Behoud het toervaartnet

Behoud het toervaartnet / Mededelingen / Deelname watersportpanel / Opmerkingen


Gast

#1

2014-04-29 13:43

Goed idee wij doen mee

Gast

#2 Re:

2014-04-29 13:44

#1: -  

 

Wij doen mee

#3 Re:

2014-04-29 13:46

#1: -  

 


Gast

#4

2014-04-29 14:01

Beste Yvette

Ik draag de Nederlandse topervaring een warm hart toe, maar na meer dan veertig jaar varen van Noord naar Zuid en Oost tot West zijn wij er kortgeleden mee gestopt. Ik wens je heel veel succes, en voor een handtekening of steunbetuiging mag je me altijd vragen.

Met vriendelijke groet

Rus van Oorschot

Gast

#5

2014-04-29 14:27

Ik doe daar graag aan mee, de staande mast route is van groot belang. Ook het stuk over de Vecht is een probleem en wordt nog groter als het spoorboekloze tijdperk aan breekt... Ik hoor graag verder van jullie , Henk schipperheijn

Gast

#6

2014-04-29 15:10

wij zijn met onze boot nog twee jaar in zuid Frankrijk

Gast

#7

2014-04-29 15:24

Mijn vaargebied is zeilend geheel Nederland voor diepstekende jachten en de Noordzee.
Ik vind wat jullie doen erg belangrijk en wil er graag mijn steentje aan bijdragen. Te gemakkelijk wordt onze groep opzij gezet, terwijl wij als nationale recreant en trekker van recreatie een heel belangrijke groep vertegenwoordigen. Noch afgezien van Nederland als watersportgebied voor onze directe buurlanden, waaronder ook het VK en Frankrijk.
Dus ja, wij behouden de zeilmogelijkheden in Nederland en laten dat niet verkwanselen.
Theo Huisman
thh@domos.nl

Gast

#8

2014-04-29 15:43

Met een vergrijzende watersporwereld is het opwerpen van barrieres een slechte zaak.
Een goede toegankelijkheid voor iedereen,oom met een smalle beurs,blijft een eerste vereiste.
Ik ben bereid om aan het Watersprtpanel mee te doen, en elk kwartaal mijn mening over de zaken te
geven.

Gast

#9

2014-04-29 15:46

Alles draait tegenwoordig ALLEEN MAAR om geld. Daar is niets mis mee maar dan moet er wel alles bij betrokken worden. Stel dat het Apeldoorn-Dierenkanaal weer gevolgd zou kunnen worden. Zeer vele boten die niet de IJssel op willen kunnen varen zouden er gebruik van maken. Onderweg inkopen doen, tochtjes in de omgeving maken (horeca)en overnachten dus dat zijn dan inkomsten. Tel je ze niet dan zijn we appels met peren aan het vergelijken. LEO
helena

#10

2014-04-29 15:48

Watersport moet iedereen kunnen doen.
Ga door met uw werk.

Gast

#11

2014-04-29 15:50

Graag wil ik tijd besteden om het watersportverbond te informeren over mijn mening over de genoemde onderwerpen.
Groet.Hans Juray

Gast

#12

2014-04-29 15:52

Prima

Gast

#13

2014-04-29 16:53

Yevtte, gezien het feit dat watersport niet alleen belangrijk is voor mijzelf als scheeps eigenaar, maar ook voor Nederland, wil ik me graag opgeven voor het watersport panel
M.vr.gr
David Tenwolde

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-04-29 16:54


Pietro

#15 We laten ons allen teveel oren aannaaien.

2014-04-29 16:56

Getijde benutten voor energieopwekking kan veel beter dan via windparken.
De uitgewerkte plannen voor watermolens en waterreservoir met waterkrachtinstallatie actualiseren.
Enige voorbeelden waarmee onze regering hun wijsheid en daadkracht zouden kunnen tonen.
Nu kijken we aan hun zijlijn niet mee in hun verborgen agenda's.

Ter vergelijking: zie de wijze van pesticide toelating via door Bayer betaalde Laboratoria beoordelingen en aanbevelingen. (Züm kotsen.)

Nederland WORDT WAKKER.

