Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Quoted post


Gast

#9

2011-10-07 11:19

Beste Piet,

Je moet je wel een beetje inlezen voor je begint te roepen. De gemeenschap (stichting) die deze moskee wil exploiteren heeft 7000 leden. Tuurlijk, ze zullen niet allemaal tegelijk komen, maar je kan je voorstellen als de helft komt wat dat voor parkeerdruk geeft. Een druk die de wijk op dit ogenblik toch al niet aan kan, de wijk is een typische jaren 80 wijk met gemiddeld minder dan 1 parkeerplek per huishouden. Iets waar de meesten tegenwoordig al 2 auto's hebben.
Seghwaert staat bekend om zijn groene karakter, dat moet absoluut behouden blijven. Ik moet toegeven dat het niet het mooiste stukje groen van zoetemeer is, maar misschien moet daar dan eens geld ingestoken worden.
Het zal ongetwijfeld bij sommige bewoners meespelen dat zij niet zitten te wachten op moslims. Ik moet zeggen dat ik die insteek wat kortzichtig vind, want als er een nieuwe rooms katholieke kerk gebouwd zou gaan worden waren er ook bezwaren gekomen.

Reacties

KDA

#232 Re:

2011-10-10 22:13:08

#9: -

Één ding staat bij mij als een paal boven water, als ik om half zes thuis kom kan ik nu al mijn auto niet voor de deur parkeren en moet ik hem elders parkeren op zondag is het nog erger, moet ik hem vaak in de andere straat pakeren als ik even weg ben geweest. Als er een moskee komt kan ik het helemaal wel vergeten.

Er wordt vergeten te vertellen dat ze in een moskee niet één dag in de week zijn, maar medere dagen zo niet iedere dag.

Waarom is er geen overleg geweest met de bewoners van de wijk en al helemaal met de directe omwonenden van de locatie waar de moskee moet komen.
Ik weet zeker dat dat nooit is gebeurd, anders had ik dat wel geweten.

En alleen daarom vind ik dat de moskee hier nooit mag komen.

Ik heb ook even een onderzoekje gedaan en kwam daarbij op de website van de stichting.
Toch wel nieuwschierig geworden ben ik één en ander gaan lezen op de site en gelijk vond ik dit op een pagina van de site.

Kijk hier maar eens.

 

http://www.maroc.nl/forums/islam-meer/313492-help-de-moslimgemeenschap-zoetermeer.html

 

Hierin wordt onder andere het volgende vermeld:

Als we geen hulp krijgen van andere moslims in het land zoals u, dan verliezen we dit stuk grond. Er zijn namelijk andere geïnteresseerden vanuit christelijke kringen, die graag dit stuk land willen gebruiken voor hun kerk.

 

Dit gaat niet om het stuk grond bij de roggeakker maar geeft wel het probleem aan waar we mee te maken krijgen als er een moskee komt.

Ik heb geen geloof maar ik vind dit niet kunnen. Waarom moet er een haal naar de christeliijke kringen gemaakt worden.

Ik vind dat een ieder zijn geloof mag hebben zolang het maar niet wordt opgedrongen. En dat is hier het geval

pvv aanhanger

#749 Re:

2011-10-14 00:35:14

#9: -

jij bent zeker van de linkse partij nou ook geen katholieke kerk want die staan op zondag allemaal al leeg.