Geen jeugdhuis zonder muziek


Gast

/ #164 Re:

2011-12-06 11:46

#159: -

Ik ben ook een ietwat oudere persoon. Mijn zoon zit ook in een bandje, en die zetten zelf het volume op een verantwoord niveau, zodat oordopjes niet eens nodig zijn. Nee, ze klinken daarom zeker niet slechter, en al zeker niet omdat dan extra op balans en klank wordt gelet. Ik zag intussen als honderden optredens (van verschillende 'grootte') en mij maak je echt niet wijs dat een (te) hoog volume de muziek beter maakt.

Oordopjes, mooie uitvinding, maar toch een beetje dwaas dat iedereen ze moet kopen om uiteindelijk te komen tot het verantwoorde volume. Een volume dat net zo goed vanaf de PA kan worden bepaald. Maar goed: oordopjes liggen nu dus goed in de markt en zullen wel hun economisch belang hebben ook (= cynisch).

Dat het beleid echter moet kijken om tot een oplossing te komen die voor de jeugdhuizen (vooral dus ook financieel) haalbaar is lijkt me evident. En, in die zin durf ik dus gerust te pleiten voor eenmalige tijdelijk subsidies om de zaken aan te passen. Op die manier investeert de maatschappij dan een beetje preventief mee, en zal deze investering slechts een fractie zijn van wat op termijn hiermee aan kosten wordt uitgespaard in de Gezondheidszorg.