Gast

#16

2014-04-29 17:07

Beste Yvette,
Blij om te hoeren dat je zoveel reactie's hebt ontvangen, maar gezien het boten bezit had het nog wel wat meer kunnen zijn als elke watersporter lid wordt en af en toe ook zijn stem laat horen
Onlangs moest ik een aantal bruggen bestellen voor een opening traject Gorinchem -Dordrecht
Daar kreeg ik te horen dat de bruggen niet meer bij harde wind opengaan en vaak al bij meer dan 5 bft stoppen.
Reden veiligheids eisen en kosten besparing
Als dit voor een aantal bruggen gaat gelden op de staande mast route Haringvliet en o.a de brug bij Alblasserdam dan krijgt de staande mast niet meer de funktie zoals die door veel zeilers wordt gebruikt.
Immers bij harde wind op zee kiets men voor de staande mast routee
Groet Wiek

Gast

#17

2014-04-29 17:12

Geachte mevrouw Ross,

Ik vind het geweldig dat u zich deze ontwikkeling zo aantrekt.
De watersport is niet alleen voor Nederlandse actieve zeilers en motorbootvaarders van enorm groot belang, maar het is ook een geweldig stuk promotie voor Nederland als toeristenland.
De maakindustrie is al grotendeels kapot of vertrokken, laten we dan zuinig zijn op de rest.
Ik woon weliswaar in het Buitenland, maar ik blijf enthousiast over de watersport-infrastructuur in NEDERLAND, en ik steek dat ook in mijn vrienden- en kenissenkring dan ook niet onder stoelen of banken.

ik doe dus mee.

Ben van Schaik


Gast

#18

2014-04-29 17:17

Het Nederlandse watertoerisme is aantrekkelijk door idyllische natuurvaarroutes. Vele Duitse en Belgische watersporters verblijven op onze vaarwegen. (Water)toerisme is goed voor de Nederlandse welvaart. Moet dit dan ook nog verdwijnen? Behoud deze toeristische vaarwegen, deze verdienen zichzelf terug. Als het zou verdwijnen zijn wij deze toeristen kwijt en de watersport zal verdwijnen. Havens lopen leeg etc. etc.

Gast

#19

2014-04-29 17:18

Lijkt me leuk om de kennis van de watersport via een panel en enquete te delen. Ik zeil al sinds 1970 en heb de hele ontwikkeling van de watersport ook beroepsmatig gevolgd. Mvrgr, Marco Westland

Gast

#20

2014-04-29 17:59

Minder service en meer lasten?
In verschillende TV reportages wordt de watersport belicht als een bezigheid voor de rijken. Veel vrije tijd en dure schepen. Gemakkelijk praten: wil je meer service dan moet je bloeden. Er zijn veel mensen met een kleine beurs of pensioen die straks moeten afhaken.
Hartekreet: hou de vaarwegen open en toegankelijk.

Gast

#21

2014-04-29 19:15

7610 handtekeningen, ik vind dat teleurstellend weinig. Ik hoop dat de vaste kamercommissie van Economische Zaken onder de indruk is en actie onderneemt.

Gast

#22

2014-04-29 19:59

Natuurlijk moeten wij de watersport behouden en verbeteren als het even kan. Deze watersport cultuur moet worden door gegeven aan onze kinderen .

Gast

#23

2014-04-29 19:59

Graag doe ik mee aan het watersportpanel

Gast

#24

2014-04-29 20:00

Een van de weinige dingen in ons Nederland wat nog vrij is,voelt en nog niet commercieel is.Dat is dan ook een goede reden om met de boot er op uit te gaan.Het gevoel van vrijheid.Daar hoort dus ook een vrije doorgang bij zoal;s die nu is.Hier laat Nederland op het water zien hoe het wel kan zonder voor iedere handeling te moeten betalen.Dat zou bijvoorbeeld op de weg ook zo horen.In een vrij Nederland je ook vrij kunnen bewegen en verplaatsen.Het kan dus wel!!!Dit moet zo blijven.Bedankt die dit lezen wil.Ik ben ook maar een eenvoudige jongen die hier zij bescheiden , doch dringende mening uit.
Ik hoop dat velen deze mening delen en met de petitie de leiders van ons land eens wakker maken en laten merken hoe het ook hoort , voor nu en in de toekomst.
Dank U wel en een behouden vaart!
Vriendelijke groetjes Arno.

Gast

#25

2014-04-29 20:46

graaien en graaien en de werkende mens zijn plezier ontnemen dat doen de politici voor een vorstelijk salaris, ik zeg lever zelf eens in van je meer dan onverdiende loon en onkosten vergoeding.blijf van ons plezier af zakkenvullers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!