Geluid bij de Buren

VLAARDINGEN – Feestcafé De Buren mag vanaf vandaag geen geluid meer produceren. Burgemeester Bruinsma heeft deze maatregel genomen na een klachtenreeks van buren van De Buren. De muziek blijft voorlopig dus uit in het Feestcafé wat een verblijf daar natuurlijk meteen een stuk minder feestelijk maakt. ,,Ik mag geen geluid meer produceren, doe ik dat wel, dan gaat de zaak direct dicht’’. Laat eigenaar Bert van Dorssen weten. ,,Dit is natuurlijk de doodsteek voor een startende ondernemer; een café zonder geluid is geen café.''

Hoe is het mogelijk dat een persoon die al sinds de 90er jaren klaagt over diverse horecagelegenheden en temidden van het uitgaansgebied in Vlaardingen woont het voor elkaar krijgt een startende maar inmiddels bruisende horecaonderneming stil te krijgen?

Er loopt een akoestich onderzoek maar de gemeente Vlaardingen wacht deze resultaten niet netjes af en besluit per direct een geluidsverbod in te voeren.

Is dit bureaucratie, frustratie of gewoonweg vriendjespolitiek? 1 ding is zeker dit is onrechtvaardig en onacceptabel.
Dit leid na het rookverbod ook nog eens naar een geluidsverbod in de horeca.

Steun deze petitie en help ons mee Feestcafe de Buren weer te laten swingen, teken en deel deze petitie zo veel mogelijk!

Lees het uitgebreide verhaal op : http://vlaardingen24.nl/nieuws/3230/café-de-buren-niet-blij-met-buren