Heropening spoorlijn Dunkerque - Adinkerke (De Panne)

Quoted post

??????

#21 behoud spoorlijn 73, baanvak Adinkerke-Dunkerque

2014-01-28 17:48

Het mocht mooi zijn mocht een stukje geschiedenis terug uit zijn as herrijzen.
Ik heb o.a. Volgende ideeën opgevangen; De Panne, Dunkerque, Calais en eventueel Boulogne.
Dunkerque Brussel Nationaal Luchthaven...
Als het een idee mag zijn: eerst vermelde idee startend uit Veurne of een aantrekkelijke verbinding met aansluiting met de shuttle/veerdiensten van en naar VK.
Ook interessant voor goederenverkeer...
Ik sta volledig achter een heropening mits optimalisatie van de infrastructuur.
Nog een laatste idee; laat een soort tram rijden die alle plaatsen tussen Dunkerque en Veurne rijden te bedienen. Of bied een stoptrein aan

Om de reizigers een veilige en aantrekkellijke reis te gunnen en de leefbaarheid van het grensgebied: maatregelen voorzien voor vandalisme ent ctiminalitei

Reacties


Gast

#81 Re: behoud spoorlijn 73, baanvak Adinkerke-Dunkerque

2014-05-03 16:57:40

#21: ?????? - behoud spoorlijn 73, baanvak Adinkerke-Dunkerque

Volledig mee eens!!!!

  • Ik wil er wat reizigersvervoer betreft enkele ideeën aan toevoegen (leunt aan bij jouw voorstellen);
  • De stoptrein kan tussen Grevelingen en Veurne (en diksmuide) rijden met overal stops.
  • Alle IR (straks IC), P en andere diensten naar het Binnenland vertrekken laten starten in Duinkerke.
  • De treinen uit Frankrijk krijgen bestemming Veurne of Diksmuide.
  • Aanvullend naar mijn idee;
  • een IC tussen de luchthaven van Zaventem en Calais Frethun (veerdiensten en schuttles of Eurostar) en, tijdens toeristische seizoenen door laten rijden naar Boulogne. Ofwel; Gans dit traject enkel tijdens de Toeristische periode.
  • ICT diensten;
  • Uit België; De bestaande (Schaarbeek en Charleroi zuid) - Bestemming Duinkerke of Calais.
  • Trein uit Roosendaal en Noorderkempen (nieuw - bestemming zie boven).
  • Uit Frankrijk; treinen uit Rijsel/Tourcoin - Boulogne Calais.
  • Goederenverkeer: zeer goed, helpt spoor rendabel houden en reizigersverkeer financieren.
  • En inderdaad maatregelen om criminaliteit tot een minimum te beperken.