Open brief aan alle leraars - De leraar spreekt...

Quoted post


Gast

#53

2014-05-17 20:24

Anneke,

Schitterend geschreven,boordevol echte waarheden!Ik ben aan mijn laatste jaren bezig ,spijtig,want ik doe mijn job ontzettend graag,EN ik doe NIET mee met al diene 'zever' van de laatste jaren!!Ik geef LO in de 3e graad van het atheneum Keerbergen en ik heb 90 % prachtleerlingen!!!Maar ik heb het grootste deel van mijn loopbaan doorgebracht in TSO en BSO onderwijs van het zware soort,dus stedelijk onderwijs met heel veel migranten(ik hoef hierbij waarschijnlijk geen tekeningetje te maken...)
En of ik het verschil ken tussen ASO,BSO,TSO....zeer zeker;maar ik ken ook het verschil stedelijk onderwijs en plattelandsonderwijs...én ik ken ook het verschil tussen mensen die een advocaat kunnen betalen om een beslissing aan te vechten ,en de mensen die nog 'old school' zijn en de school respecteren!
Eindeloos kan ik hierover in discussie gaan,en ik hoop dat jouw mail nog 'duizenden' volgers krijgt!Want,eerlijk gezegd,de huidige minister van onderwijs bakt er echt wel niks van;hij heeft totaal geen feeling en passie met het schoolse gebeuren,laat dat zeker zijn!!!

nog eens proficiat met deze brief en je mag mij altijd contacteren indien je verder iets wil ondernemen!

linda van quathem
leerkracht LO en Sport kon.Atheneum Keerbergen

Reacties

Jeroen

#139 Re:

2014-06-16 17:46:52

#53: -

Dag mevrouw

Uw opmerking bevat een stigmatiserende en racistische ondertoon die nooit kan maar zeker niet voor een leerkracht.

Ik zie ook het verband met de brief van Anneke niet.

ik heb het dan over de hieronder gecopiëerde zin.

Maar ik heb het grootste deel van mijn loopbaan doorgebracht in TSO en BSO onderwijs van het zware soort,dus stedelijk onderwijs met heel veel migranten(ik hoef hierbij waarschijnlijk geen tekeningetje te maken...)

 

groetjes

 

Jeroen De Smet, leraar Jan-van-Ruusbroeckollege, laken

ravendesmet@skynet.be