NEE tegen 600 asielzoekers in Kasteel Bijstervelt te Oirschot

Quoted post


Gast

#20

2015-03-27 13:34

Ik ben niet pertinent tegen het opvangen van vluchtelingen; de cijfers in deze petitie liegen er echter niet om. Het aantal van 600 is gewoon veel te veel voor een dorpje als Oirschot, en al helemaal voor deze prachtige locatie. Ook in het interview met de burgermeester bekruipt mij het gevoel dat het de gemeente alleen om financieel gewin gaat. Kortzichtig denken en niet beseffen wat dit voor impact heeft over de periode van 10 tot 15 jaar. Denk hierbij ook aan het grote aantal seizoenarbeiders uit het Oostblok die Oirschot zachtjes aan weer weten te vinden. Ook hier heb ik niet direct problemen mee; maar procentueel gezien past het allemaal niet in een klein dorpje.

Waarom is de Beatrix kazerne gesloopt? Een perfect locatie voor grotere groepen. Als we nu eens uitgaan van het volgende: de Meeuw dient voor 300 mensen te bouwen achter het klooster. Waarom niet op een meer geschikte locatie bouwen voor 200 mensen? Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente geen goede andere business case kan ontwikkelen voor Kasteel Bijsterveld.

Reacties

-----

#507 Re:

2015-04-18 12:03:39

#20: -  

 juist. Maar het zijn vooral een stel buitenlanders dat onze straten geheid gaat terroriseren omdat ze ook niks te doen hebben, hebben we als eens megemaakt. En de burgemeester verdient er miljoenen mee. Onterecht! Als ze hier vluchtelingen willen plaatsen OK maar NIET in kasteel bijsterveld.