Verdubbeling inschrijvingsgeld DKO: Nee! Brief aan Minister Smet

Quoted post

jos

#25 jos

2012-12-01 12:33

Waarom verwijten de kunstopleiders hun geldschieters dat ze slecht opgeleid zijn? Hoe duidelijk lees ik hierboven dat dezelfde gesubsidieerden niet beseffen dat de euro' s voor kunstsubsidies echt wel uit dezelfde "pot" komen dan het overheidsgeld voor de gezondheidszorg. De mens die werkt betaalt belastingen en dat gaat naar 1 pot die dan verdeeld moet worden, dit heet " begroting". Ik ben zelf echt wel een kunsminnende kunstkenner. Maar ik weet ook dat het geld nu op is. Kunst kan zonder overtheidstoelage perfect blijven bestaan. Talent is echt wel iets waar veel voor betaald wordt, talent floreert zelfs het best zonder overheidsgeld. En voor de anderen: de maatschappij heeft u nodig: leer een vak, er zijn knelpuntberoepen in overvloed! Op die manier kan je dan wat geld verdienen om uzelf en uw kinderen opleidingen te betalen om beter te sporten, piano te spelen of te paaldansen. Mvg groeten, jos

Reacties

Bert Lietaert

#26 Re: jos

2012-12-01 12:46:07

#25: jos - jos

Je blijft 2 zaken door mekaar halen Jos. De vragen die hier gesteld worden zijn

1) Moet cultuureducatie een onderdeel zijn van de vorming van onze jeugd?

2) Is het de taak van de overheid om de toegang tot cultuureducatie laagdrempelig te houden zodat zoveel mogelijk kinderen er toegang toe hebben.

 

Subsdiëring van kunstenaars is een andere discussie, ander departement, andere minister.

Rebecca

#156 Re: jos

2012-12-05 10:59:20

#25: jos - jos

Wij hebben een vak geleerd, Jos: 4 jaar acteursopleiding en 2 jaar een lerarenopleiding. Sinds ik afgestudeerd ben heb ik geen één dag moeten doppen: contstant aan het werk in het DKO, halftijds en halftijds als actrice, regisseur en auteur. Op die manier kan ik met een vast bescheiden inkomen deelnemen aan het economische leven, mijn kinderen deftige kleren geven, uw zo belangrijke productieketen stimuleren door te consumeren en daar bovenop kan ik hen een zeer waardevolle cello/piano/dans opleiding geven. Het is bewezen dat hun hersenen daardoor beter functioneren, ook later en uw harde, berekende, compitiewereld. Zelf heb ik ook veel kinderen zien openbloeien door mijn lessen toneel: beschaamde, slechtsprekende gesloten mensen omvormen tot zelfbewuste mensen die voor een groep durven spreken. Ze kunnen dan scoren in de vakbond of op één van uw bedrijfsmeetings. Dat u dit geen job noemt of het gelijk stelt met paaldansen zegt meer over u dan over ons. Het gaat hier zelfs niet over talent, het gaat over persoonlijke algemene ontwikkeling en dat is meer dan rekenen en schrijven.

mien

#225 Verdubbeling inschrijvingsgeld DKO: Nee! brief aan Minister Smet

2012-12-06 22:39:49

#25: jos - jos

Beste kunstminnende kunstkenner,

Probeer misschien het bredere plaatje te bekijken i.p.v. het zo simplistisch voor te stellen alsof wij geld afnemen van mensen met gezondheidsproblemen, alstublieft zeg kan je het nog iets goedkoper voorstellen. Een begroting draait naar mijn weten wel om wat meer dan kunst en gezondheidszorg. Zo kan je wel meer jobs schrappen zonder scrupules, want wat is echt noodzakelijk, sport? taal, autos maken. Wie heeft het recht om te zeggen dat een ander zijn talent er niet toe doet? Niet maatschappelijk relevant is?

En hoe zit het met het overheidsgeld voor banken?

Voor mij is het duidelijk dat u niet weet wat onze job inhoudt, en waarover je niets weet daar kan je maar het best over zwijgen vindt u ook niet?

Talent drijft altijd boven? een fabeltje om ons de mond te snoeren!

Waar waren dan al die vrouwelijke kunstenaars zoveel jaar geleden, op die enkele uitzonderingen na die het zich dankzij de bescherming van een rijke papa of man toch konden permiteren, enkel de elite dus.

Groei maar eens op met veel talent en zonder geld en kansen, en krijg dan te horen, ach talent drijft altijd boven!

 

Wat een hoop nonsens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gast

#335 Re: jos

2012-12-11 01:41:12

#25: jos - jos

Is het geld echt op? In Amerika is het opper en die trekken er zich geen bal van aan. En ik zal tegen mijn vier kinderen zeggen dat u beslist heeft dat talent wel boven komt drijven. Dat de jos het wel zal regelen.

Weet u wat u bent beste jos, redelijk kortzichtig zoals veel politici. denken op de korte termijn. Als CFO weet ik wel een ding of 2 over begroten, en U beste jos bent een ongewenste uitgave.

Jo

#408 Re: jos

2012-12-18 16:02:11

#25: jos - jos 

 

Kunst kan zonder overheidssteun blijven bestaan? Net zoals de gezondheidszorg kan blijven bestaan zonder overheidssteun...
Trikke

#473 Re: jos

2013-01-10 18:12:05

#25: jos - jos

Gij kent duidelijk de wereld niet hoor Jos!

Maar zoals gij het schrijft heb ik dus al betaald voor mijn opleiding DKO via de belasting (begroting?) die ik moet betalen. Dus eigenlijk moet ik uiteindelijk 3 dubbel betalen? Precies hetzelfde als de succesierechten, nog zo een fraude op grote schaal... En dat het geld "op" is ligt echt niet aan mij hoor.

Ben je eigenlijk niet verlegen om dat laatste wat je schreef?