Stop geluidsoverlast , rustig woongenot is een noodzaak !

Quoted post


Gast

#12

2015-06-15 13:23

Kinderen schreeuwen, dat is nu eenmaal zo en daar wens ik dan ook absoluut geen verbod op te leggen. Echter, ik ben van mening dat dit beter gereguleerd zou moeten worden. Schreeuwen op het schoolplein of de speeltuin: prima. Maar staan gillen en schreeuwen voor mijn slaapkamer raam terwijl de persoon tegen wie je praat direct naast je staat? Idioot en asociaal. Het is voor mij niet mogelijk om ramen open te doen door deze geluidsoverlast. Een boek lezen moet ik al helemaal niet proberen in mijn huis. Nee, rust en stilte zijn simpelweg onmogelijk in mijn huis. Wil ik uitrusten na een lange dag hard werken, dan kan ik beter op mijn werk blijven dan naar huis gaan. Dat is toch onacceptabel?! Ik moet helaas toegeven dat ik een verplichte opvoedcursus voor ouders wiens kinderen regelmatig overlast veroorzaken nodig acht. De ouders in mijn buurt hebben geen benul van opvoeden. En ik kan het ze niet kwalijk nemen, deze volwassenen zijn zelf ook uiterst asociaal.

Ik ben verre van onredelijk. Ik heb ervaring met kinderen vanwege mijn studie. Ik heb stage gelopen bij verschillende basisscholen. Ik weet dat er ouders zijn die hun kinderen wel netjes opvoeden en een gevoel van medeleven meegeven. Maar deze ouders in mijn buurt maken er een potje van. Het is voor hun blijkbaar acceptabel dat een kind van 8 jaar mij schreeuwend een hoer noemt omdat ik netjes en vriendelijk vraag of hij in de speeltuin wilt spelen (en schreeuwen) in plaats van voor mijn voordeur.

Ik vind het hoog tijd dat de overheid zich met regelgeving op dit gebied bezighoudt. Ik heb inmiddels al 2 banen verloren vanwege burn-outs, die veroorzaakt werden door een gebrek aan rust. Het is toch te gek voor woorden dat ik mijn huis uit moet om rust te zoeken?!

Reacties


Gast

#45 Re:

2019-03-30 00:21:14

#12: -  

Beste nr.12, ik begrijp exact uw ervaringen, heb deze zelf ook grotendeels zo meegemaakt...ik ben bezig met het maken van een eigen petitie: daarin wordt ook verzocht om een verplichte opvoed cursus en nog meer. Ik wil proberen VEEL reacties op mijn petitie te krijgen...zodat iets mee kan gaan doen. Houdt u de petities aub in de gaten...binnen nu en 1 week tijd...de naam wordt denk ik...Gezonde grenzen zijn zoek....

 

Vr groet

Atje

 

 




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...