Surfen begint pas bij 7bft!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Surfen begint pas bij 7bft!.


Gast

#1

2014-05-11 08:33

Dat dit de laatste surfdag mag zijn dat we aan de kant moeten blijven staan... ‪#‎welivetofly‬ ‪#‎surfenbegintpasbij7bft‬.

Gast

#2

2014-05-11 09:07

Het wordt hoog tijd dat deze wet herbekeken wordt! Surfen begint pas vanaf 7 bft

Gast

#3

2014-05-11 09:18

iedereen die kite of surft kan voor zichtzelf uitmaken wanneer het hem of haar te gevaarlijk wordt, het lijkt me logisch als je de sport niet voldoende beheert je niet op het water gaat met sterke wind!
er gebeuren meer ongevallen met wielertoeristen dan met surfen!
waar zijn ze mee bezig, niet meer surfen bij 7 bf, hoge taxen voor tweede verblijvers, ja goe bezig, de mensen zouden beter allemaal hun appartement en tweede verblijf verkopen, geen kat meer aan zee, economie stort in en iedereen koopt iets in het buitenland, geen hoge taxen en full freedom!!! go for it zou ik zeggen.....

Gast

#4

2014-05-11 09:19

Niet op CD&V stemmen dus...

Gast

#5

2014-05-11 09:25

In Belgie kun je als golfsurfer zonder een goeie storm zelden surfen. Groundswell is een zeldzaamheid hier!

Gast

#6

2014-05-11 09:37

Waarschijnlijk zijn de meeste reacties het zelfde getint, maar hier is er dan nog een, laten we er allemaal eens voor afspreken als het de volgende keer +7 is voor zij die dan ook zouden gaan varen dat we dat dan allen eens samen doen, op de zelfde plaats, met onze eigen rescue in de buurt dan kunnen ze een grote boete schrijven en dan vertikken we allemaal van deze te betalen. Die heren politici die allen maar ons land naar de ... helpen denken hier iets mee te willen bewijzen, wel heren bedankt om eens te luisteren naar de beoefenaars. Het enige wat je bereikt is frustratie, en de extra km die je verdiend aan de brandstof die we nodig hebben om naar onze buurlanden te rijden waar ze niet zulke stomme regels invoeren als in België.
Barth
LS
Gast

#7

2014-05-11 09:37

Sufen moet zeker kunnen bij 7BFT en meer!! Op zijn minst op eigen risico!!


Gast

#8

2014-05-11 09:55

Wedden dat er meer ongevallen gebeuren in 5 bft dan in 8 bft
de "cowboy'"s die hij noemt zijn de toeristen die 1 keer komen kiten in het jaar
en niet de mensen die heel het jaar door surfen

Gast

#9

2014-05-11 10:09

Zelf ben ik een jaar geleden beginnen windsurfen, ik zou het nog niet riskeren om bij een sterke wind in zee te gaan. Dit inderdaad omdat ik als watersporter en redder in opleiding heel veel respect heb voor water en wind en heel goed besef wat de gevaren zijn. Elke watersporter heeft door veel vallen en opstaan het besef ontwikkeld van wat kan en wat niet kan. Het is dus inderdaad belachelijk dat iemand anders zich daarover uitspreekt en nutteloze wetten opstelt. Het doet me serieus afvragen in hoeverre we eigenlijk "vrij" zijn als mens. En politiekers zouden zich beter wat meer bezighouden met ervoor te zorgen dat ik veilig over straat kan lopen, want ik zou me vaak nog veiliger op zee voelen met een storm, dan 's avonds op straat.

Gast

#10

2014-05-11 10:31

Ik ga er absoluut mee akkoord dat surfers op eigen risico de zee in mogen voor sportieve doeleinden wat de condities ook zijn.

Gast

#11

2014-05-11 10:51

Surfen begint pas bij 7bft!

Gast

#12

2014-05-11 10:51

Voor de keren dat echt waait aan onze kust pakken ze dan ng eens onze hobby af !!!! We zijn volwassen genoeg te weten wanneer we er niet op moeten , moeten wij weeral de dupe zijn van enkele macho's die de sport niet kennen ????
Na 20 jaar windsurfen voel je waar de grens en en dat is niet bij 7bf !

