Fred Teeven burgemeester Ja

Fred Teeven heeft in een tijd met uit de spuigaten lopende criminaliteit volgens de toen geldende procedures met de net nieuwe wettelijke mogelijkheden de criminaliteit stevig aangepakt. Als officier van justitie heeft hij, met nog een aantal toegewijde collega's hard en met persoonlijke risico's gewerkt aan de door de politiek en zijn bazen bepaalde doelen.

De bonnetjes affaire is een zaak van de verantwoordelijke ministers en zij moeten daar duidelijkheid over geven. De Kamer en de media hadden er toen overigens meer bovenop kunnen zitten, het is nu 15 jaar later te makkelijk om te oordelen en te wijzen naar een ambtenaar die destijds zich met de verbeterde maar toch nog beperkte mogelijkheden maximaal inzette om zijn werk goed te doen. Waarbij het nogal eenzijdig is dat er nu weinig aandacht is voor de vele door Fred Teeven en zijn team geboekte successen.

Fred Teeven heeft heel veel ervaring in Den Haag, met de politie en met het Openbaar ministerie, weet hoe de hazen lopen en hoe de bureaucratie werkt. En hij weet hoe je een team met verschillende persoonlijkheden uit verschillende organisaties succesvol leidt. Als voorzitter van de gemeenteraad verwacht ik dat hij correct en duidelijk leiding gaat geven. Fred Teeven is bepaald niet van de Leidse Minerva club zoals de huidige minister maar heeft later naast zijn werk overdag, zijn rechtenstudie gedaan, dat vind ik een karaktervolle prestatie.

Daarbij is hij geboren Haarlemmer en bekend met de stad en de regio Kennemerland.

Bernt Schneiders is een burgemeester met lef. Onder ander blijkend uit de vele evenementen die hij ondersteunde en vergunde, Fred Teeven heeft ook lef getoond en dat vind ik een belangrijke eigenschap voor een burgemeester.

Wat mij betreft is Fred Teeven een prima nieuwe burgemeester.