Stop oneerlijke concurrentie gemeenten zonnepanelen

Quoted post


Gast

#81 Re: Gewoon bedrog

2013-12-09 22:53

#80: Mijn mening - Gewoon bedrog

Over kwaliteit zijn vele inzichten, maar daar gaat het niet om. Iedereen zegt dat hij het beste product heeft. Er zijn vele keurmerken en er staan er ook daar vast wel een paar op. Maar als iedereen gelijke wapenen heeft, heb je de kans die kwaliteit of meerwaarde nog duidelijk te maken bij je klant. Of kan je soms een betere oplossing met optimizers aanbieden. Nu krijg je de kans niet eens, omdat de kopers er vanuit gaan dat de gemeente als autoriteit toch de allerbeste keus heeft en vaak niet eens een tweede offerte vragen. Het begint dus met een open markt waarbij iedereen weer gelijke kansen krijgt. De gemeente moet zich dan echt terugtrekken, want dat is per definitie een ongelijke strijd.

Reacties

Mijn Mening

#86 Re: Re: Gewoon bedrog

2013-12-10 17:18:58

#81: - Re: Gewoon bedrog

Ben het helemaal met je eens hoor ...!! maar ook dat gedoe met die 6% regeling, door alles uit te specificeren, ja wat kost de arbeid? wat kost de montage ..? wat kost de elektromonteur ,het is gewoon zielig te noemen dit.

Het beste is gewoon een prijs met 21 % geen btw over alles..

Grote ondernemingen met veel poen importeren zelf , en helpen gewoon de markt weer om zeep.

Zoals 1000 x friet voor 1 euro en de kleine ondernemer € 1.75 moet vragen en 150 zakjes mag verkopen.

Dat zou een taak van de overheid moeten zijn grote jongens meer te belasten.. zo blijft de markt gezond.

Is het niet dat alle grote ondernemingen de kleine ondernemers de strot al hebben omgedraaid in de jaren 70...

Veel kleine ondernemers die meer service kunnen bieden vanwege hun eigen bestaan, worden weer totaal ondergesneeuwd.

Kortingen van jou importeur moet je naar beneden schroeven om mee te kunnen komen.

En geloof mij maar dat alle aanbiedingen via de gemeente vaak niet voldoen aan de gesteld eisen met betrekking tot veilig werken, dus laat de overheid dit gewoon toe. Werken met PBM mag alleen als het niet anders kan. Dus moet er altijd een steiger worden gebouwd, met schoren, en gekeurd. Ja zelfs op een bollen schuur die 3 meter hoog staat over de volle lengte .

Alles is zo krom als een hoepel hier in Nederland , zonnepanelen op asbest daken ...boren met stokschroeven ??? en ik dacht we mogen niet boren in golfplaten...Nou de gemeente werkt er aan mee en ze leggen het er doodleuk op..voorbeelden zie ik zat in eigen gemeente ..en als je dat al gemeente graag wilt een betere en groene  leefomgeving , moeten zij zich wel afvragen of dit ook zo is.

Gemeente's hebben ook belang bij een goed Midden en Klein bedrijf ..maar de laatste ????