gevaarlijke pitbull moet verplicht muilkorf om zonder uitzondering

26 september j.l ben ik door een pitbull in mijn gezicht gebeten.

inmiddels ondanks alle moeite en handtekeningen heeft de hond GEEN aanlijn of muilkorfplicht wegens goed gedrag op de cursus, zo is mij verteld. de tegenpartij heeft nog geen schuld bekend.

na aangifte te hebben gedaan en contact te hebben gehad met de gemeente Vlaardingen is het tot op heden niet gelukt om een muilkorfgebod af te dwingen.

Inmiddels is de zaak door de politie geseponeerd met de uitleg dat de eigenaresse er niets aan kon doen. En daardoor kan er ook geen muilkorfgebod komen! de eigenaresse heeft nadat de hond twee andere honden gebeten  had vrijwillig een muilkorf aangeschaft maar doet die niet consequent om.

een normale sociale hond doet dit niet, de hond gaf geen waarschuwing vooraf. ik wil duidelijk maken dat het op openbaar terrein is gebeurt en de hond dus geen waakhond is. het incident gebeurde vlak bij het huis van de eigenaresse. het is spijtig dat het om een pitbull gaat, als het een ander ras was geweest had ik precies dezelfde maatregelen genomen.

deze hond bijt om schade aan te richten en bijt niet uit bijvoorbeeld angst.

de hond was wel aangelijnd

Help mij ervoor te zorgen dat er zoveel mogelijk handtekeningen komen, en hopelijk te zorgen voor maatregelen.

overal spelen er kinderen in de woonwijk en er moet iets gedaan worden!

wilt u mij helpen door uw hantekening te zetten?

er mogen gewoon geen incidenten meer voorvallen.

bij voorbaat hartelijk bedankt.