Goed openbaar vervoer terug in Gilze

Buslijn 131 niet meer in het weekend

Eind 2014 werd de nieuwe dienstregeling ingevoerd van Arriva. Hiermee verviel op de zaterdagen en zondagen de rechtstreekse busverbinding via buslijn 131 van Gilze met Tilburg en Breda!

Het is wel mogelijk in het weekend met buslijn 130 vanuit Gilze naar Rijen te gaan en van daaraf verder te reizen. Omslachtig en tijdrovend. De verandering van de dienstregeling deed ernstig afbreuk aan het voorzieningenniveau van het openbaar vervoer in Gilze. Het stuitte bij veel inwoners van Gilze op bezwaren. Vooral voor werkenden in de weekenden en voor bezoek aan zieken en familie levert het problemen op. Maar ook voor shoppers en studenten!

Burgemeester en wethouders van Gilze en Rijen hebben toegezegd te zoeken naar een (kleinschalige) oplossing voor deze afbreuk van het voorzieningenniveau. Maar tot dusverre hebben we nog geen concreet voorstel gezien!

Wilt u net als de PvdA Gilze en Rijen dat er een fatsoenlijk alternatief komt? Teken dan deze petitie! Uw handtekening en eventuele tips stellen wij zeer op prijs!