Geen jeugdhuis zonder muziek

Gast

/ #280

2011-12-07 15:30

Ik ben het er totaal mee eens dat muziek in de jeugdhuizen behouden moet blijven EN dat deze nieuwe regelgeving een idiosie van formaat is, maar als ik sommige commentaren hier lees dan wordt ik er weer op gedrukt hoe irrationeel en absoluut niet denkend sommige mensen hier zijn. Want het is wel een feit dat het aantal decibels verkaagt moet worden. Dit is enkel om gehoorsschade op lange termijn te vermijden en dat zijn het soort dingen waar een staat moet ingrijpen en wat niet aan het verstand van jongeren moet overgelaten worden. Als een geluidsgrens onder de 100 dB wordt gelegd wilt dit dus zeggen dat de muziek niet langer hetzelfde aantal dB als een straaljager mag teweegbrengen. Binnen het halfjaar is iedereen de nieuwe geluidsterkte gewoon. Maar nee dan krijgen we halve debielen zoals nr 279 boven mij met hun commentaren die ze beter voor zichzelf houden. Nog een geluk dat we hier allemaal anoniem zijn want deze zet zichzelf wel erg voor schut. De bijkomende kost van 5-10 000 euro wordt niet aan de staat betaald maar aan geluidstechnici en geluidsisolatie, dit maakt de kost niet goed, maar laat wel zien dat u geen idee hebt waar u over spreekte als u zegt dat ze het geld bij de jeugd komen zoeken.
:end_rant_about_human_stupidity: