Geen vuurwerk tussen paardenweides ( VREMDE )

Elk jaar organiseert de gemeente van Boechout/Vremde vuurwerk tijdens het eerste weekend van het jaar. Dit vuurwerk vindt echter plaats tussen verschillende paardenweides in, namelijk op het punt waar deze weides samenkomen.   De eigenaars worden verwacht om hun paarden allemaal weg te halen, wat praktisch gezien onmogelijk is. Bovendien worden deze eigenaars niet eens persoonlijk verwittigd! Vorig jaar bleven heel wat afgestoken vuurpijlen in de weides liggen. Dit alles maakt dat dit vuurwerk voor de dieren LEVENSGEVAARLIJK is!

Voor dit paard uit Nijlen is het reeds te laat. Het dier stierf  aan een hartaderbreuk door het vuurwerk.

Meer en meer gemeentes kiezen voor een vuurwerkverbod, maar Vremde lijkt te kiezen voor de financiële voordelen die het vuurwerk biedt aan de plaatselijke dorpschool, waar drank geconsumeerd wordt.

De gemeente kan en mag geen verantwoordelijkheid nemen voor het leven van deze dieren! Ik pleit voor een afschaffing van het jaarlijkse vuurwerk georganiseerd door de gemeente, of toch minstens een serieuze aanpassing, m.a.w. verandering van locatie naar een plaats waar dieren niet bedreigd worden door het amusement van mensen.