders gebeurt er meestal toch maar weinig. Het negeren is trouwens schandalig want de brug is er zeer slecht aan toe door het vrachtvervoer dat nooit werd voorzien bij de bouw. Instorting is zelfs mogelijk zodat het koppig negeren door de heren en dames politici zelfs crimineel is. Trouwens er is een goedkoop alternatief die deels voorzien is: het is mogeliijk om de R4 immers te verbreden en zo doorsteek naar E17 ter hoogte van Zwijnaarde te realiseren. Het viaduct kan dan gewoon afgebroken worden en natuurgebied verder uitgebreid. Ik kan dus maar hopen dar Mr. Watteeuw zich bekommert met de echte gezondheid van de mensen eerder dan verdoken belastingen in te voeren en gemakkelijke oplossingen te vinden in verhogen van parkeertarieven en lamleggen van de middenstand in Gent. Zoals sommige zeggen: een beetje politieke moed en onze jongeren zullen niet geconfronteerd worden met longkanker en ander rampzalige gevolgen van het stilzitten van de politiek. A ja en zij die staan te roepen van komen wonen en egoïsten: ik hoop dat jullie niet juist over de viaduct rijden als die instort, het belang is dus wel degelijk veel ruimer dan uw eigen huisje en tuintje. Veel succes met deze beweging!

Gast

#11

2014-07-04 21:28

Ik maak me grote zorgen over de luchtkwaliteit rond het viaduct.
Ira

#12 E17

2014-07-20 16:08

De stadspolitiek speelt een spelletje:'warm en koud blazen tegelijk'. Let niet op wat ze zeggen maar kijk naar wat ze zullen doen binnen een redelijk tijdsbestek. Als ervaringsdeskundige(helaas) weet ik dat niet de kwantiteit van het aantal voertuigen bepalend is voor de overlast doch eerder de weersomstandigheden.M.a.w. alleen ondertunneling of overkapping kunnen soelaas bieden(!) Misschien kan het verder plaatsen van de 'plots' ontbrekende geluidsschermen langs het tracé meehelpen aan een voorlopige oplossing. We kunnen niet genoeg benadrukken dat de autostrade dwars door één van de 'groene longen' van Gent snijdt. Een lovenswaardig project dat ons allen een aardige duit kostte.Enkel reeds hierom zou Gent een voortrekkersrol dienen te spelen.

Gast

#13

2015-01-22 16:24

De brug hoort niet meer thuis in deze moderne samenleving. Had de laatste herstelling de geluidsoverlast gereduceerd zou het al een stap in de goede richting zijn g'eweest, maar nee, de voegen zijn verdubbeld dus ook de knallen! Mijn ouders wonen er vlak naast, we kunnen gerust de evolutie staven... Helaas.

Gast

#14

2015-02-16 07:59

we zijn gestart met een petitie die er één zal zijn van lande duur.
we zullen de moed niet snel verliezen en doorgaan tot er een goede oplossing gevonden wordt voor iedereen

norbert

Gast

#15

2015-03-16 17:40

Er moet nog meer gecommuniceerd worden rond deze actie. Ik woon in Gentbrugge in de zone waar veel geluidshinder is, maar wist niks van vzw noch van petitie! Ik heb dit vernomen via het artikel in de standaard van ma 16/3. Beter of meer communiceren, mensen, want er zijn nog anderen zoals ik.


Gast

#16

2015-03-17 15:10

Wij wonen heel dicht bij de autosnelweg. We hebben erg veel lawaai. Ik ga alle dagen wandelen met de hond door de Gentbrugse meersen. Op sommige dagen is het moeilijk om adem te halen. Vooral als er veel mist is en weinig wind. Voor mijn man is het niet mogelijk om te sporten in het Frans Toch park. Hij krijgt er ademhalingsstoornissen en bronchitis van. Onze beide kinderen hebben astma. Wij vragen ons af wat de gevolgen zullen zijn op lange termijn? Ik heb de viadukt weten bouwen. Daar is een flink stuk van het park voor gesneuveld! Toen was de snelweg nooit zo druk als nu....Ik hoop voor onze kinderen en kleinkinderen dat er werk van gemaakt wordt!

Gast

#17

2015-06-07 19:37

Wat met de ringspoorwegviaduct?
Men kan beter voor beide viaducten tegelijk een oplossing uitwerken.

Gast

#18

2015-06-09 12:08

Ik wil ook dat lawaai en vervuiling door e17 stopt. Mijn man is vorig jaar door longkanker overleden. Luchtverontreiniging was volgens dokter een van de oorzaken.

Gast

#19

2015-06-09 13:01

mijn ouderlijk huis staat praktisch onder het viaduct in de adolf samuëlstraat en mijn moeder en broer moeten dagelijks het lawaai verdragen en het fijn stof erbij nemen.


Gast

#20

2015-06-11 08:22

Omdat ik hier al woonde voor de brug kwam en het geluid altijd maar erger en erger aan het worden is!

Gast

#21

2015-06-11 09:03

Lawaaihinder wordt met de jaren erger...
We hopen wanneer de viaduct niet wordt afgebroken dat er nieuwe schermen komen die het lawaai beter tegen houden + het fijn stof ook...
In Nederland hebben ze daar een andere oplossing voor, veel van die schermen zijn veel hoger en krommen naar binnen zodat geluid + fijn stof neerslaat op de autosnelweg...

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-06-11 09:14



Gast

#23

2015-06-11 10:33

Het gaat van kwaad naar erger.

Gast

#24

2015-06-11 11:12

Te veel geluid

Gast

#25

2015-06-11 20:43

Omdat ik in de buurt woon