Stop oneerlijke concurrentie gemeenten zonnepanelen

ron de vries

/ #60 eerdere reacties van mij op het artikel in solar magazin

2013-12-05 10:17

reactie 1.

Ja reuze aardig 23 procent korting, maar wat betekend dat voor de gezonde opbouw van een netwerk van regionale installateurs? En wat betekend het voor de monteurs die de montage moeten uitvoeren ik denk dat het een bedenkelijke ontwikkeling is waar gemeentes en provincies een ongewenste rol in spelen

reactie 2.

ach ik reageer natuurlijk uit onmacht, maar wat is de duurzame gedachte achter deze acties, "een grote jongen" koopt een scheepslading Chinese Z-shine paneeltjes en laat ze het liefst weg zetten door monteurs die betaald worden per gemonteerd wattpiek ? en ik besef echt wel wat onze kracht is, maatwerk ,snelheid, en leveren van betere producten, blijft een feit dat de burger heilig gelooft in de overtuigende werking van de brief van de gemeente die op de mat valt, en klanten die geschokt bellen door de belachelijke verschillen, de €600,00 euro die wij hebben voor montage/ verkoop/ nazorg en service opslag boven op de kost prijs van de materialen, wordt door de collectieve als korting gegeven op een klus van totaal € 3800,00 ? ademhalen en geloven in onze eigen kracht.

reactie 3.

Uitgangspunt van de initiatieven van de organisatoren van collectieve acties is de verduurzaming te stimuleren, het is prima dat dat uiteindelijk leidt tot een mooie prijs voor de consument. Duurzaam betekend dat de gehele keten van productie en montage ook duurzaam moet zijn . Het is een nieuwe markt waar de prijzen afgelopen tijd in de duikvlucht zijn beland, uiteindelijk gaat het erom dat er een gezond verschil ontstaat in de aangeboden prijzen van de aanbieders. Ik denk niet dat het een duurzame gedachte is dat onderaannemers voor €0,14 euro cent per wattpiek dus €30,00 per paneeltje ernstig lange dagen moeten maken om toch nog enigszins een boterham te verdienen waarbij de veiligheid ook op het spel komt te staan.