Gast

#13

2014-05-11 10:55

Mr. Decaluwé,surfen begint pas bij 7bft.
Stefan Van Hooreweghe

#14 Betutteling

2014-05-11 10:56

Ik ben anesthesist en urgentiearts, heb kennis van risico's, hulpverlening, preventieve -en reddingsoperaties en heb uiteraard ervaring met zware traumata. Moest ik uit die ervaring mijn leven laten leiden, mogen mijn kinderen niet skateboarden, niet paardrijden, niet op de trampolinespringen, niet skiën noch snowboarden, laat staan naar een massa-sportmanifestatie zoals voetbal gaan kijken. En toch laat ik dat toe, want ik wil ten eerste dat ze de wijsheid aanleren om in dit leven zelf hun grenzen te leren kennen en door oefening deze waar mogelijk zelfs te verleggen, en anderzijds dat zij zich gepassioneerd en op een gezonde manier kunnen uitleven en verbeteren.
Graag zou ik van de heer Caluwé correcte statistieken zien van kwetsuren en overlijden van verschillende sporttakken, want ik ben er hoegenaamd NIET van overtuigd dat de surfsport hierin piekt. Ik weet dat er meer slachtoffers vallen bij wielerwedstrijden of wielertoeristen, quadrijders, skateboarders en zo voort. Ik heb frequent deelgenomen aan preventieve opstellingen bij wieler -en rallywedstrijden, en ook daar weet ik dat de kost van de preventieve ontplooiing zeer hoog is. De kost bij de zeldzame redding van een surfer in nood verdwijnt ook hier in het niets.
Slotsom: ik zie nergens een gefundeerde reden om dergelijke wetgeving te rechtvaardigen.

Gast

#15

2014-05-11 10:57

Als ik een keer in belgie wil kiten moet ik 2 weken extra verlof nemen om me in orde te stellen met de regels.. kiten moet je doen als het waait..kiten is freedom en moet zo blijven. Kiten is ontstressen behalve in belgie daar krijg je er stress van of een boete ....fuckers!

Gast

#16

2014-05-11 11:02

mr decaluwé tijd dat u eens tot uw zinnen komt en stopt met ons te bemoederen, we hebben een van de kalmste zeeen ter wereld, en sommige van de beste watersporters leven hier, laat ons aub ons ding doen en hou u bezig met zaken die er echt toe doen!!!!!!!

Gast

#17

2014-05-11 11:06

Neem ons deze vrijheid niet af aub! Door die enkele voorvallen van onbekwame surfers hoeven de reeds doordreven en ervaren surfers hun toch niet in te houden bij extreme weersomstandigheden.

mvg

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-05-11 11:09


Filip Walraeve
Gast

#19

2014-05-11 11:13

7Bft is harde wind, maar geen storm en perfect te varen voor evaren kiters en windsurfers. Trouwens voor ons is 7Bft net big fun. Wij surfen nu wel bij deze windkracht, maar net buiten de grens, Frankrijk, Nederland ... waanzin ....
Tevens is dit broodroof voor de mensen die van deze watersporten leven ...

Highwinds 230 Devil

#20 betWETers

2014-05-11 11:27

Ik als Nederlander lees net van deze regel, en het verbaasd me dat bij jullie in België de overheid zich ook bemoeit met alle dingen die het leven aangenaam maken. En ook bij jullie wordt er met 2 maten gemeten. Niet surfen boven windkracht 7!!! Wordt de diender nu ook al uitgerust met een windmeter?

Volgens mij is de maximum snelheid op snelwegen 120km/u in België, maar ze verkopen daar toch ook auto's die harder kunnen? En ik neem aan dat niet iedereen een racecursus heeft gevolgd!! Heb nog nooit gezien dat mensen van de weg geplukt zijn omdat ze een te snelle auto hebben, maar toch zich netjes aan de regels houden. Daar mag het dus wel, mits je je aan de regels hou mag je rustig met een Lambo of een Ferrari op vaderlands wegen rondrijden, waarom mogen wij (gevorderde watersporters, zeilers, wind-surfers en kiters) niet doen wat wij graag willen doen?? de grenzen van ons kunnen opzoeken en verbreden.

Was het spreekwoord niet stilstand is achteruitgang??

Ik hoop echt dat er eens normale wetgeving komt in heel Europa, en niet overal van die "locale" nonsens wetjes.

ik zeg het in algemene zin.....Watersporters verenig U!!

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-05-11 11:30


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-05-11 11:33


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-05-11 11:37


Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-05-11 11:42



Gast

#25

2014-05-11 11:55

Laat de surfers toch doen wat ze willen ...