Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!

Quoted post


Gast

#22 Re:

2015-07-18 15:06

#4: -  

 ik persoonlijk vind, als je een bijrijder doodschiet, daar komt geen auto door tot stilstand. punt twee vind ik, dat je als politieagent geen helder ziende bent. je kunt niet weten, of de bijrijder het er mee eens is met deze ram kraak. verder vind ik gewoon dat deze agent op zijn fouten had moeten worden gewezen, en voor een maand geroyeerd had moeten worden, en dan verder zijn taak had mogen opnemen. gevangenis straf gaat wel heel ver. mijn mening.  

Reacties

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2015-07-18 15:24:57



Gast

#550 Re: Re:

2015-07-20 08:09:05

#22: - Re:  

 

Sorry .....maar de bijrijder was gewond geraakt.(niet dood ) . En als je mee doet aan ramkraken of iets dergelijks , kan je deze consecwensie verwachten .


Gast

#2094 Re: Re:

2015-07-20 19:22:20

#22: - Re:  

 Er wordt niet met opzet op de bijrijder geschoten, maar op diegene die het gevaar veroorzaakt. Dat de bijrijder dan geraakt wordt is op z'n minst spijtig te noemen, maar kun je niet de agent aanrekenen, maar juist wel de chauffeur. Hij is diegene die niet stopt en de situatie veroorzaakt heeft!

Willem

#2778 Re: Re:

2015-07-21 08:06:00

#22: - Re:  

Mag ik de dames en heren wijzen op het volgende: Er is die avond, met die auto, reeds een vluchtpoging geweest met snelheden boven de 200 km per uur. De bijrijder heeft meerdere gelegeheden gehad om het voertuig te verlaten. De agenten hebben meerdere malen duidelijk kenbaar gemaakt dat ze van de politie waren. Er mag dus vanuitgegaan worden dat de bijrijder wel degelijk op de hoogte was van de situatie van de bestuurder, waarbij deze bewust heeft gekozen om in het voertuig te blijven zitten.

Het geweld dat de agent heeft gebruikt vind ik gepast. Het betreft een kleine parkeerplaats waar toch nog een snelheid van 26 km behaald wordt door de bestuurder. Mocht de bestuurder besluiten om toch op iemand in te rijden, dan is een kleine ruk aan het stuur ruim voldoende. Door de agenten was dan geen enkele reactie meer mogelijk geweest, op de actie van de bestuurder. Hierbij wil ik graag wijzen op het feit dat een gemiddeld mens circa 2 seconden nodig heeft alvorens een reactie te kunnen geven. Met een snelheid van 26 km/uur betekend dit dat de auto 14 meter heeft afgelegd voor een reactie kan volgen. Het enige wat je dan nog kunt is de persoon op wie de auto afvliegt veel geluk wensen, en hopen dat de lichaamelijke schade meevalt. Kortom ik kan me heel goed voorstellen dat de agent in kwestie zichzelf bedreigd voelde en actie heeft ondernomen om de situatie voor zichzelf en zijn collega's veiliger te maken. 

Daarnaast nog een persoonlijke noot: Iedere agent die probeert dit soort gekken van de straat te krijgen, kan rekenen op mijn steun.