Geen verkeerswijzigingen Elburg vesting meer aub

Na jaren discussiëren tussen gemeente, ondernemers en inwoners van Vesting Elburg is in 2012 het verkeersplan, wat in de volksmond bekend staat als "het commissie ter Steeg plan", geïmplementeerd. Dit plan is nu reeds 3 jaar van kracht en heeft geleid tot veel meer rust en leefcomfort in de Vesting Elburg. Ook is de veiligheid in de binnenstad enorm toegenomen; de bereikbaarheid voor hulpdiensten is sterk verbeterd, een goede ontwikkeling, omdat ook de afgelopen jaren diverse branden hebben gewoed in de binnenstad en er menigmaal onwel geraakte inwoners en toeristen medische hulp nodig hadden. Tenslotte heeft de gemeente geïnvesteerd in het realiseren van extra parkeerplaatsen dichtbij de vesting Elburg om zo de vesting goed toegankelijk te houden voor toeristen en consumenten. Kortom, het verkeersplan werpt haar vruchten af.

Maar nu, nu is er een deel van de ondernemers op zoek naar mogelijkheden om de binnenstad weer open te krijgen voor extra verkeer om daarmee meer consumenten in hun winkel te krijgen. De gemeente heeft ingestemd met een plan om een proef te nemen en grote delen van de stad voor een periode van 4 maanden (november 2015 t/m februari 2016) open te stellen voor auto's.

Deze petitie vraagt aandacht voor de bewoners van Elburg en wil de volgende zaken onder de aandacht brengen bij de gemeente Elburg:

Wij gunnen de winkeliers in de vesting meer klanten, maar zien de oplossing niet in het wijzigen van het verkeersplan wat in onze ogen leidt tot chaos, onveilige situaties en veel irritatie.

Wij willen gehoor krijgen voor ons leefgenot en veiligheid, deze dienen te blijven gewaarborgd in de vesting Elburg. Het autoluwe karakter van de binnenstad dient te worden behouden, ook in de wintermaanden. In onze ogen leiden (tijdelijke) wijzigingen in het verkeersplan in de Vesting van Elburg tot chaos, onveilige situaties en onvrede, de bewoners van Elburg weten dit als geen ander. Er dient dan ook een duurzame handhaving van het huidige plan ter Steeg plaats te vinden.

Oftewel, wij maken bezwaar tegen de proef en willen geen verkeerswijzigingen meer!