Neen aan Motorcrossland in Sint-Kruis-Winkel/Mendonk! ja voor leefbare kanaaldorpen!

Actiegroep Leefbare Kanaaldorpen wil geen permanent motorcrossterrein vlak bij Sint-Kruis-Winkel en Mendonk

Op donderdag 8 mei 2014 vernamen wij tijdens een infovergadering georganiseerd door de projectgroep Gentse kanaalzone en de provincie in Sint Kruis- Winkel, deelgemeente van gent, dat een privé-uitbater een permanent geopend oefen- en wedstrijdterrein voor motorcross op de terreinen van Arcelor Mittal plant vlakbij de dorpskernen van Sint-Kruis-Winkel en Mendonk.

Het motorcross terrein zal elke dag open zijn (met uitzondering van maandag) en er kan doorlopend worden gecrossed van 9 uur tot 19 uur,  ook op zondag. Er kunnen gelijktijdig tot dertig piloten met ontploffingsmotoren op het circuit actief zijn. Ook worden wedstrijden voorzien, met bijhorend dus ook muziek en omroeplawaai.

Dit is voor ons DE DRUPPEL (teveel). Onze milieuoverlastemmer zit vol!

Alle overheden (Vlaams, provincie, Stad Gent? havenbedrijf) hebben ons de laatste jaren leefbare kanaaldorpen beloofd met een evenwicht tussen economie, natuur, milieu en gezondheid.

Daardoor bloeien onze dorpen terug:  vele (nieuwe) jonge gezinnen met kinderen hebben opnieuw voor onze dorpen gekozen, het lokale schooltje boomt, er wordt gerenoveerd en gebouwd, onze dorpskernen worden (eindelijk) heringericht....

Het is nu aan overheid en industrie om woord te houden!

NEEN AAN BIJKOMENDE OVERLAST! JA VOOR LEEFBARE KANAALDORPEN!

Steun onze actie door deze petitie te tekenen.

E-mail : leefbarekanaaldorpen@gmail.com