Nee tegen de plannen voor de Westelijke Ontsluiting in Amersfoort

Quoted post


Gast

#21 Ik ben voor.

2016-01-10 19:09

Onze stad is geliefd en in trek bij woningkopers. Amersfoort zal blijven groeien en daar hoort een passende infrastructuur bij. Het is de investering meer dan waard. Kosten gaan voor de baten. 

Reacties


Gast

#24 Re: Ik ben voor.

2016-01-10 22:50:34

#21: - Ik ben voor.  

 Maar een nieuwe rondweg structuur aan de westkant gaat die aantrekkelijkheid niet helpen. Integendeel: eerst een bouwput, daarna veel extra verkeer, oa uit Soest. De nu nog best goede bereikbaarheid aan de westkant zal dan waarschijnlijk slechter worden. En dat ten koste van zoveel groen. En juist dat is één vd hoofdredenen waarom deze stad het zo goed doet. De VVD coalitie snapt niet dat ze de kip met de gouden eieren aan het slachten zijn. 


Gast

#32 Re: Ik ben voor.

2016-01-11 19:04:43

#21: - Ik ben voor.  

 Amersfoort zou misschien groeien, alleen niet aan deze kant van Amersfoort. Dit zal plaatsvinden in Amersfoort-Noord. Waarschijnlijk vastgroeien aan de gemeente Nijkerk, met Nijkerk en Hoevelaken.

Het aanleggen van deze weg, aan deze kant van de stad heeft geen zin. Haalt alleen maar de duurzame bomen weg, en niet zo'n klein beetje ook.

Dan moet het verkeer over de Amsterdamseweg en de Bunschoterstraat naar Amersfoort Noord. Het lost dus niets op en maakt het alleen maar erger.

Bovendien welke bedrijven zitten er nog in Amersfoort Zuid? In het centrum loopt de ene naar de andere bedrijf weg. Een categorische leegstand en begint onderhand luguber te worden. Aan deze situatie zou eerst aandacht moeten worden besteed. Na de Amersfoortse is nu AkzoNobel vertrokken uit Amersfoort. Het wordt stil in het centrum.